Take a fresh look at your lifestyle.
َADS Temp مستطیل

مقایسه انواع مدل‌های کوییک؛ معمولی، کوییک R و کوییک S!

سایپا کوییک که برای اولین بار در اسفند سال 1395 رونمایی شد، خیلی زود به یکی از محبوب‌ترین محصولات سایپا تبدیل شد و فروش بالایی را تجربه کرد. به همین دلیل، طی سال‌های بعد این شرکت نسخه‌های دیگری از کوئیک را هم به بازار عرضه کرد تا هم از محبوبیت این خودرو استفاده بیشتری ببرد و هم به سبد محصولات خود تنوعی ظاهری ببخشد.

در حال حاضر، سه مدل کوییک مختلف شامل معمولی، R و S (بعلاوه اتوماتیک که عرضهٔ محدودی دارد) از سوی سایپا به فروش می‌رسد که هرکدام ویژگی‌هایی دارند و در اینجا قصد داریم آن‌ها را باهم مقایسه کنیم.

تفاوت‌های ظاهری

این سه نسخه کوییک در ظاهر با تغییراتی جزئی از هم متمایز شده‌اند. کوییک معمولی که هم‌اکنون تولید می‌شود در ظاهر هیچ تفاوتی با نمونه‌ای که برای اولین بار رونمایی شد ندارد و همچنان با همان ظاهر اولیه روی خط تولید قرار دارد. از اواسط آبان سال 1398 اما سایپا فروش کوییک R را آغاز کرد که نسخه دورنگ کوییک محسوب می‌شود.

در این مدل که از سیتروئن C3 الهام گرفته است، سقف، آینه‌های جانبی، قاب مه شکن‌های جلو، برچسب‌های کناری و صفحه‌های محافظ زیر سپرهای جلو و عقب به رنگ قرمز هستند. البته کوییک R در رنگ‌های دیگری مثل کرمی مشکی هم ارائه می‌شود اما رنگ‌های سفید قرمز و مشکی قرمز آن محبوبیت و فروش بیشتری دارند. کوییک R اما علاوه بر طرح دورنگ بدنه، به رینگ آلومینیومی هم مجهز است درحالی‌که دو مدل دیگر با رینگ فولادی و قالپاق ارائه می‌شوند.

کوییک S درواقع یک فیس‌لیفت خیلی جزئی روی کوییک معمولی محسوب می‌شود. پیش‌فروش این نسخه از خرداد سال 1399 آغاز شد.

مهم‌ترین و تنها تغییر ظاهری کوییک S نسبت به کوییک معمولی در طراحی جلوپنجره و سپر جلو صورت گرفته است.

در اینجا طراحان سایپا سپر جدیدی را برای کوییک S طراحی کرده‌اند که از ورودی هوای متفاوتی بهره می‌برد. همچنین در کوییک S عناصر مشکی‌رنگ هم از چراغ‌های جلو تا مه شکن‌ها کشیده شده که گفته می‌شود از صورت یوز ایرانی الهام گرفته است.

جلوپنجره جدید هم تکمیل‌کننده تغییرات ظاهری کوییک S هستند. این نسخه اما در پروفیل جانبی و نمای عقبی هیچ تفاوتی با کوییک معمولی نداشته و کاملاً با آن یکسان است.

کوییک S

تفاوت‌های داخلی

کوییک معمولی از همان داشبوردی استفاده می‌کند که برای اولین بار در ساینا ارائه شد. کوییک R نیز تنها تغییری که در داخل تجربه کرده است، قرمزرنگ شدن قاب دریچه‌های تهویه و کنسول میانی و همین‌طور دستگیره‌های درها است که مطابق با طرح دورنگ بیرون خودرو صورت گرفته است؛ البته این تریم قرمزرنگ داخلی فقط در نمونه‌هایی ارائه می‌شود که در بیرون طرح دورنگ قرمز دارند. در همین حال، در کوییک S سایپا صفحه آمپر و غربیلک فرمان جدیدی را ارائه کرده است.

این غربیلک فرمان همان نمونه D شکلی است که قبلاً آن را در کوییک اتوماتیک دیده بودیم و ظاهر و کیفیت بسیار بهتری نسبت به کوییک معمولی دارد هرچند که در اینجا خبری از دکمه‌های کنترلی روی غربیلک نیست و جای آن‌ها کور شده است. صفحه آمپر جدید کوییک S نیز نه‌تنها مدرن‌تر از کوییک معمولی و کوییک R به نظر می‌رسد بلکه به یک نمایشگر دیجیتالی کوچک در وسط هم مجهز است که اطلاعاتی مثل باز بودن درها، آمپر بنزین و آمپر آب را نشان می‌دهد.

تجهیزات

این سه نسخه کوییک در تجهیزات تفاوت بزرگی باهم نداشته و صرفاً چند مورد جزئی آن‌ها را از هم متمایز می‌کند. کوییک معمولی و R از لحاظ تجهیزات هیچ تفاوتی باهم ندارند و تنها برتری کوییک R برخورداری از رینگ آلومینیمی است؛ بنابراین در هردوی این مدل‌ها شاهد همان تجهیزات معمول کوییک یعنی سیستم تهویه نیمه اتوماتیک، سنسور دنده‌عقب، پنجره‌ها و آینه‌های برقی، فرمان هیدرولیک، دماسنج، مه شکن‌های جلو و عقب، دو ایربگ، ریموت کنترل و دستگیرهای در آسان‌بازشو هستیم.

در کوییک S اما چند مورد به این تجهیزات اضافه می‌شود که عبارت‌اند از سوئیچ تاشو، نشانگر تعویض دنده، چراغ مشایعت، شارژر USB موبایل و کامپیوتر سفری. کوییک S همچنین به‌صورت استاندارد به دی‌لایت هم مجهز است.

مقایسه خلاصه مدل‌های کوییک:

کوییک

کوییک R

کوییک S

پنجره‌های برقی جلو و عقب دارد دارد دارد
دماسنج دارد دارد دارد
سنسور پارک عقب دارد دارد دارد
سیستم تهویه نیمه اتوماتیک دارد دارد دارد
دستگیره‌های آسان‌بازشو دارد دارد دارد
سوئیچ تاشو ندارد ندارد دارد
مه شکن جلو و عقب دارد دارد دارد
نشانگر تعویض دنده ندارد ندارد دارد
دی‌لایت ندارد ندارد دارد
چراغ مشایعت ندارد ندارد دارد
دو ایربگ دارد دارد دارد
ترمز ABS و EBD دارد دارد دارد
آینه‌های جانبی برقی دارد دارد دارد
شارژر موبایل USB ندارد ندارد دارد
گرم‌کن شیشه عقب دارد دارد دارد
کامپیوتر سفری ندارد ندارد دارد
رینگ آلومینیومی ندارد دارد ندارد

پیشرانه و گیربکس

این سه نسخه کوییک از لحاظ فنی هیچ تفاوتی باهم ندارد و همگی از همان پیشرانه 1.5 لیتری چهار سیلندر هشت سوپاپ بنام M15 استفاده می‌کنند که 87 اسب بخار قدرت و 128 نیوتن متر گشتاور دارد. البته این پیشرانه در مدل‌های جدید به دریچه گاز برقی مجهز شده است. نیروی این موتور از طریق یک گیربکس پنج سرعته دستی به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود و ترمزها در هر سه مدل در جلو دیسکی و در عقب کاسه‌ای هستند.

قیمت

هرکدام از این نسخه‌های کوییک در قیمت کارخانه حدود 10 میلیون تومان باهم اختلاف دارند. کوییک معمولی با قیمت 168 میلیون تومان عرضه می‌شود، یک پله بالاتر کوییک R با قیمت 178 میلیون تومان قرار دارد و کوییک S هم بالاتر از آن دو با قیمت 184 میلیون تومان قرار گرفته است. در بازار نیز قیمت کوییک معمولی حدود 210 میلیون تومان، کوییک R حدود 220 میلیون تومان و کوییک S حدود 230 میلیون تومان قیمت دارند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.