مکمل بنزین
گوناگوناخبار روز خودروخبر

میزان داخلی‌سازی کشنده دیما (DIMA AT) خودروسازی مایان اعلام شد!

مدتیست که خودروسازی مایان به مونتاژ محصولات سنگین و نیمه سنگین برند جک چین (江淮杀手) با لوگو دیما (DIMA) روی آورده است. اولین محصول این شرکت طی همکاری با جک، کشنده اتوماتیک H4X2T490C4 است. این کشنده که گویا از کیفیت قابل قبولی بهره می‌برد، این روزها یکی از کشنده‌های جذاب چینی در بازار ایران محسوب می‌شود!

اما همانطور که مستحضرید، پایگاه خبری چرخان همواره در اعلام میزان دقیق داخلی سازی خودروهای بازار پیشگام است. در جدیدترین اطلاعات بدست آمده نیز میزان داخلی سازی یا همان میزان ساخت داخل کشنده دیما خودرسازی مایان (مایان دیزل) اعلام شد.

میزان داخلی سازی کشنده دیما خودروسازی مایان

در جدیدترین اطلاعات، میزان ساخت داخل کشنده دیما حدود 20/33 درصد اعلام شده است!

مشخصات کشنده دیما (江淮汽车) H4X2T490C4

باتوجه به برخی اطلاعات منتشر شده، کشنده دیما کلیه استانداردهای اتحادیه اروپا را در زمینه‌های مختلف مانند Euro 5 and EEV engines شامل آلایندگی پایین،‌‌ ایمنی بالا و… را اخذ نموده است. این کشنده مجهز به یک موتور 6 سیلندر 24 سوپاپه 12 لیتری می‌باشد که با اتصال به یک گیربکس اتوماتیک توانایی تولید 490 اسب بخار، قدرت و 2300 نیوتن متر، گشتاور را دارد.

سیستم ترمز این خودرو شامل ABS ،ESC ،EBS و ASR می‌باشد. بهره‌مندی از ریتاردر هیدرولیکی، ترمز موتور و اینتاردر (ترمز گیربکس) از دیگر مزایای رقابتی بکار گرفته شده در سیستم ترمز این خودرو می‌باشد. یکی از قابلیت‌های این محصول که به صورت آپشن نصب می‌شود، بهره‌مندی از سیستم LDWS (سیستم هشدارخروج از خطوط جاده) می‌باشد.

سیستم مدیریت رفتار راننده (ESS)، ریش چرخ 2 اینچ، قفل دیفرانسیل، دی لایت، سانروف، تعلیق بادی صندلی راننده، مولتی مدیا 6.2 اینچی، بالابرهای برقی شیشه‌های جانبی، قفل مرکزی با ریموت، تنظیمات زوایای آینه‌های جانبی به صورت برقی همراه با گرمکن‌، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، تاخوگراف، مجهز به دو فیلتر جداسازی سوخت و آب (فیلتر آبگیر سوخت)، صندلی راننده به صورت تمام بادی با قابلیت تنظیم در جهات مختلف، سیستم کروز کنترل، یخچال همراه، بخاری درجا و… نیز بخشی دیگر از امکانات این خودرو به شمار می‌رود.

کاتالوگ کشنده دیما

سیدعلی سیدهاشمی

سیدعلی سیدهاشمی - SEYYED ALI SEYYED HASHEMI خبرنگار و فعال حوزه خودرو Automotive industry journalist Репортер автомобильной промышленности 汽车行业记者 پیج اینستاگرام: Seyyed.ali_seyyed.hashemi

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. سلام آقای سیدهاشمی.
    می‌بخشید یک سوال داشتم) به چه شرکتی مونتاژ کار گفته می‌شه؟ آخه گاهی اوقات یک خودروساز مستقل ۶۰٪داخلی سازی داره و یک شرکت مونتاژکار هم ۶۰٪! تفاوت این دو تا در چیه؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا