مکمل بنزین
اخبار روز خودروتماشاخانهخبر

آغاز تولید انبوه FMC SX5 در سایت تولیدی جدید فردا موتورز در بروجرد؛ (ویدئو)

مردادماه امسال بود که خط تولید جدید خودروسازی فردا، با هدف افزایش ظرفیت تولید محصولات و اشتغال‌زایی، در شهرستان بروجرد استان لرستان آغاز به کار کرد. این خط تولید که تا چند روز گذشته، تعدادی خودرو SX5 برروی آن به صورت آزمایشی مونتاژ می‌شدند؛ اما اکنون وضعیت آن به تولید انبوه تغییر کرده است.

سال‌های گذشته بود که شرکت عظیم خودرو با هدف مونتاژ محصولات هن‌تنگ، فوتون، ماهیندرا و…، اقدام به خریداری زاگرس خودرو نمود. باتوجه به فروش و پیش فروش غیرمجاز و بیش از حد خودروهای وارداتی و مونتاژی، شاهد آن بودیم که مدیرعامل عظیم خودرو دستگیر شد. با این وجود، بسیاری از خریدکنندگان و ثبت‌نام‌کنندگان سه خودرو هن‌تنگ X5، X7 و فوتون ساوانا به خودروهای خود نرسیدند.

باتوجه به غیرفعال شدن کارخانه زاگرس خودرو به علت اعمال عظیم خودرو، اولیا و نمایندگان استان لرستان بر این شدند تا کارخانه را دوباره فعال کرده و کارگران اخراج شده را به سر کار برگردانند. گویا پس از مذاکراتی، شرکت خودروسازی فردا تصمیم به فعالیت در این مجموعه نموده و حال پس از هفته‌ها، تولید انبوه خودرو FMC SX5 آغاز شده است.

کارخانه بروجرد فردا موتورز

زاگرس خودرو فعالیت خود را از سال 1380 با تولید خودرو پروتون ویرا شروع کرده است. تولید 8 هزار خودرو ویرا در طول یک سال از مهم‌ترین سوابق این مجموعه به شمار می‌رود. وجود خط رنگ حرفه‌ای و پیشرفته در این مجموعه یکی از ویژگی‌های مهم و قابل ذکر این کارخانه است.

از سال 1386 زاگرس خودرو با رنگ آمیزی خودرو پراید همکاری خود را با پارس خودرو آغاز می‌نماید. رنگ آمیزی قریب به 70 هزار خودرو پراید در طول مدت فعالیت و مشارکت این مجموعه با پارس خودرو حاصل کار این مجموعه است. این مشارکت دو طرفه بعدها با تولید نیسان پیکاپ ادامه یافت و قریب به 12 هزار دستگاه پیکاپ نیز توسط این خط تولید مونتاژ، تکمیل و وارد بازارهای کشور شد. وانت تولید شده در مجموعه زاگرس خودرو در زمان خود، بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت، با کیفیت ترین محصول تولید شده در این حوزه به شمار رفته است.

این مجموعه پس از وضع تحریم های شدید در سال 1392 و 1393، تولید نیسان پیکاپ را متوقف نموده و به سمت مونتاژ پیکاپ ریچ رفت و حدود 3 هزار دستگاه از این محصول را مونتاژ نمود. پس از آن زاگرس خودرو همکاری خود با شرکت پارس خودرو را متوقف نموده و مذاکرات جدیدی را با گروه خودروسازی MVM آغاز می‌نماید. در پلن اول تولید خودرو MVM 530 در برنامه کاری این مجموعه قرار می‌گیرد و جمعا 1500 دستگاه از این محصول تولید و روانه بازار می‌شود. از سال 1395 هم به شرکت عظیم خودرو واگذار شد که شرایط مذکور برای آن پیش آمد.

سایت تولیدی جدید فردا موتورز که در شهر بروجرد استان لرستان واقع است، به گفته مدیران فردا موتورز قرار است تا میزبان مونتاژ دو کراس اوور SX5 و T5 باشد. همچنین قرار است تا کنار محصولات فردا موتورز، عضو دیگر خودروسازی فردا یعنی فردا دیزل نیز در این کارخانه فعالیتی چون تولید کامیونت داشته باشد. با توجه به وجود خطوط رنگ پیشرفته در سایت بروجرد، این سایت تولیدی می‌تواند به افزایش عمق داخلی سازی محصولات فردا موتورز کمک کند.

ویدئویی از وضعیت مونتاژ فردا SX5 در بروجرد

 

سیدعلی سیدهاشمی

سیدعلی سیدهاشمی - SEYYED ALI SEYYED HASHEMI خبرنگار و فعال حوزه خودرو Automotive industry journalist Репортер автомобильной промышленности 汽车行业记者 پیج اینستاگرام: Seyyed.ali_seyyed.hashemi

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا