مکمل بنزین
گوناگونخبر

معرفی شاسی‌بلند کاملاً جدید جیلی بویوئه L، خودرویی چشمگیر و پیشرفته

جیلی از شاسی‌بلند کاملاً جدید بویوئه L رونمایی کرده است. این خودرو کراس‌اوور کامپکتی است که بین مدل‌های بویوئه و زینگیوئه L قرار می‌گیرد. بویوئه L از زبان طراحی کاملاً جدیدی بهره می‌برد که در محصولات آینده جیلی هم آن را خواهیم دید. این خودرو ظاهر چشمگیری دارد اما چراغ‌های جلوی LED آن که در جلوپنجره ادغام شده‌اند کمی شبیه محصولات کادیلاک به نظر می‌رسند. پروفیل جانبی خودرو هم با خط موربی که از روی درها تا ستون D کشیده شده نمای جذابی دارد.

بویوئه L از طرح دورنگ با سقف و ستون‌های مشکی‌رنگ استفاده می‌کند که با روکش‌های پلاستیکی در دهانه گلگیرها و روی سپرها هماهنگی دارد. جیلی اما بجای دستگیره‌های در مخفی که این روزها در بین خودروسازان چینی متداول شده از دستگیره‌های معمولی استفاده کرده است. این کراس‌اوور جدید چینی 4,670 میلی‌متر طول، 1,900 میلی‌متر عرض و 1,705 میلی‌متر ارتفاع داشته و فاصله محوری آن 2,777 میلی‌متر است. جیلی همچنین برای این خودرو رینگ‌های آلیاژی اختصاصی طراحی کرده است.

در داخل بویوئه L شاهد یک نمایشگر مرکزی بسیار بزرگ 12.3 اینچی و یک صفحه آمپر دیجیتالی هستیم. سیستم‌عامل این نمایشگرها Geely Galaxy OS Air نام دارد که از تراشه کوالکام 8155 استفاده می‌کند و از قابلیت به‌روزرسانی از راه دور برخوردار است. یکی دیگر از ویژگی‌های این کراس‌اوور جیلی غربیلک فرمان چهارپره کاملاً جدید است.

بویوئه L روی پلت‌فرم کامپکت ماژولار یا CMA ساخته شده که توسط ولوو و جیلی توسعه پیدا کرده است. این خودرو با چهار پیشرانه مختلف به بازار عرضه خواهد شد که شامل 2 لیتری توربو با 218 اسب بخار قدرت و 325 نیوتن متر گشتاور، 1.5 لیتری توربو با 181 اسب بخار قدرت و 290 نیوتن متر گشتاور، 1.5 لیتری هیبریدی و 1.5 لیتری پلاگین‌هیبریدی می‌شود. نیروی موتورهای 1.5 و 2 لیتری توسط یک گیربکس هفت سرعته دوکلاچه منتقل می‌شود اما این کار در نسخه‌های هیبریدی از طریق گیربکس سه سرعته هیبرید الکتریک درایو جیلی انجام می‌گیرد.

بویوئه L در سه‌ماهه پایانی امسال در چین عرضه خواهد شد. جیلی هنوز قیمت این خودرو را اعلام نکرده ولی ازآنجایی‌که بین مدل‌های بویوئه و زینگیوئه L قرار می‌گیرد می‌توان قیمت پایه‌ای در حدود 120 هزار یوآن معادل 18 هزار دلار را برای آن پیش‌بینی کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا