مکمل بنزین
گوناگونخبر

مدیرعامل ایران‌خودرو: به‌زودی شاهین با قوای محرکه ایران‌خودرو وارد بازار خواهد شد

مدیرعامل ایران‌خودرو با اشاره به برنامه‌های شکل گرفته در مسیر اتحاد استراتژیک بین ایران‌خودرو و سایپا، گفت:  ایران‌خودرو به سطحی از دانش و بلوغ رسیده که به دنبال ایجاد پاورترین و عرضه قوای محرکه به سایر خودروسازان است. به‌زودی شاهین مجهز به قوای محرکه ایران‌خودرو وارد بازار خواهد شد. به گفته خطیبی، ادغام شبکه خدمات پس از فروش دو خودروساز با هدف تسریع در ارائه خدمات و افزایش سطح دسترسی مشتریان، بهره‌مندی از ظرفیت‌های لجستیک و حمل خودرو دو شرکت و ادغام دفاتر خارج از کشور نیز اقدامات شکل گرفته در مسیر اتحاد استراتژیک ایران‌خودرو و سایپاست.

مدیرعامل ایران‌خودرو همچنین از عرضه تارا و 207 در بورس کالا در آینده‌ای نزدیک خبر داده و گفته است عرضه در بورس به نفع تولیدکننده، مصرف‌کننده و سایر ذی‌نفعان خواهد بود. وی در ادامه صحبت‌های خود افزوده است سال گذشته حدود 450 هزار دستگاه خودرو تولید کردیم که نیمه‌های آذرماه امسال از این عدد عبور خواهیم کرد و بنابراین عرضه خودرو افزایش قابل‌توجهی داشته است، اما اگر اختلاف قیمت تمام شده و فروش اصلاح نشود کماکان با بازار سفته‌بازی روبه‌رو خواهیم بود، در فروش اخیر ایران‌خودرو برای ظرفیت 68 هزار دستگاهی، بیش از چهار میلیون نفر ثبت‌نام کرده‌اند که نشان می‌دهد مشتریان واقعی و تقاضای مؤثر نیستند.

مدیرعامل ایران‌خودرو با بیان اینکه بخش زیادی از متقاضیان با انگیزه کسب سود در طرح‌های فروش ایران‌خودرو شرکت می‌کنند، گفت: اگر بتوانیم قیمت را سامان‌دهی کنیم تا مشتری نهایی با مراجعه به بازار زیان نکند، گام بزرگی در حفظ حقوق مشتریان برداشته‌ایم. خطیبی برنامه تولید خودروها را مهم‌ترین عامل تعیین برنامه‌های فروش دانست و گفت: طبق سیاست‌گذاری‌های صورت گرفته توسط وزارت صمت، 50 درصد از ظرفیت هر برنامه فروش به طرح خانواده و جوانی جمعیت، 10 درصد طرح نوسازی و 40 درصد متقاضیان عادی اختصاص می‌یابد. مدیرعامل ایران‌خودرو از تولید متوسط روزانه 2500 دستگاه خودرو در این گروه صنعتی خبر دارد و گفت: حدود 8 ماه پیش 82500 خودرو ناقص در کل پارکینگ‌های ایران‌خودرو بود که از این تاریخ و در سه مرحله برای حذف تولید ناقص اقدام کردیم تا اتفاق بزرگی برای مدیریت صنعتی کشور رقم بخورد. افزون بر این شروع به تکمیل و تحویل خودروهای ناقص کردیم و در حال حاضر حتی یک دستگاه خودرو ناقص هم در کل پارکینگ‌های ایران‌خودرو وجود ندارد.

خطیبی عرضه هایما در بورس کالا و کشف قیمت واقعی آن را از مثال‌های موجود به‌عنوان نتیجه واقعی سازی قیمت‌ها دانست و خاطرنشان کرد: کشف قیمت هایما در بورس سبب کاهش قابل‌توجه قیمت محصول در بازار آزاد شد، این موضوع علاوه بر اینکه سبب شکل‌گیری تقاضای واقعی و خروج از قرعه‌کشی شد، سبب جلوگیری از زیان ناشی از تولید محصول نیز شد.

نوشته های مشابه

‫3 دیدگاه ها

  1. TU5P رو نمیده شاهین بلاشک فیس و استایلش ی سر و گردن از تارا بالاتره موتورشون که یکی بشه کسی تارا نمیخره و این به ضرر ایران ناسیوناله.در بهترین حالت TU3 یا نهایتا TU5 رو به سایپا میفروشه که آنچنان بازار خودش خراب نشه

    1. داری شاهین رو با تارا مقایسه میکنی؟ آر یو کیدینگ می؟

      1. سلام دوستان، بنده چند ماه پیش خودرو شاهین صفر رو فروختم تارا اتومات گرفتم به این خیال که مشکلی نداره.تا الان تقه زدن دنده از پارک به عقب، نشتی آب کولر سمت شاگرد، عملکرد بد سنسور باران و نور که کلا خراب، تعویض دسته سیم موتور، سفتی فرمان بعد از داغ شدن قسمت الکتریکی فرمان برقی، تعویض تسمه سفت کن، تعویض سوئیچ پدال ترمز مربوط به خودروهای اتومات، نشتی روغن از کارتر این ایرادات تو ۱۰۰۰ کیلومتر برای تارا اتوماتیک ایجاد شده فقط خواستم بگم خودروهای ایرانی همشون آشغال هستند بازم گلی به جمال شاهین، بنده به اون کسی که خودرو شاهین بنده رو خریده بود زنگ زدم ببینم عملکرد خودرو چطور بوده که کلی تعریف کرد و ۷۰۰۰ تا هم کار کرده بود و فقط تعویض روغن انجام داده بود ایشون خودرو قبلیش ۲۰۷ بود که می‌گفت از ۲۰۷ خیلی بهتره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا