مکمل بنزین
نمایشگاه خودروگزارشاخبار روز خودروبرگزیده‌هاتماشاخانهخبر

کرمان موتور از PS1 رونمایی کرد؛ جک J4، جذاب می‌شود + ویدئو

اولین دوره نمایشگاه تحول صنعت خودرو از امروز آغاز بکار کرد. این نمایشگاه با هدف افزایش تولید، کیفیت، کاهش هزینه‌های تمام‌شده و ارتقاء رقابت‌پذیری محصولات صنعت خودرو کشور برگزار شده است.

اما همانطور که در روزهای گذشته، وعده رونمایی از پروژه PS1 کرمان موتور را به شما مخاطبان داده بودیم، بالاخره این شرکت از ماکت خودرو مذکور در نمایشگاه تحول صنعت خودرو رونمایی نمود.

 

 

طراحی  پلتفرم PS1

PS1 در اصل نسخه فیس‌لیفت جک J4 بوده و صرفا تغییراتی در جلو و عقب خودرو انجام شده است. یکی از ویژگی‌های جک J4، طراحی خوب قسمت بغل خودرو و استفاده مناسب از خطوط در این بخش است. همین عامل باعث شده تا در تغییر فیس، طراحی کلی خودرو ناهماهنگ نشود.

از نکات دیگری که در رندرهای منتشر شده مشهود بود، استفاده از عدسی و لنز در چراغ‌های جلو می‌باشد. همچنین، دی‌لایت‌ها در  PS1 داخل چراغ‌های اصلی تعبیه شده است. حسین وفایی به عنوان طراح شرکت کرمان موتور، در فیس‌لیفت جک J4 نگاهی اصطاحا اسپرتی به خودرو داشته  است. از نشانه‌های آن، استفاده از اسپویلر و همچنین نوع طراحی دیفیوزر است.

مشخصات

سدان آینده کرمان موتور می‌تواند تا مجهز به امکاناتی چون سیستم کروز کنترل، تنظیم برقی زاوایای آینه‌های بغل به همراه گرمکن، سنسورهای هشدار دهنده موانع در قسمت عقب خودرو، چراغ‌ها مجهز به سیستم مشایعت تا درب منزل، روکش چرمی صندلی‌ها، بالابرهای برقی شیشه ها، سیستم الکترونیکی ضد سرقت، فرمان با قابلیت جذب ضربه، مولتی مدیا همراه با دوربین دید عقب، رینگ های آلومینیومی، دو ایربگ ایمنی راننده و سرنشین جلو، کنترل سیستم صوتی برروی فرمان، آینه تاشو برقی و… شود.

در رابطه با بحث فنی، PS1 همانند جک جی4 احتمالا مجهز به یک پیشرانه 1.5 لیتری تنفس طبیعی خواهد بود که با اتصال به گیرکس CVT، توانایی تولید حداکثر 103 اسب بخار، قدرت و 146 نیوتن متر، گشتاور را خواهد داشت.

به گفته مدیران ارشد کرمان موتور، خودرو PS1 تا اواخر سال آینده وارد خطوط مونتاژی این شرکت خواهد شد!

 

 

سیدعلی سیدهاشمی

سیدعلی سیدهاشمی - SEYYED ALI SEYYED HASHEMI خبرنگار و فعال حوزه خودرو Automotive industry journalist Репортер автомобильной промышленности 汽车行业记者 پیج اینستاگرام: Seyyed.ali_seyyed.hashemi

نوشته های مشابه

‫12 دیدگاه ها

  1. سلام اگر از اعداد فارسی استفاده بشه زیباتر هست و همچنین برخی از واحدها مخفف، برای مثال ۱۰۳ ا.ب (اسب بخار) که یه مدت در داخل پرانتز باشه. ممنون

    1. سلام، بجای اسب بخار (ا. ب) و برای خودروهای ایرانی از (ا. ب. ب) استفاده شود،، که همان استر بی بخار میباشد، کارآیی بیشتری دارد

      1. آخه این جک j5 که ظاهرش از j4 که جذاب تر بود چرا دیگه تدلید نمیشه+

        1. جک جی 4 هم مثل جی 5 ماشین خیلی خوب و با کیفیته

  2. این اسباب بازیا رو بریزید دور چندتا خودروی خوب وارد کنیدخدایی عمر و جوونیمون رفت

  3. داستانی واقعی بگم ، تازگیا متوجه شدم لوگوی ایران خودرو عقب ماشینم شکسته ،و حروف انگلیسی i و R از اول کلمه نیست ، میخواستم عوضش کنم ، اما دقیقتر که نگاه کردم دیدم نه ، این کلمه کاملن برازنده تر و درست تره برای شرکت خودرو ساز ، این بود که درستش نکردم ، چون تازه درست شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا