مکمل بنزین
گوناگونخبر

کادیلاک سلستیک، لوکس‌ترین خودرو در تاریخ آمریکا معرفی شد

سرانجام پس از انتشار تیزرهای فراوان و ادعاهای بزرگ، کادیلاک از سدان الکتریکی فوق لوکس خود بنام سلستیک پرده‌برداری کرده است. البته هرچند این خودرو یک پروتوتایپ نمایشی است که صد درصد آماده تولید نیست ولی همچنان می‌توانیم از ویژگی‌های آن شگفت‌زده شویم زیرا این پروتوتایپ تا حد زیادی به نسخه نهایی تولیدی نزدیک خواهد بود. همان‌طور که انتظار می‌رفت، بسیاری از عناصر طراحی سلستیک مثل جلوپنجره و چراغ‌های جلو و عقب از کراس‌اوور الکتریکی لیریک گرفته شده‌اند.

کادیلاک در ساخت و طراحی سلستیک از خودروهای V16 پیش از جنگ خود و همین‌طور الدورادو بروگام دست‌ساز سال 1957 الهام گرفته است. مهندس ارشد کادیلاک در این رابطه می‌گوید:

این مدل‌ها اوج تجمل در دوران خودشان بودند و باعث شدند کادیلاک به استاندارد جهان تبدیل شود و حالا سلستیک هم می‌خواهد همین کار را انجام دهد

برخلاف گذشته اما سلستیک یک سدان سنتی نیست و از فرم فست‌بک استفاده می‌کند که با رقبایی مثل رولزرویس گوست و بنتلی فلاینگ اسپار متفاوت است.

داخل این سدان مجلل آمریکایی اما از بیرون آن جذاب‌تر است. در اینجا طراحان سعی داشته‌اند با استفاده از بهترین متریال، جزئیات استثنایی و تکنولوژی‌های پیشرفته، بین خریداران و خودرو ارتباطی جدی برقرار کنند. یکی از ویژگی‌های هم سلستیک نمایشگر سراسری 55 اینچی منحنی پیشرفته روی داشبورد است. به لطف تکنولوژی جدیدی بنام پرده دیجیتالی، سرنشین جلو می‌تواند به‌راحتی و بدون نگرانی از حواس‌پرتی راننده محتوای ویدئویی تماشا کند زیرا این تکنولوژی مانع از دید راننده نسبت به سمت راست نمایشگر می‌شود.

این اما تنها نمایشگر موجود در کابین سلستیک نیست زیرا این سدان پرچم‌دار الکتریکی به یک نمایشگر در کنسول میانی جلو، دو نمایشگر روی درها برای آینه‌های جانبی دیجیتالی، یک نمایشگر در کنسول میانی عقب و دو نمایشگر در پشتی صندلی‌های جلو مجهز است. علاوه بر این، سلستیک به یک تکنولوژی انقلابی دیگر بنام سقف شیشه‌ای هوشمند هم مجهز است. این سقف با استفاده از تکنولوژی ذرات معلق می‌تواند سطح نور را در چهار قسمت مختلف تنظیم کند. این یعنی هرکدام از چهار سرنشین خودرو می‌توانند سطح نور ورودی را به میل خود تنظیم کنند.

یکی دیگر از ویژگی‌های قابل‌توجه سلستیک نیز برخورداری از سیستم اولترا کروز است که نسل بعدی تکنولوژی رانندگی خودکار جنرال موتورز محسوب می‌شود. این سیستم امکان رانندگی خودکار کامل از مبدأ تا مقصد را در ایالات‌متحده و کانادا فراهم خواهد کرد. به گفته جنرال موتورز، این سیستم رانندگی بدون نیاز به دخالت دست را در 95 درصد از همه سناریوهای رانندگی امکان‌پذیر خواهد کرد. سلستیک اولین محصول جنرال موتورز خواهد بود که به اولترا کروز مجهز می‌شود.

فعلاً هیچ اطلاعاتی در مورد مشخصات فنی سلستیک اعلام نشده و صرفاً میدانیم که این خودرو روی پلت‌فرم الکتریکی جدید جنرال موتورز بنام اولتیوم ساخته شده است. این شرکت همچنین قبلاً اعلام کرده است که سلستیک حداقل بردی 500 کیلومتری خواهد داشت. گفته شده اطلاعات بیشتر در مورد این خودرو تا پایان امسال اعلام خواهد شد. کادیلاک وعده داده است که سلستیک پیشرفته‌ترین محصول تاریخ این شرکت باشد. طبق گزارش‌ها، این سدان مجلل قیمتی در حدود 300 هزار دلار خواهد داشت که در این صورت مستقیماً وارد قلمروی رولزرویس و بنتلی خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا