مکمل بنزین
گوناگونخبر

خودروی کراس اوور لادا با نام اشعه ایکس معرفی شد!

کمپانی روسی لادا که محصولات آن طیف خاصی از جامعه را شامل می‌شود و خودروهای مخصوص آفرودش نیز طرفداران زیادی را از گذشته داشته است، محصول جدید خود را با نام ایکس‌ری معرفی کرد. امیدواریم با توجه به سطح روابط دیپلماتیک ایران و روسیه، زمینه حضور این برند در ایران فراهم شود.

757d6032-9d3a-443b-8b0c-81be5b5636b3

لادا XRAY در ۲ نسخه عرضه خواهد شد که یکی از مدل‌های آن اسپشیال ادیشن است که پیش از این، لادا چنین نسخه‌ای عرضه نکرده و همین نشان می‌دهد که لادا بازار فرامنطقه‌ای را در نظر گرفته است.

همچنین XRAY، اولین محصول تاریخ لادا خواهد بود که صندلی‌هایی با چرم آلکانترا همراه با گرمکن دارد. از جمله موارد دوست‌داشتنی در کابین XRAY می‌توان به پوشش چرمی غربیلک فرمان و اهرم تعویض دنده، تریم داخلی مشکی براق و نورپردازی حرفه‌ای کابین اشاره کرد که سطح این خودرو را بالا برده‌اند. همچنین لادا تجهیزاتی مانند سیستم تهویه خودکار تک نقطه‌ای، دوربین دید عقب، بلوتوث، پورت USB، ورودی AUX و سیستم سرگرمی با کنترل فرمانی، را قرار داده که بخش سیستم سرگرمی XRAY، ساخته شده در کمپانی داچیای رومانی است.

377017f0-f7f7-438c-b55c-1bbbd825e91e

XRAY به یک پیشرانه 1.8 لیتری تنفس طبیعی 4 سیلندر مجهز شده که توانایی تولید 122 اسب بخار قدرت را دارد. قیمت نسخه Exclusive این خودرو، 13 هزار دلار خواهد بود. هنوز قیمت مدل اسپشیال ادیشن اعلام نشده و به‌نظر می‌رسد این مدل طرفدار بیشتری داشته باشد. لادا XRAY بر روی پلتفرم رنو ساندرو طراحی شده که در ایران طرفداران زیادی دارد.

علی شیرعلی بیک

مهندس مکانیک گرایش طراحی جامدات از دانشگاه آزاد تهران‌جنوب. علاقه مند به طراحی صنعتی مخصوصا خودرو. مترجم و نویسنده درحوزه خودرو، تکنولوژي و صنایع مرتبط

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا