مکمل بنزین
گوناگونخبر

سدان جدید چانگان ریتون پلاس معرفی شد

چانگان در نمایشگاه خودروی چنگدو 2022 از سدان جدیدی بنام ریتون پلاس پرده‌برداری کرده است. این خودرو اما در اصل فیس‌لیفتی روی مدل ریتون CC است که از سال 2017 در بازار حضور دارد. ریتون CC سدان میان سایزی است که در سال 2020 یک فیس‌لیفت جزئی را تجربه کرد اما حالا در ریتون پلاس دستخوش تغییرات بسیار بزرگ‌تری شده است. در جلوی این خودرو شاهد نمایی مشابه محصولات سری یونی چانگان هستیم که ویژگی اصلی آن جلوپنجره بدون قاب است. الگوی داخلی این جلوپنجره نیز بسیار چشم‌نواز به نظر می‌رسد.

چراغ‌های جلو فرم باریک و تیزی دارند و به‌طور هوشمندانه‌ای به جلوپنجره متصل شده‌اند. همچنین یک نوار LED باریک که در امتداد دی‌لایت‌ها در بالای جلوپنجره کشیده شده نیز این چراغ‌ها را به هم متصل کرده است. کمی پایین‌تر هم ورودی‌های هوای مثلثی شکلی به چشم می‌خورند که نمای اسپرتی ایجاد کرده‌اند. در پروفیل جانبی خودرو مثل اکثر فیس‌لیفت‌ها هیچ تغییر قابل‌توجهی صورت نگرفته و صرفاً شاهد رینگ‌های دورنگ جدیدی هستیم.

در عقب ریتون پلاس هرچند قسمت انتهایی چراغ‌ها که روی گلگیرها قرار دارد ثابت مانده اما حالا طراحان این چراغ‌ها را با فرم جدیدی از طریق یک نوار LED به هم متصل کرده‌اند. به همین دلیل، حالا جا پلاک به روی سپر منتقل شده است. در پایین این سپر هم دو سر اگزوز باریک افقی به چشم می‌خورد. طول ریتون پلاس با 20 میلی‌متر افزایش نسبت به ریتون CC به 4,800 میلی‌متر رسیده است اما عرض و ارتفاع آن تغییری نداشته و مثل قبل به ترتیب 1,825 میلی‌متر و 1,465 میلی‌متر است. فاصله محوری این سدان جدید چینی هم 2,770 میلی‌متر است.

طراحان چانگان داخل ریتون پلاس را کاملاً بازطراحی کرده و حالا با نمایشگرهای متصل‌به‌هم در بالای داشبورد برای سیستم اطلاعاتی-سرگرمی و صفحه آمپر، غربیلک فرمان جدید، دریچه‌های تهویه متفاوت و کنسول مرکزی جدید با انتخاب‌گر دنده الکترونیکی بجای دسته‌دنده قبلی، فضای بسیار مدرن‌تری را ایجاد کرده‌اند. ریتون پلاس اما در قوای محرکه هیچ تغییری را تجربه نکرده و مثل ریتون CC از یک پیشرانه 1.5 لیتری چهار سیلندر توربو استفاده می‌کند که 185 اسب بخار قدرت و 300 نئون متر گشتاور دارد. انتقال نیروی این موتور هم از طریق یک گیربکس هفت سرعته دوکلاچه صورت می‌گیرد.

هنوز قیمت ریتون پلاس اعلام نشده است اما ریتون CC هم‌اکنون با قیمتی از 97,900 یوآن معادل 14,200 دلار تا 112,900 معادل 16,360 دلار در چین عرضه می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا