مکمل بنزین
گوناگونخبر

عرضه نسل جدید هونگچی H5 به بازار برای رقابت با تویوتا کمری و هوندا آکورد

هونگچی نسل جدید مدل H5 را به بازار چین عرضه کرده است. این یک سدان لوکس کامپکت است که از ویژگی‌های قابل‌توجهی بهره می‌برد و قرار است با خودروهایی مثل تویوتا کمری و هوندا آکورد رقابت کند. بااین‌حال، H5 مثل دیگر محصولات جدید هونگچی از ظاهری سطح بالا با جلوپنجره‌ای بزرگ برخوردار است. هرچند نسل جدید H5 راهی بازار شده اما نسل قبلی آن به H5 کلاسیک تغییر نام داده و همچنان در کنار نسل جدید به فروش خواهد رسید.

این کار در چین بسیار متداول است و خودروسازان نمی‌توانند با محصولات قدیمی خود خداحافظی کنند. به همین دلیل، معمولاً مدل‌های قدیمی دو تا سه سال در کنار نمونه‌های جدید خود همچنان ارائه می‌شوند. نسل قبلی H5 در سال 2017 معرفی شد و در طول این سال‌ها چندین بار به‌روزرسانی شده است. این خودرو بر اساس پلت‌فرم نسل سوم مزدا 6 ساخته شده که از طریق جوینت ونچر فاو مزدا در چین تولید می‌شود. لازم به ذکر است که فاو مالکیت برند هونگچی را در اختیار دارد.

به H5 جدید بازگردیم. این خودرو با 4,988 میلی‌متر طول، 1,875 میلی‌متر عرض و 1,470 میلی‌متر ارتفاع و فاصله محوری 2,920 میلی‌متری، سدان بزرگی است. این خودرو در جلو با چراغ‌های دوقسمتی و جلوپنجره بزرگ کرومی، بسیار شبیه سدان بزرگ‌تر H9 است درحالی‌که در عقب آن اسپویلر یکپارچه، چراغ‌های سراسری و دو سر اگزوز در طرفین سپر به چشم می‌خورند.

نسل جدید H5 مثل دیگر محصولات هونگچی از کابین زیبا و لوکسی برخوردار است. صفحه آمپر دیجیتالی 12.3 اینچی و نمایشگر 12.6 اینچی مرکزی از ویژگی‌های کابین این سدان جدید چینی هستند. همچنین نمونه‌ای که در تصاویر دیده می‌شود از تیپ‌های بالایی با تودوزی چرمی قرمزرنگ و سیستم صوتی با 12 بلندگو است. این خودرو همچنین به پکیج کمک‌رانندهٔ سطح دو هم مجهز است که شامل کروز کنترل فعال، سیستم دوربین 360 درجه و پارک خودکار می‌شود درحالی‌که فاصله محوری کشیده نیز فضای پای زیادی را برای سرنشینان عقب فراهم کرده است.

نسل جدید با سه نوع پیشرانه مختلف به بازار عرضه می‌شود. موتور پایه یک نمونهٔ 1.5 لیتری توربو با 170 اسب بخار قدرت و 258 نیوتن متر گشتاور است که به یک گیربکس هفت سرعته دوکلاچه متصل شده است. این مدل ظرف 9.5 ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد و در هر صد کیلومتر 6.2 لیتر بنزین مصرف می‌کند. موتور بعدی یک نمونهٔ 1.5 لیتری هیبریدی با مجموع خروجی 190 اسب بخار قدرت و 280 نیوتن متر گشتاور و گیربکس CVT است. مصرف سوخت این نسخه 5.1 لیتر در هر صد کیلومتر و شتاب صفرتاصد آن 8 ثانیه است.

قوی‌ترین موتور H5 اما از نوع 2 لیتری توربو با 225 اسب بخار قدرت و 340 نیوتن متر گشتاور به همراه یک گیربکس هشت سرعته AMT است. این مدل ظرف تنها 7.8 ثانیه خود را از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رساند و در هر صد کیلومتر به 6.4 لیتر بنزین نیاز دارد. نیروی تمام این موتورها فقط به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. قیمت هونگچی H5 در نسخه 1.5 لیتری پایه از 159,800 یوآن معادل 23,630 دلار، در نسخه 1.5 لیتری هیبریدی از 199,800 معادل 29,540 دلار و در نسخه 2 لیتری از 179,800 یوآن معادل 27 هزار دلار آغاز می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا