مکمل بنزین
گوناگونخبر

معرفی شاسی‌بلند جدید، جالب و هیبریدی هاوال H-Dog

هاوال در نمایشگاه خودروی چنگدو 2022 شاسی‌بلند جالب دیگری بنام H-Dog را معرفی کرده است. این خودرو شبیه دیگر شاسی‌بلندهای این برند یعنی بیگ داگ و کول داگ است که نام سگ دارند اما H-Dog بزرگ‌ترین عضو این خانواده محسوب می‌شود. این خودرو مثل دیگر اعضای خانواده خود در ظاهر به محصولات جیپ شباهت دارد اما به لطف گلگیرهای برجسته، زیباتر از دیگر سگ‌های هاوال به نظر می‌رسد و طراحی آن خیلی خوب از آب درآمده است.

در جلوی خودرو شاهد جلوپنجره‌ای به شکل ذوزنقه برعکس هستیم که چراغ‌های دایره‌ای در طرفین آن جای گرفته‌اند. گلگیرهای برجسته که رینگ‌های 19 اینچی را در خود جای داده‌اند به پروفیل جانبی خودرو نمایی عضلانی بخشیده‌اند. بخش عقبی خودرو اما با درب صندوق برجسته و چراغ‌هایی منحصربه‌فرد، کمی عجیب به نظر می‌رسد که ممکن است مطابق سلیقه همه نباشد. H-Dog با 4,705 میلی‌متر طول، 1,905 میلی‌متر عرض و 1,780 میلی‌متر ارتفاع، ابعادی تقریباً هم‌اندازه هیوندای سانتافه دارد. فاصله محوری این کراس‌اوور جدید چینی هم 2,810 میلی‌متر است.

در داخل H-Dog شاهد فضایی لوکس و پیشرفته با نمایشگر اطلاعاتی-سرگرمی بزرگ و صفحه آمپر دیجیتالی به همراه تودوزی چرمی هستیم. علاوه بر این، تریم طرح فیبر کربن هم روی کنسول میانی و پانل درها به چشم می‌خورد. این کراس‌اوور جدید مثل دیگر سگ‌های هاوال روی پلت‌فرم Lemon ساخته شده است اما تفاوت‌هایی با آن‌ها دارد. اولین اینکه H-Dog برای آفرود طراحی شده است و با فاصله 200 میلی‌متری از زمین، از زاویه حمله 24 درجه و زاویه خروج 30 درجه بهره می‌برد. این خودرو همچنین می‌تواند تا عمق 560 میلی‌متری آب هم حرکت کند.

تفاوت دیگر H-Dog این است که به قوای محرکه هیبریدی مجهز شده است. این قوای محرکه از سه موتور تشکیل شده است که شامل یک پیشرانه 1.5 لیتری بنزینی توربو به همراه دو موتور الکتریکی می‌شود. هرکدام از این موتورها روی یکی از محورها نصب شده‌اند و مجموع خروجی سیستم را به 326 اسب بخار قدرت و 530 نیوتن متر گشتاور رسانده‌اند. پیشرانه بنزینی در سرعت‌های پایین صرفاً به‌عنوان ژنراتور عمل کرده و به شارژ باطری‌ها می‌پردازد و در سرعت‌های بالاتر از 65 کیلومتر بر ساعت به چرخ‌ها متصل می‌شود. این کار از طریق یک سیستم سوئیچینگ روباتیک دومرحله‌ای صورت می‌گیرد که بجای گیربکس نصب شده است.

هاوال ظرفیت باطری H-Dog را اعلام نکرده است ولی این خودرو بسته به حالت رانندگی انتخابی می‌تواند بین 50 تا 150 کیلومتر را به‌صورت تمام الکتریکی طی کند. در سرعت‌های پایین و متوسط، فقط یکی از موتورهای الکتریکی خودرو را به حرکت درمی‌آورد و موتور دوم در سرعت‌های بالاتر به پیشرانه بنزینی کمک می‌کند. هاوال در آینده نسخه‌های بنزینی غیر هیبریدی H-Dog را هم ارائه خواهد کرد ولی فعلاً مشخصات آن‌ها اعلام نشده است. هاوال H-Dog سال آینده روی خط تولید خواهد رفت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا