مکمل بنزین
گوناگونخبر

اعلام پیشرانه‌ها و زمان عرضه ری‌را طی مراسم رونمایی در خانه نیما یوشیج

پنجم تیرماه امسال ایران‌خودرو طی مراسمی بحث‌برانگیز و بدون حضور اصحاب رسانه از جدیدترین محصول خود با نام ری‌را پرده‌برداری کرد. سپس این خودرو چند روز بعد برای خبرنگاران به نمایش درآمد و چندی پیش با رنگ سفید در نمایشگاه تحول صنعت خودرو دیده شد. چند روز پیش نیز این کراس‌اوور جدید در خانه نیما یوشیج در روستای یوش شهرستان نور با حضور استاندار مازندران و مدیران عامل ایران‌خودرو و سایپا معرفی شد. این اقدام ازآن‌جهت صورت گرفته است که نام ری‌را به معنای باران و یکی از اشعار نیما یوشیج است.

طی این مراسم، «مهدی خطیبی» مدیرعامل ایران‌خودرو به بیان اطلاعاتی در مورد پیشرانه‌ها، مشخصات و زمان عرضه ری‌را پرداخته است. وی این خودرو را محصولی به‌روز و مدرن و مطابق با نیاز و خواست مشتریان خواند و گفت:

این خودروی کراس‌اوور بر اساس پلتفرم IKP1 شرکت پژو-سیتروئن توسعه یافته و با دو نوع گیربکس دستی و اتوماتیک به بازار عرضه خواهد شد. «ری‌را» در سال ۱۴۰۲ به مرحله تولید انبوه می‌رسد و به بازار عرضه خواهد شد

خطیبی به تولید این خودرو در سایت ایران‌خودرو مازندران هم اشاره کرد و گفت:

با توجه به سیاست گروه صنعتی ایران‌خودرو در نام‌گذاری محصولات جدید، قرار بر این شد هر محصول جدید در یکی از سایت‌های استانی به تولید رسیده و به نام یکی از مفاخر بومی آن استان نام‌گذاری شود

به گفته مدیرعامل ایران‌خودرو، ری‌را با دو پیشرانه مختلف به بازار عرضه خواهد شد. موتور پایه این خودرو همان 1.6 لیتری TU5 پلاس خواهد بود که این روزها در رانا و تارا می‌بینیم و 113 اسب بخار قدرت و 144 نیوتن متر گشتاور دارد. برای انتقال نیروی این موتور هم دو گیربکس دستی و اتوماتیک در نظر گرفته شده است که به‌احتمال‌زیاد همان شش سرعته دستی که اولین بار در رانا پلاس ارائه شده و شش سرعته اتوماتیک که در تارا مورداستفاده قرار گرفته خواهد بود.

پیشرانه دوم اما که در نسخه فول آپشن ری‌را ارائه خواهد شد نیز همان EF7 توربو است که زیر کاپوت دنا پلاس قرار می‌گیرد. البته در ری‌را نسخه ارتقاءیافته این موتور با نام EF7 TC پلاس ارائه خواهد شد که خروجی آن را به 168 اسب بخار قدرت و 245 نیوتن متر گشتاور افزایش می‌دهد. انتقال نیروی این موتور هم از طریق همان گیربکس شش سرعته اتوماتیک دنا پلاس توربو صورت خواهد گرفت. مسئولان ایران‌خودرو قیمت ری‌را را بین 600 تا 800 میلیون تومان پیش‌بینی کرده‌اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا