مکمل بنزین
گوناگونخبر

عرضه سورن پلاس با نمایشگر لمسی آغاز شد

از حدود دو سال پیش ایران‌خودرو مدل جدید سورن پلاس را به‌عنوان جایگزین سورن قدیمی با تغییراتی جزئی در داخل و خارج به بازار فرستاد. این خودرو در بازار انحصاری کشور نسبتاً موفق عمل کرد و به‌تازگی پس از خاتمه تولید سمند نیز وظیفه جانشینی آن را هم بر عهده گرفته است یعنی همان کاری که قصد داشت از ابتدای آغاز تولید در سال 1385 انجام دهد اما تا به امروز محقق نشده بود.

حال با خاتمه تولید سمند، ایران‌خودرو قصد دارد به خانواده سورن تنوع بیشتری ببخشد و در اولین گام به‌تازگی عرضه نسخه جدید این خودرو مجهز به نمایشگر لمسی را آغاز کرده است.

این سورن جدید با دو کد کلاس 57522 و 57523 ارائه می‌شود و طبق گفته‌ها حدود شش میلیون تومان از سورن پلاس معمولی گران‌تر است. در کد 57522 علاوه بر این نمایشگر، دوربین دید عقب هم ارائه می‌شود اما کد 57523 از این آپشن بی‌بهره است. موضوع عجیب اما اینکه در کد 57522 پاور ویندوز و آنتی ترپ حذف شده اما در کد 57523 این دو مورد ارائه می‌شود. این در حالی است که سورن پلاس معمولی با کد کلاس 57519 به پاور ویندوز و آنتی ترپ مجهز است. درهرحال این هم یکی دیگر از اقدامات عجیب ایران‌خودرو است که در سورن پلاس کد 57522 در قبال ارائه نمایشگر و دوربین دید عقب، دو آپشن دیگر را حذف کرده است!

با نصب این نمایشگر در میانه داشبورد سورن پلاس، پانل سیستم تهویه اتوماتیک خودرو هم تغییر کرده و مشابه پژو پارس ELX سفارشی شده است. همچنین گفته شده این نمایشگر از قابلیت میرور لینک و مسیریابی هم برخوردار است؛ اما طبق گفته‌ها، علاوه بر این نسخه مانیتوردار، به‌زودی نسخه جدید دیگری از سورن پلاس هم با پیشرانه ارتقاءیافته EF7 پلاس و گیربکس شش سرعته دستی متعلق به رانا پلاس به بازار عرضه خواهد شد. در این پیشرانه جدید مثل TU5 پلاس اقداماتی برای کاهش مصرف سوخت و کاهش استهلاک صورت گرفته و خروجی موتور هم با افزایش جزئی 2 واحدی به 115 اسب بخار قدرت و 155 نیوتن متر گشتاور رسیده است.

در همین حال، گیربکس شش سرعته هم موجب کاهش مصرف سوخت در سرعت‌های بالا خواهد شد. طبق گزارشات، احتمال ارائه فرمان برقی هم بجای هیدرولیک در این نسخه جدید وجود خواهد داشت اما این موضوع هنوز قطعی به نظر نمی‌رسد. هم‌اکنون علاوه بر نسخه مانیتوردار، تولید آزمایشی سورن پلاس با پیشرانه EF7+ و گیربکس شش سرعته در کارخانه تبریز ایران‌خودرو آغاز شده درحالی‌که این شرکت برنامه تولید سورن پلاس توربو را هم در دست اجرا دارد.

نوشته های مشابه

‫20 دیدگاه ها

  1. عجب نوآوری….جهان پسندیده هنر ایران خودرو را….صد میلیون بکش روش….چ میکنه این خودرو ساز….اسکل های پلشت

  2. من موندم سمندراازرده خارج کردن مگه سورن چیه که اوناازرده خارج نمیکنن یااون سمندنیست

    1. عزیزم سمند اولین خودرو ملی ایران هستش هیچوقت نمیان کلا توقف تولیدش ککن درسته که تمامی مدل های سمند و البته سورن معمولی از خط تولید ایران خودرو رفتن اما سورن پلاس چون جدیدا رونمایی شده سال 98رونمایی شد نمیان توقف تولیدش کنن سورن پلاس توربو اتومات یا سورن پلاس توربو دنده ای یا سورن پلاس دوگانه سوز و سورن پلاس توربو دوگانه و سورن پلاس با گیربکس 6دنده میاد عرضه کنه.

    1. جناب اولا به اونا ارزون نمیدن به من و شما گرون میدن دوما اونا اگر تو این بازار باز ماشین های با کیفیت دنیامیان ماشین کشور مارو میبرن در واقع قبول تولیدات ماست و ارز اوری اونا برا ماست نه ارزان فروشی ما..

  3. میخواستم یه بی ام و یا فورد بگیرم ولی بخاطر این آپشنش که زدن رو سورن میخوام سورن بگیرم

  4. توروخدا واسه این اپشنا ذوق میکنین افتخار میکنین

    ما چقدر بدبختیم و عقب افتاده که باید این چیزارو جار بزنیم

    فقط ادعایین هیچی نیستین

  5. با سلام لطفا مشخصات فنی سورن پالاس جدید کلاس ۲۲ رو با موتور EF7 پلاس رو توضیح دهید ایا گیربک ۶ سرعته هست یا نه؟

  6. با سلام تا زمانی که انحصار در باشه همینه تازه علم پیشرفت کرده و ما از تکنولوژی دنیا حداقل باخبریم و گرنه همون پیکان برای ما بیشتر نمونده بود !!!!!!!!!!!

    1. سورن پلاس عالیه نرم و راحت و برو فقط نقطه ضعفش مصرف بالا توی شهره

    2. خاک عالم سر ایران خررو نه ایران خودرو .خوب نمیتونن خودر جدید بسازن سمندو به صدتا دسته پلاس ومالس ومعمولی ووانت سمند ووووووتبدیل میکنن مثل شرکت مسخره سایپا که هرچه ماشینو از روی تیبا تبدیل کردن جلوشو چراغشو تغییر دادن کردنش کویک پشتشو تغیر دادن ساینا وانت پراید نمیدنم کویک معمولی هزاراتا مزخرف البته بدبختی از ما هست که براشون صف میکشیم وحوالهاشونو تا قیمت ۲۰۰تومان میخریم

  7. خدایا شر این زالو های بی صفت رو از سرمردم شریف ایران کم کن
    الهی آمین…

  8. ای کاش پول داشتم تویوتا یا بی ام و می‌گرفتم و فکرم را مشغول این ماشینها نمی‌کردم.خدایا…

  9. سلام دوستان من بهار ۱۴۰۳ بودم الان پیامک اومده که می تونم ۳۰ روزه ماشینو بگیرم
    با قیمت ۴۵۶ میلیون تومان
    به نطرتون قیمت ماشین کی میره بالا
    ممنون میشم نظراتتون رو بدونم

    1. سلام بايد 100 ميليون بيشتر بدي بعد سورن موتور پارس بگيري كلي هم آپشن ازش حذف كردن مثل كروز كنترول و رينگ آلومينيومي و مانيتور برداشتن موتورش هم ضعيفه به نظر من همون ماشين خودت بهتره منتظر باش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا