مکمل بنزین
گوناگونخبر

پیکاپ غول‌پیکر شورلت با ظرفیت یدک کشی 16 تن معرفی شد

پیکاپ‌های بزرگ و توانمند در آمریکا بسیار محبوب و پرفروش هستند و سالانه چند صد هزار دستگاه از آن‌ها توسط سه شرکت فورد، جنرال موتورز و دوج به فروش می‌رسد. این پیکاپ‌ها در دو نسخه سبک و سنگین تولید می‌شود که نسخه‌های سنگین با نام HD شناخته می‌شوند که مخفف Heavy Duty یا وظیفه سنگین است. حالا شورلت از جدیدترین پیکاپ HD خود رونمایی کرده است.

در جلوی سیلورادو HD جدید جلوپنجره بزرگی به چشم می‌خورد که گویی چراغ‌ها را به دو قسمت تقسیم کرده است. در طرفین این جلوپنجره هم چراغ‌هایی با دی‌لایت‌های C شکل جای گرفته‌اند. دیگر قسمت‌های بدنه این پیکاپ بزرگ آمریکایی اما تغییری نسبت به قبل نداشته است. بااین‌حال، شورلت برای سیلورادو HD شش رنگ بیرونی جدید را ارائه کرده است درحالی‌که درب پشتی Multi-Flex هم برای آن قابل سفارش خواهد بود. همچنین برای کسانی که خواهان توانایی‌های آفرود هستند، شورلت به‌زودی نسخه جدید ZR2 را ارائه خواهد کرد.

اصلی‌ترین تغییر سیلورادو HD جدید اما در داخل آن رخ داده است یعنی جای که از تیپ LT و بالاتر، کابین کاملاً جدیدی با طراحی مدرن، متریال باکیفیت‌تر و تکنولوژی‌های پیشرفته ارائه می‌شود. صفحه آمپر دیجیتالی 12.3 اینچی جدید، نمایشگر اطلاعاتی-سرگرمی بزرگ‌تر 13.4 اینچی، داشبورد مدرن، پانل دکمه‌های باکیفیت‌تر و کنسول مرکزی بروز شده با شارژر بی‌سیم گوشی‌های هوشمند از ویژگی‌های این کابین جدید هستند.

علاوه بر این، در بخش تکنولوژی هم سیلورادو HD به موارد جدیدی مجهز شده که یدک کشی تریلر را آسان‌تر می‌کند. یکی از این تکنولوژی‌ها، کروز کنترل تطبیقی برای تریلر است که برای حفظ فاصله ایمن با خودروی جلویی، وزن اضافی تریلر را در نظر می‌گیرد. در همین حال، سیستم هشدار نقاط کور تریلر حالا گسترهٔ بیشتری را پوشش می‌دهد و تکنولوژی تریلر شفاف هم موجب سهولت اتصال تریلر به چرخ پنجم خواهد شد.

زیر کاپوت سیلورادو HD جدید هنوز هم شاهد همان پیشرانه‌های 6.6 لیتری V8 بنزینی یا 6.6 لیتری دیزلی V8 خواهیم بود. هرچند خروجی موتور بنزینی نسبت به قبل تغییری نداشته و همچنان 400 اسب بخار قدرت و 628 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند اما خروجی موتور دیزلی به لطف تجهیز به توربوشارژر جدید و بهبود و فرایند احتراق، به 470 اسب بخار قدرت و 1320 نیوتن متر گشتاور رسیده که 25 اسب بخار و 88 نیوتن متر نسبت به قبل بیشتر شده است.

همچنین علاوه بر افزایش خروجی، تولید گشتاور دور پایین موتور هم 25 درصد افزایش یافته که عملکرد سرعت پایین پیکاپ خصوصاً هنگام یدک کشی کمک می‌کند. انتقال نیروی هردو موتور هم از طریق یک گیربکس 10 سرعتهٔ اتوماتیک صورت می‌گیرد. حداکثر ظرفیت یدک کشی نسخه 2500HD سیلورادو 10,200 کیلوگرم است اما کسانی که حتی از این هم بیشتر نیاز دارند می‌توانند سراغ نسخه شش چرخ 3500HD بروند که می‌تواند تا 16,600 کیلوگرم را یدک بکشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا