مکمل بنزین
رپورتاژ

مقایسه قیمت‌ هتل های کیش و قشم

کیش و قشم محبوب‌ترین جزایر جنوب کشور محسوب می‌شوند. سالانه میلیون‌ها نفر برای بازدید از زیبایی‌های این جزایر به کیش و قشم سفر می‌کنند. کیش محل تفریحات آبی، فروشگاه‌های برند، اجناس خارجی، کرایه خودرو‌های خاص و سواحل تمیز است و ازامنیت مناسبی در طول روز و ساعات پایانی شب بخوردار است.

قشم نیز محل خرید کالای با کیفیت و قیمت مناسب است. خیلی از افراد معتقدند که سفر به قشم ارزان‌تر از سفر به کیش است. اختلاف هزینه میان سفر به کیش و قشم را می‌توان در چند قسمت بررسی کرد. هزینه بلیط، تفریحات، خوراکیجات، حمل و نقل درون شهری، هزینه‌های عمومی‌ و مهم‌تر از همه هزینه اقامت فاکتورهای مطرح در این مقایسه است.

در مورد اول یعنی هزینه، نمی‌توان تصور کرد که همیشه بلیط کیش از قشم گران‌تر است. در زمان نگارش این مقاله متوسط قیمت بلیط مشهد به کیش حدود 700 هزار تومان و متوسط قیمت بلیط مشهد به قشم در تاریخ یکسان حوالی یک میلیون تومان است.

در مورد هزینه تفریحات می‌توان گفت که در کل تفریحات جزیره کیش متنوع‌تر اما گران‌تر است. در مورد قیمت خوراکی نیز در جزیره کیش بسیاری از کالاها از قیمت درج شده روی بسته بندی مواد غذایی بالاتر محاسبه می‌شود. اما در جزیره قشم این مورد کمتر دیده می‌شود‌.

در خصوص رستوران‌ها نیز قیمت رستوران‌های کیش به طور میانگین از جزیره قشم کمی‌ بالاتر است و این شامل رستوران‌های هتل‌ها نیز می‌شود. هتل های قشم به دلیل تنوع بیشتر معمولا رستوران‌های مناسب‌تری نیز دارند. جزیره کیش مملو از تاکسی‌های مجهز است اما هزینه این تاکسی‌ها از هزینه رایج کشور بسیار بالاتر است و این درحالی است که در جزیره قشم معمولا نیازی به استفاده از ماشین نیست.

مقایسه قیمت‌ هتل های کیش و قشم

اقامت

جزیره کیش در مجموع ۵۲ هتل دارد که در نقاط مختلف این جزیره قرار گرفته‌اندکه این عدد از تعداد هتل‌های قشم به مراتب کمتر است. همچنین در درگهان و سوزا در فاصله چند دقیقه‌ای از قشم قرار دارند و هر کدام دارای چندین هتل‌ دارند که می‌توانند انتخاب مسافران این جزیره باشند. از آنجایی که هتل‌های قشم تعداد بالاتری دارند از تنوع بیشتری نیز برخوردار هستند. در ادامه تعدادی ازین هتل ها را بررسی خواهیم کرد.

هتل آوینا قشم

در میان هتل‌های قشم هتل چهار ستاره آوینا در بافت سنتی قشم قرار دارد و دارای پارکینگ،کافی شاپ، اینترنت رایگان، رستوران، خدمات اتاق، و انواع اتاق‌ها و سوئیت‌ها است. قیمت بلیط‌های این هتل در هنگام نگارش مقاله از یک میلیون و سیصد هزارتومان برای هر شب شروع می‌شود.

هتل آرتای قشم

از جذاب‌ترین هتل‌های قشم هتل آرتا است که در نزدیکی ساحل، مراکز خرید و پارک زیتون واقع شده است. ساخت این هتل در فروردین ماه سال 96 به اتمام رسید. هتل آرتا از هتل‌های 4 ستاره و پرطرفدار قشم محسوب می‌شود. قیمت هر شب اقامت در این هتل در تیر ماه 1401 از 900 هزار تومان شروع می‌شود.

هتل پارک قشم

از میان‌ هتل‌های قشم، دو هتل ۴ ستاره و گران قیمت قشم را معرفی کردیم. اما هتل پارک یکی از ارزان‌ترین هتل‌های جزیره قشم است‌. این هتل ۲ ستاره با قیمت شبی ۲۸۰ هزار تومان می‌تواند به عنوان یکی از اقتصادی‌ترین گزینه‌ها در میان‌ هتل‌های قشم در نظر گرفته شود. از مزایای این هتل می‌توان به نزدیک بودن آن به دریا و مراکز خرید مرکز شهر اشاره نمود.

هتل مروارید

در بین هتل‌های قشم در این مقاله هتل مروارید با شبی ۲۱۰ هزار تومان ارزان‌ترین هتل لیست است. این هتل یک ستاره در نزدیکی دریا و بازارهای ستاره، فردوسی، خلیج فارس، مرجان و نخل قرار دارد.

 

برای درک بهتر در مقایسه میان‌ هتل‌های قشم و هتل‌های کیش تعدادی از ارزان‌ترین و گران‌ترین هتل‌های جزیره کیش را نیز به شما معرفی می‌کنیم.

هتل ترنج

این هتل بر روی آب‌های خلیج فارس ساخته شده است. کف سوئست‌های هتل از شیشه ساخته شده و تصویر فوق العاده‌ای را در ذهن شما می‌سازد. هزینه اقامت در این هتل پنج ستاره در تاریخ نگارش این‌ مقاله از شبی یک میلیون و هشتصد هزار تومان شروع می‌شود.

هتل میراژ

هتل ۴ ستاره میراژ دارای استخر، سونا، جکوزی، اینترنت، صندوق امانات، میز بلیارد وپارکینگ است. این هتل از بهترین هتل‌های جزیره کیش محسوب می‌شود که قیمت آن در تیرماه ۱۴۰۱ از شبی ۴ میلیون تومان شروع می‌شود که در سایت علی بابا با ۸۰ درصد تخفیف از حوالی ۸۰۰ هزار تومان به فروش می‌رسد.

هتل پارسیان کیش

همانطور که در میان‌ هتل‌های قشم ارزان‌ترین‌ها در حوالی 200 تا 300 هزار تومان بود، هتل پارسیان کیش نیز در همین محدوده قیمتی قرار دارد. اما این هتل دارای محدودیت رزرو به مدت 2 شب است و ممکن است تعرفه در شب‌های مازاد متفاوت باشد.

مقایسه قیمت‌ هتل های کیش و قشم

هتل سارا

این هتل 3 ستاره که در چند قدمی‌ رویا مال قرار دارد دارای شاتل(سرویس رایگان به فرودگاه)، کافی شاپ، صندوق امانات، خدمات اتاق و گشت جزیره رایگان است. از دیگر امکانات هتل سارا می‌توان به باشگاه، گیم نت، مرکز فروش خدمات تفریحی نیز اشاره نمود که با پرداخت هزینه قابل استفاده هستند.

این مطلب یک رپورتاژ آگهی بوده و چرخان در تهیه آن نقشی نداشته است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا