مکمل بنزین
برگزیده‌هاتحلیلی

کوروس 3 و 5؛ خودروهایی که قرار بود توسط دیار خودرو وارد بازار ایران شوند!

سال گذشته بود که اخباری مبنی بر ورود برند کوروس (观致汽车) به بازار ایران منتشر شد. برندی که زیرمجموعه گروه خودروسازی چری (奇瑞汽车) بوده و در اصل، به نوعی با همکاری برخی سهامداران اهل رژیم صهیونیستی (اسرائیل) و به منظور ورود به بازار این منطقه تاسیس شد. به همین علت، شاهد آن بودیم که محصولات برند کوروس توانسته بودند در همان ابتدای عرضه هم در برخی کشورهای اروپایی حاضر شوند.

باتوجه به ذات فسادساز رژیم صهیونیستی عملا تا سال‌های گذشته باوجود اینکه کوروس محصول جدیدی را هم ساخت، اما تا حد ورشکستی پیش رفت. با این وجود، شنیده‌ها حاکیست که گویا سهام طرف اسرائیلی خریداری شده و برند کوروس، دیگر تماما چینی شده است.

باتوجه به اخبار منتشر شده، کوروس با وجود معرفی کوروس 7، اما تا مرز ورشکستگی رفت. حتی این مدل، دارای ایرادهای فراوانی بوده و صدای خود چینی ها هم از این بابت در آمده است!

کوروس 7 – QOROS 7

همانطور که گفته شد، گویا در هفته‌های آینده قرار است سهامداران و مدیران جدید کوروس با معرفی خودرو کوروس 6، عصر جدیدی را برای این برند رقم بزنند. همچنین قرار است تا نمایندگی‌های خدمات پس از فروش نیز کار خود را از پیش بگیرند.

کوروس 6 – QOROS 6

تنها تصویر منتشر شده از کوروس 6

اما موضوع اصلی این مطلب، مربوط به خبر منتشر شده پارسال مبنی بر حضور محصولات کوروس در ایران است. باتوجه به گذشت زمان و همچنین نبود محدودیت، قصد داریم تا برای اولین بار، شرکتی که قرار بود این خودروها را وارد بازار ایران کند معرفی کنیم.

دیار خودرو!

بله؛ همانطور که گفته شد، دیار خودرو شرکتی بود که قصد داشت تا شرکت‌های زیرمجموعه چری در ایران را با کوروس تکمیل کند. این شرکت حتی نسخه‌هایی از سدان 3 و کراس اوور 5 را وارد کشورمان کرده بود.

دیار خودرو در سال گذشته با برگزاری مراسمی، از جفت و جور شدن مسائل حقوقی که سد راه این شرکت بود خبر داد و حتی با دعوت مسئولینی از قوه قضائیه، مهر تاییدی بر این ادعا خود زد. همزمان با این مراسم، شاهد ورود خودرو جدید سوئست DX3 به خطوط مونتاژی دیار خودرو بودیم. خودرویی با کیفیت که متاسفانه با بحرانی شدن وضعیت برند سوئست در چین، عملا دیگر خبری از مونتاژ DX3 نخواهد بود. حتی مانیان خودرویی که در سال گذشته از برنامه عرضه خودرو DX7 توسط این شرکت برای شما مخاطبان گفتیم، گویا باتوجه به وضعیت گفته شده سوئست، دیگر برنامه جدی برای عرضه این خودرو را در پیش نگرفته است؛ با وجود اینکه حتی نسخه‌های اولیه این خودرو وارد کشور شده بود!

به اصل مطلب یعنی دیار خودرو برگردیم. با وجود اینکه این شرکت از برطرف شدن مسائل حقوقی‌اش خبر داده بود، اما در اوایل امسال شاهد آن بودیم که به نوعی شرکت جوینت ونچری با نام سانیار موتور پارسیان را معرفی کرد. این شرکت در اوایل امسال، از خودرو بایک X35 با نام تیگارد X35 رونمایی کرد. همچنین برنامه داشت تا بایک BJ40 پلاس را وارد بازار ایران کند.

باتوجه به اسناد بدست آمده، نسخه‌های اولیه کوروس 3 و 5 درست یکسال پیش وارد کشور شده است. به نظر می‌رسد که همزمان با مشکلات منتشر نشده دیار خودرو، مشکلات سرراه کوروس چین هم باعث شده تا درنهایت، این برند وارد ایران نشود.

اما آیا به نظرتان کوروس با احیای دوباره، وارد ایران می‌شود؟!

سیدعلی سیدهاشمی

سیدعلی سیدهاشمی - SEYYED ALI SEYYED HASHEMI خبرنگار و فعال حوزه خودرو Automotive industry journalist Репортер автомобильной промышленности 汽车行业记者 پیج اینستاگرام: Seyyed.ali_seyyed.hashemi

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. احسنت واقعا احسنت.واقعا باید درمورد اخبار مهم ازتون تشکر کنیم.پرچمتون بالاس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا