مکمل بنزین
گوناگونخبر

معرفی فیس‌لیفت ارزان‌ترین محصول کیا، یک هاچ‌بک 300 میلیون تومانی

کیا اولین تصاویر رسمی از نسخه فیس‌لیفت خودروی شهری Ray را معرفی کرده است. این خودرو از سال 2011 به بازار عرضه شده و این دومین فیس‌لیفت آن محسوب می‌شود. ری مدل 2023 نیز به‌احتمال‌زیاد مثل نسخه‌های قبلی خود فقط در کره جنوبی عرضه خواهد شد. این خودرو برای اولین بار در سال 2011 معرفی شد و در سال 2017 فیس‌لیفت ملایمی را تجربه کرد درحالی‌که حالا برای مدل 2023 مورد به‌روزرسانی بزرگ‌تری قرار گرفته است. این خودروی شهری که شبیه یک مینی‌ون مینیاتوری به نظر می‌رسد، روی پلت‌فرم SA گروه هیوندای کیا ساخته شده که با محصولات زیادی از این دو برند مثل کیا پیکانتو، هیوندای i10 و هیوندای کاسپر مشترک است.

هرچند ری سن بالایی دارد اما حالا از جدیدترین زبان طراحی کیا بهره‌مند شده است. بیشترین تغییرات در جلوی خودرو صورت گرفته است یعنی جایی که شاهد دماغه‌ای بازطراحی شده با چراغ‌های عمودی LED جدیدی هستیم. این چراغ‌ها جلوپنجره‌ای کاملاً مسدود را احاطه کرده‌اند که لوگوی جدید کیا در میانه آن جای گرفته است. سپر جلو نیز با یک ورودی هوای افقی و صفحه محافظ آلومینیومی مانند، نمای مدرن‌تری به خود گرفته است. پروفیل جانبی ری به‌جز تجهیز به رینگ‌های جدید مشابه قبل بوده و مثل گذشته در سمت راست به درب کشویی مجهز است.

در عقب چراغ‌های LED جدیدی به چشم می‌خورند که حالا از طریق تریم مشکی‌رنگی روی درب صندوق بازطراحی شده به هم متصل شده‌اند درحالی‌که سپر هم با قسمت مشکی‌رنگ دیفیوزر مانند و شبرنگ‌های عمودی کوچک‌تر نمای جدیدی پیدا کرده است. در داخل تنها چیزی که ری مدل 2023 را از نسخه قبلی متمایز می‌کند صفحه آمپر دیجیتالی و تریم‌های تزئینی تیره‌تر است زیرا به نظر می‌رسد داشبورد کاملاً با قبل یکسان باشد.

کیا هیچ‌گونه مشخصات فنی از این نسخه فیس‌لیفت اعلام نکرده و بنابراین انتظار می‌رود ری مدل 2023 مثل قبل با همان دو موتور بنزینی و الکتریکی ارائه شود. پیشرانه بنزینی نسخه قبلی یک نمونه 1 لیتری سه سیلندر تنفس طبیعی است که 78 اسب بخار قدرت تولید می‌کند و به یک گیربکس چهار سرعته اتوماتیک متصل است. ری الکتریکی که اولین محصول برقی کیا بود نیز از یک موتور 67 اسب بخاری و یک پکیج باطری لیتیوم یونی 16.4 کیلووات ساعتی استفاده می‌کند که برد تنها 138 کیلومتری را در اختیار راننده قرار می‌دهد. قرار است فیس‌لیفت کیا ری از شهریور راهی بازار شود و بنابراین در هفته‌های آینده با نزدیک شدن به آن تاریخ اطلاعات بیشتری در مورد آن منتشر خواهد شد. انتظار می‌رود قیمت این خودرو نزدیک به نسخه پیش از فیس‌لیفت باشد که از 13.5 میلیون وون معادل 10,398 دلار آغاز می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا