مکمل بنزین
گوناگونخبر

کشف 30 خودروی آلاینده در آلمان؛ باز هم رسوایی!

وزارت حمل و نقل آلمان با آزمایش انتشار گاز CO2 بر روی 53 خودرو دریافت که حدود 30 دستگاه از خودروهای آزمایش شده؛ مقدار بسیار زیادی گاز CO2 منتشر می‌کنند. این آزمایشات پس از رسوایی آلایندگی خودروهای دیزلی فولکس‌واگن انجام می‌پذیرد و آلمان تصمیم گرفته تا در تست و آزمایش خودروهای دیزلی، سخت‌گیری بیشتری نشان دهد.

سخنگوی وزارت حمل و نقل آلمان در این رابطه می‌گوید: «کارشناسان ما با دقت بسیاری مشغول انجام آزمایشات شده‌ و هم‌اکنون از 53 اتومبیل تست شده؛ 30 خودرو، درصد بالایی از گاز CO2 را منتشر می‌سازند.»

exhausts-copyright-creative-commons-tim

وزارت حمل و نقل آلمان نام شرکت‌های سازنده خودروهای مذکور را مخفی نگاه داشته و منتظر اعمال تغییرات برای بهبود خودروهای تست شده و انجام مجدد آزمایشات است. مقامات آلمانی در اوایل سال جاری میلادی، استفاده از موتورهای دیزلی قدیمی را ممنوع کرده و اعلام کردند که از این پس باید از موتورهای جدید، با استاندارد یورو 6 و  حد انتشار گاز  NOx در هر کیلومتر به میزان 80 میلی‌متر، استفاده کنند.

آلمان برای افزایش فروش و عرضه خودروهای هیبریدی و الکتریکی در صدد توافق با یکی از تولیدکنندگان بزرگ خودرو بوده و قدم‌های جدید و محکمی برای کاهش گازهای گلخانه‌ای برداشته است.

امین نقی زاده

از اواخر سال 94 به تیم نویسندگان چرخان پیوسته و از آن زمان تاکنون با نهایت علاقه و اشتیاق به همکاری خود با این تیم دوست داشتنی ادامه داده‌ام. همیشه در حال یادگیری هستم و هیچ گاه از مطالعه به دور نبوده و نخواهم بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا