Take a fresh look at your lifestyle.
َADS Temp مستطیل

هیولاهای آفرودی برقی دانگ‌فنگ با 1000 اسب بخار قدرت معرفی شدند

دانگ‌فنگ در نمایشگاه خودروی چنگدو رسماً برند جدید آفرودی خود بنام منگشی (Mengshi به معنای واریور یا جنگجو) را معرفی کرده است. این شرکت همچنین از دو خودروی کانسپت بنام‌های M-Terrain و M-Terrain S هم پرده‌برداری کرده است. این شاسی‌بلندهای آفرودی روی پلت‌فرم جدید مورا (MORA) ساخته شده‌اند و حداکثر تا 1000 اسب بخار قدرت دارند. این خودروها سال 2023 راهی بازار چین خواهند شد پس بیایید بیشتر با آن‌ها آشنا شویم.

برند منگشی

منگشی یا واریور یک سری خودروهای نظامی قدیمی است که توسط دانگ‌فنگ تولید می‌شد. سال گذشته نیز این شرکت وانت غیرنظامی واریور M50 را با پیشرانه 4 لیتری توربودیزل و قیمت 97 هزار دلاری به بازار چین فرستاد. بعداً اما دانگ‌فنگ تصمیم گرفت منگشی را به یک برند مستقل برای تولید محصولات آفرودی انرژی نو (در چین به خودروهای الکتریکی، پلاگین‌هیبریدی و هیدروژنی انرژی نو گفته می‌شود) تبدیل کند و حالا این برند رسماً معرفی شده است. این برند به‌طور رسمی و به‌صورت بین‌المللی منگشی نام گرفته و برخلاف گذشته دیگر در انگلیسی با عنوان واریور شناخته نخواهد شد.

پلت‌فرم و تکنولوژی‌های منگشی

قبل از اینکه سراغ کانسپت‌های هیجان‌انگیز منگشی برویم بیایید در ابتدا با تکنولوژی‌های آن‌ها بیشتر آشنا شویم. این خودروها بر اساس معماری آفرودی هوشمند M Tech ساخته شده‌اند. این معماری شامل پلت‌فرم مورا، سیستم‌های آفرودی هوشمند M ATS و قوای محرکه مگا پاور می‌شود. مورا یک پلت‌فرم آفرودی مستقل از نوع اسکیت‌برد است که مزیت‌های خاص خود را دارد. به‌عنوان‌مثال، می‌توان بدنه‌های مختلفی را به‌صورت مجزا توسعه داد و روی این پلت‌فرم نصب کرد. ازاین‌رو، پلت‌فرم مورا از انواع مختلف بدنه مثل شاسی‌بلند، پیکاپ، ون و… پشتیبانی می‌کند. همچنین ازآنجایی‌که مورا یک پلت‌فرم انرژی نو است، امکان تجهیز به پیشرانه‌های بنزینی به‌عنوان افزایش‌دهنده برد را هم دارد.

در این خودروها هیچ اتصال فیزیکی بین فرمان و چرخ‌ها وجود ندارد زیرا از سیستم فرمان با سیم استفاده شده است. به لطف این تکنولوژی، دایره چرخش خودروهای منگشی تنها 5.1 متر خواهد بود. این خودروها همچنین از سیستم فرمان گیری چرخ‌های عقب و تکنولوژی حرکت خرچنگی هم برخوردار هستند. سیستم آفرودی هوشمند M ATS منگشی هم شامل 9 حالت رانندگی برای شرایط مختلف می‌شود. این سیستم همچنین می‌تواند تعلیق بادی خودروها را هم تنظیم کند و ارتفاع از زمین را تا 105 میلی‌متر افزایش دهد. یکی دیگر از ویژگی‌های M ATS نیز کنترل شاسی است که سیستم فرمان جلو و عقب، ترمزها، تعلیق، قدرت خروجی موتورها و… را کنترل می‌کند.

خودروهای منگشی به سه قفل دیفرانسیل با کنترل الکترونیکی مجهز هستند که دوتا از آن‌ها روی محورهای جلو و عقب قرار دارند و سومی از نوع مرکزی و مجازی است. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این خودروها اما قوای محرکه آن‌ها بنام مگا پاور است که از چهار موتور الکتریکی با مجموع خروجی بیش از 1000 اسب بخار تشکیل شده است. به لطف این نیروی عظیم، خودروهای منگشی ظرف تنها 4.2 ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسند.

خودروهای دانگ‌فنگ منگشی M-Terrain

همان‌طور که در ابتدا گفته شد، دانگ‌فنگ در نمایشگاه خودروی چنگدو دو کانسپت با طراحی جذاب و تهاجمی را رونمایی کرده است که M-Terrain و M-Terrain S نام دارند و به ترتیب شاسی‌بلند و پیکاپ هستند. اول بیایید به شاسی‌بلند M-Terrain نگاهی بیندازیم. ظاهر این خودرو پر از خطوط تیز و زاویه‌دار است و در جلوی آن چراغ‌های کوچک، سپر بزرگ، جلوپنجره عظیم و لوگوی بزرگ منگشی به چشم می‌خورند. در نمای جانبی خودرو هم می‌توان گلگیرهای برجسته، دستگیره‌های در مخفی، تایرهای آفرودی و حتی یک پله زیر پایی را مشاهده کرد.

چراغ‌های عقب M-Terrain به شکل صلیب هستند و در وسط آن‌ها چرخ زاپاس جای گرفته است. فعلاً ابعاد دقیق این خودرو را نمی‌دانیم ولی باید حدود 5.2 متر طول داشته باشد. M-Terrain S اما خودروی دیوانه‌وارتری است. در نگاه اول شاید فکر کنید این یک نسخه کوپه از M-Terrain باشد اما درواقع این یک پیکاپ است. بااین‌حال، واضح است که اتاق بار این خودرو تقریباً بلااستفاده خواهد بود اما به نظر جالب می‌رسد. این خودرو فقط دو در دارد اما در داخل به چهار صندلی مجهز است که بازهم صندلی‌های عقب آن تقریباً غیرقابل استفاده خواهند بود.

مشخصات فنی خودروهای دانگ‌فنگ منگشی M-Terrain

دانگ‌فنگ فعلاً مشخصات فنی این خودروها را اعلام نکرده است اما قبلاً اسنادی افشا شد که مشخصات آن‌ها را نشان می‌داد. طبق این اسناد، خودروهای M-Terrain در دو نسخه تمام الکتریکی و هیبریدی افزایش‌دهنده برد تولید خواهد شد که نسخه اول 1070 اسب بخار قدرت دارد، به باطری‌های 800 کیلووات ساعتی مجهز است و برد 500 کیلومتری خواهد داشت. شتاب صفرتاصد این نسخه کمتر از پنج ثانیه خواهد بود. نسخه افزایش‌دهنده برد اما حداکثر 816 اسب بخار قدرت دارد و از باطری‌های کوچک‌تر 65.8 کیلووات ساعتی استفاده می‌کند اما با استفاده از پیشرانه بنزینی به‌عنوان ژنراتور، برد آن به 800 کیلومتر می‌رسد.

به‌طورکلی، خودروهای منگشی M-Terrain واقعاً هیجان‌انگیز و جالب هستند. این خودروها در سال 2023 وارد بازار چین خواهند شد و دانگ‌فنگ انتظار دارد بتواند ماهانه 4 هزار دستگاه از آن‌ها را به فروش برساند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.