مکمل بنزین
مقایسهبرگزیده‌ها

مقایسه لاماری ایما با شاسی‌بلندهای هم‌قیمت در بازار ایران

لاماری ایما یکی از جدیدترین شاسی‌بلندهای بازار کشورمان محسوب می‌شود که به‌تازگی تحویل اولین نمونه‌های آن به خریداران آغاز شده است. این خودرو که یکی از محصولات برند فورتینگ متعلق به دانگ‌فنگ است، به لطف طراحی جذاب و قدرت بالای پیشرانه توانسته توجهات را به خود جلب کند.

ایما از یک پیشرانه 1.5 لیتری چهار سیلندر توربو استفاده می‌کند که با تولید 195 اسب بخار قدرت و 285 نیوتن متر گشتاور، قوی‌ترین موتور 1.5 لیتری چینی بازار کشور محسوب می‌شود. این پیشرانه که با همکاری میتسوبیشی توسعه پیدا کرده است، نیروی خود را از طریق یک گیربکس هفت سرعته دوکلاچه به چرخ‌های جلو انتقال می‌دهد. قیمت این کراس‌اوور چینی از سوی آرین پارس موتور یک میلیارد و 94 میلیون تومان اعلام شده که این رقم در بازار به حدود یک میلیارد و 350 میلیون تومان رسیده است. حال در ادامه قصد داریم به رقبای هم‌قیمت لاماری ایما در بازار خودروی کشورمان نگاهی داشته باشیم.

فونیکس تیگو 7 پرو

قیمت کارخانه: یک میلیارد و 256 میلیون تومان

قیمت بازار: یک میلیارد و 300 میلیون تومان

فونیکس تیگو 7 پرو محصول مدیران خودرو را می‌توان یکی از اصلی‌ترین رقبای لاماری ایما در ایران دانست. این خودرو که نسل دوم چری تیگو 7 محسوب می‌شود، چند وقتی است توسط مدیران خودرو با برند جدید فونیکس راهی بازار کشورمان شده است. این خودرو در ایران با یک پیشرانه 1.5 لیتری چهار سیلندر توربو عرضه می‌شود که با تولید تنها 157 اسب بخار قدرت و 230 نیوتن متر گشتاور، خیلی از لاماری ضعیف‌تر است. به همین دلیل، تیگو 7 پرو برای رسیدن به سرعت صد کیلومتر بر ساعت به حدود 10.5 ثانیه زمان نیاز دارد که یک ثانیه از لاماری بیشتر است. هرچند قیمت کارخانه‌ای تیگو 7 پرو از لاماری گران‌تر است اما دو خودرو در بازار تقریباً هم‌قیمت هستند.

دیگنیتی پرایم

قیمت کارخانه: 935 میلیون تومان

قیمت بازار: یک میلیارد و 240 میلیون تومان

یکی دیگر از رقبای جدی لاماری در بازار کشور را می‌توان دیگنیتی دانست زیرا این خودرو به لطف طراحی جذاب کوپه مانند، مثل لاماری کراس‌اووری جوان‌پسند است و در بازار نیز حدود صد میلیون تومان قیمت کمتری نسبت به لاماری دارد. البته با اینکه دیگنیتی هم مثل لاماری از یک پیشرانه 1.5 لیتری توربو استفاده می‌کند اما این موتور تنها 148 اسب بخار قدرت و 220 نیوتن متر گشتاور دارد که با توجه به وزن 1570 کیلوگرمی خودرو اعداد خیلی قابل‌توجهی نیستند. همچنین استفاده از گیربکس CVT در کنار این پیشرانه نه‌چندان قدرتمند نیز باعث کندی دیگنیتی در شتاب گیری‌های اولیه شده است. البته گروه بهمن برنامه عرضه نسخه جدیدی از این خودرو را با نام دیگنیتی پرستیژ دارد که به پیشرانه 2 لیتری قوی‌تر 228 اسب بخاری و گیربکس شش سرعته اتوماتیک مجهز است و در صورت عرضه با قیمت مناسب می‌تواند برای لاماری دردسر ایجاد کند.

فیدلیتی پرایم

قیمت کارخانه: 895 میلیون تومان

قیمت بازار: یک میلیارد و 200 میلیون تومان

رقیب بعدی لاماری هم محصول دیگری از گروه بهمن است. البته فیدلیتی از لحاظ ابعاد بزرگ‌تر از لاماری بوده و یک سگمنت بالاتر قرار می‌گیرد ولی بااین‌حال از لحاظ قیمت تقریباً هم‌سطح آن است. فیدلیتی هم مثل دیگنیتی از یک پیشرانه 1.5 لیتری توربو استفاده می‌کند اما این موتور با تولید 155 اسب بخار قدرت و 230 نیوتن متر گشتاور، کمی از دیگنیتی قوی‌تر است. همچنین در این خودرو انتقال نیرو هم از طریق یک گیربکس شش سرعته اتوماتیک دوکلاچه صورت می‌گیرد. یکی از برتری‌های فیدلیتی نسبت به لاماری ارائه در نسخه هفت‌نفره است که در بازار اختلاف قیمت جزئی در حدود 30 میلیون تومان با نسخه پنج‌نفره دارد. قیمت‌هایی که در اینجا ذکر نیز متعلق به نسخه هفت‌نفره است.

کی‌ام‌سی K7

قیمت کارخانه: یک میلیارد و 210 میلیون تومان

قیمت بازار: یک میلیارد و 400 میلیون تومان

سی‌هائو X7 که در کشورمان توسط کرمان خودرو با نام کی‌ام‌سی K7 عرضه می‌شود را هم می‌توان یکی دیگر از رقبای لاماری دانست. این خودرو که در طراحی قسمت جلو با چراغ‌های دوقسمتی بی‌شباهت به لاماری نیست، مثل دیگر هم‌وطنان خود زیر کاپوت یک موتور 1.5 لیتری توربو دارد اما این موتور با 174 اسب بخار قدرت و 251 نیوتن متر گشتاور، از دیگر خودروهای این لیست قوی‌تر بوده و به خروجی پیشرانه لاماری نزدیک‌تر است. انتقال نیرو در K7 هم توسط یک گیربکس شش سرعته دوکلاچه صورت می‌گیرد؛ اما علیرغم قدرت مناسب پیشرانه، ازآنجایی‌که K7 برخلاف لاماری کراس‌اووری میان سایز است و وزن سنگین‌تر 1735 کیلوگرمی دارد، نزدیک به 12 ثانیه طول می‌کشد تا بتواند از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت برسد.

فردا T5

قیمت کارخانه: یک میلیارد و 49 میلیون تومان

قیمت بازار: یک میلیارد و 100 میلیون تومان

فردا T5 ارتباطی خانوادگی با لاماری دارد زیرا هردوی این کراس‌اوورها محصول برند فورتینگ دانگ‌فنگ هستند، هردو روی یک پلت‌فرم ساخته شده‌اند و هردو T5 نام دارند! درواقع، لاماری نسخه اسپرت T5 است و در چین با نام T5 Evo عرضه می‌شود اما این دو کراس‌اوور هم‌خانواده در کشورمان به رقیب یکدیگر تبدیل شده‌اند. در سینه فردا T5 بازهم شاهد یک پیشرانه 1.5 لیتری توربو هستیم ولی این موتور با نمونه مورداستفاده در لاماری متفاوت بوده و خروجی پایین‌تری برابر با 156 اسب بخار قدرت و 260 نیوتن متر گشتاور دارد. قیمت کارخانه‌ای این دو کراس‌اوور چینی تقریباً در یک سطح است ولی فردا T5 در بازار حدود 250 میلیون تومان از لاماری ارزان‌تر است.

رقبای آینده

غیر از کراس‌اوورهایی که در بالا به آن‌ها پرداختیم، دو خودروی دیگر را هم می‌توان از رقبای لاماری برشمرد که هنوز به بازار عرضه نشده‌اند. رقیب اول کراس‌اوور تیارا محصول مکث موتور است که تولید آن چند وقتی است در کشور آغاز شده ولی احتمالاً به‌زودی راهی بازار خواهد شد. این خودرو به یک پیشرانه 1.5 لیتری چهار سیلندر توربو مجهز است که 155 اسب بخار قدرت و 215 نیوتن متر گشتاور دارد و مثل فیدلیتی به سه ردیف صندلی مجهز است. هایما 8S ایران‌خودرو اما می‌تواند رقیب جدی‌تر لاماری باشد زیرا هرچند این خودرو هم از پیشرانه 1.5 لیتری توربو استفاده می‌کند اما با 192 اسب بخار قدرت و 293 نیوتن متر گشتاور کاملاً هم‌سطح لاماری است و از طراحی جذاب و مدرنی هم بهره می‌برد. بااین‌حال، فعلاً باید منتظر اعلام قیمت این دو کراس‌اوور جدید باشیم تا بهتر بتوانیم آن‌ها را با لاماری مقایسه کنیم.

نوشته های مشابه

‫4 دیدگاه ها

  1. چه خبرتونه؟
    چه خخخخخبررررتووووونه؟!
    میلیارد برای یه مشت کراس اور چینی با کیفیت متوسط واقعا اجحاف در حق مردمه.
    اونم وقتی با میلیارد میشه از بهترین برندهای غیر لاکچری در دوبی و سایر کشورها خرید کرد و دارای خودرویی با کیفیت و ایمنی بسیار خوب بهره برد.
    حالا خودروهای مثلا اقتصادی گرونتر بشن شاید شاید بشه حق داد ولی اینا دیگه چرا دو برابر قیمت جهانی باید قیمت بخورن؟

    ایران بهشت مافیای خودرو
    لجنزار مصرف کننده خودرو

    1. داداش وقتی 207 یک میلیارد قیمتشه با اون حساب این ماشینا مفتن .

  2. با خوندن این مطلب فبط یه چیز برام عجیبه اونم اینکه فردا موتور با توجه به عقبه خانواده گرامی و اینهمه سابقشون و نفوذشون چرا انقدر در انتخواب محصول و قیمت گذاریش و انتخواب اپشن و موتور و همه چیش افتضاحه اون از خودرو اس ایکس شش که معلوم نبود ون هست یا کراس اوور با اون اپشن های کم و موتور ضعیف و چهره ناقص و الخلقه،اون از اس ایکس پنج که با اون قیمت بالایی که داره فقط اپشنی داره و با اون موتور تنفس طبیعیش و گیربکس سی وی تیش رسکا خریدنش باعش شگ به عقل طرف میشه،اون از فردا پونصد و یازده که یهو انقدر گرونش کرد و بعد هم جمعش کرد که رسما بازی رو به رقباش باخت الان هم با تی پنج که مثلا اومد یه حرکت درست بزنه خوب تو که ماشینت پلتفرم و همه چیش از زبر پوسته با لاماری ایما یکی هست مطمئنا هم مطلع بودند که هلدینگ آرین میخوادلاماری ایما رو با این انجین مونتاژ کنه،خچب شما هم لا اقل انجینش رو با لاماری ایکا یکی میکردید وقتی شرایطش مهیا بوده که حالا که نه قیمتتون رقابتی هست نه اسم و رسمتون باعث خرید این محصول میشه نه شرایط فروش اقساطی دارید که ماشینتون بفرپشن نه سطح اپشنی عجیب و غریبی دارید نسبت به رقبا حداقل بخاطر قدرت انحین و شتاب خوب یکی میومد میخریدش واقعا خانواده گرامی داره چیکار میکنه که تازه با این سطح تیراژ که خنده داره اومدن خط مونتاژ عظیم خودرو کلاهبردار که سابقا هم توش محصول دوست داشتنی پروتون مونتاژ میشد رو خریدند که البته مطمئنا یه لطف به یه جایی بوده و جای دیکه جور دیکه جبران میشه این لطفشون ولی خرید خط مونتاژ عظیم خودرو دست کمی از پروژه احنقانه ای مثل شعبات استانی ایران خودرو نداره

  3. من هردو ماشین لاماری وt5رو تست کردم واقعا t5 سواری کاملا نرم هندلینگ عالی وشتاب با دقت کامل بود با اپشنهای خوب ولی لاماری کاملا خشک توسربالایی با کولر و سرنشین عملکرد t5خیلی بهتر بود شتاب اولیه لاماری هم اونی نیست که انتظار داری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا