مکمل بنزین
گوناگونخبر

آغاز دوران تازه برند کوین چری با نام، لوگو و محصولی کاملاً جدید

کوین (Cowin) یکی از برندهای زیرمجموعه چری است که به تولید سدان‌ها و کراس‌اوورهایی بر اساس پلت‌فرم‌های قدیمی چری می‌پردازد. این شرکت در شهرهای درجه سه و چهار چین که درآمد کمتری دارند محبوبیت بیشتری دارد. چری اما می‌خواهد این شرایط را با تمرکز بیشتر روی خریداران جوان‌تر تغییر دهد. بدین منظور، چری نام جدید، لوگوی تازه، محصولی کاملاً جدید و کانپست جدیدی را برای کوین در نظر گرفته است.

نام

نگاهی به وب‌سایت کوین نام انگلیسی جدید Kaiyi را نشان می‌دهد. البته این نام درواقع ترجمه انگلیسی همان نام چینی قبلی کوین است و بنابراین، نام چینی این برند ثابت خواهند ماند و فقط نام انگلیسی تغییری خواهد کرد.

لوگو

لوگوی جدید کوین یا همان کایی حالا لبه‌های تیزی پیدا کرده و بیضی دور آن‌هم حذف شده است. این لوگو تهاجمی‌تر و جذاب‌تر به نظر می‌رسد. همچنین نوشته لاتین Kayi Auto زیر این لوگو هم جالب به نظر می‌رسد زیرا حروف YI آخر به شکل آینه حرف K اول نوشته شده است.

خودرو

اولین محصول برند بازسازی‌شده کوین یک شاسی‌بلند هفت‌نفره بنام Xuanyue است. این خودرو که با کد داخلی FX12 شناخته می‌شود، با پیشرانه‌های 1.6 لیتری و 2 لیتری توربوشارژ بنزینی به بازار خواهد آمد اما یک نسخه پلاگین‌هیبریدی هم برای آن در دست توسعه است. این خودرو از ظاهر جذاب و زیبایی برخوردار است که با دیگر کراس‌اوورهای جدید چری که به‌تازگی معرفی شده‌اند همخوانی دارد. دستگیرهای در مخفی، چراغ‌های جلوی LED تیز و باریک، چهار سر اگزوز و چراغ ترمز سوم در بالای شیشه عقب ازجمله ویژگی‌های ظاهری این خودرو هستند.

در داخل خودرو نیز شاهد دو نمایشگر مجزا هستیم که یکی برای صفحه آمپر و دیگری سیستم اطلاعاتی-سرگرمی است. نمایشگر دومی بزرگ‌تر بوده و به سمت راننده زاویه دارد. طراحی کنسول مرکزی هم جذاب بوده و بیشتر شبیه خودروهای الکتریکی به نظر می‌رسد تا بنزینی. در اینجا پد شارژ بی‌سیم به همراه دو جا لیوانی و انتخاب‌گر دنده به چشم می‌خورند. این خودرو با ترکیب صندلی‌های 2+3+2 به بازار عرضه خواهد شد.

کانسپت

برند بازسازی‌شده کوین رسماً در 22 جولای برابر با 31 تیرماه راه‌اندازی می‌شود. در این رویداد، کوین از نام جدید، لوگوی جدید و خودروی جدید Xuanyue به همراه یک کانسپت جدید رونمایی خواهد کرد. به گفتهٔ کوین، طراحی این کانسپت از هواپیما الهام گرفته است. به نظر می‌رسد این خودرو بزرگ‌تر از Xuanyue باشد و بنابراین احتمالاً پیش‌نمایشی از شاسی‌بلند پرچم‌دار آیندهٔ کوین را ارائه می‌کند. احتمالاً طراحی کلی این کانسپت در نسخه تولیدی تغییر بزرگی را تجربه نخواهد کرد اما ویژگی‌های غیرمعمولی مثل درهای عکس بازشو، آینه‌های جانبی دوربینی و رینگ‌های بسیار بزرگ قطعاً به خط تولید نخواهند رسید.

به‌طورکلی، اینکه چری به فکر احیای برند کوین است خیلی خوب خواهد بود. این برند در دوران جدید خود از لوگوی شیک و خودروهای جذابی بهره‌مند خواهد بود اما فقدان مدل‌های الکتریکی (حداقل تاکنون) جذابیت کوین را بین جوان‌ها محدود خواهد کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا