مکمل بنزین
گوناگونخبر

نسل بعدی سیتروئن C3 به کراس‌اوور کوچک با طراحی عجیب تبدیل می‌شود

سیتروئن در حال گذراندن یک دوره دگرگونی است و نسل چهارم مدل C3 احتمالاً پیشروی دوران جدید این خودروساز فرانسوی خواهد بود. طبق شایعات، نسل بعدی این هاچ‌بک کوچک فرانسوی مشابه C3 جدیدی که سال گذشته برای بازارهای نوظهوری مثل هند معرفی شد، ظاهری کراس‌اوور مانند خواهد داشت اما نسخه اروپایی می‌تواند در طراحی از کانسپت Oli الهام بگیرد. همچنین انتظار می‌رود این اولین محصول تولیدی سیتروئن با لوگوی جدید این شرکت باشد.

کانسپت Oli

با توجه به اینکه نسل کنونی C3 از سال 2016 در بازار حضور دارد و علیرغم تجربه یک فیس‌لیفت در سال 2020 همچنان تا حد زیادی بدون تغییر باقیمانده است، زمان آن فرارسیده که سیتروئن نسل جدید آن را معرفی کند. به گزارش نشریه فرانسوی L’Argus، نسل جدید این خودرو ویژگی‌های مشترکی با C3 جدید بازار هند خواهد داشت اما تغییراتی در آن صورت می‌گیرد تا با نیازهای جمعیتی و مقررات اروپا سازگارتر شود. حال در رندری که از C3 جدید اروپایی طراحی شده، بدنه C3 هندی با ویژگی‌های ظاهری کانسپت Oli که تازگی معرفی شد ترکیب شده است. این ویژگی‌ها شامل سپر آفرودی، چراغ‌های جلوی LED، رینگ‌های آینده‌نگرانه و نوع جدیدی از محافظ‌های بادی پایین درها می‌شود.

C3 جدید در داخل طراحی آینده‌نگرانه و متریال فانتزی بازیافتی و قابل بازیافت کانسپت Oli را نخواهد داشت اما برخی ویژگی‌های آن را قرض می‌گیرد. به‌عنوان‌مثال، در این خودرو مثل محصولات داچیا، از گوشی هوشمند راننده بجای نمایشگر لمسی گران‌قیمت استفاده خواهد شد. این راه‌حل نه‌تنها ارزان‌تر است بلکه می‌تواند عملکرد را هم افزایش دهد زیرا گوشی‌های هوشمند خیلی سریع‌تر از خودروها ارتقاء پیدا می‌کنند. هرچند نسل بعدی C3 به یک کراس‌اوور تبدیل خواهد شد اما وارد قلمروی مدل C3 ایرکراس نمی‌شود زیرا قرار است طول C3 همچنان زیر 4 متر باقی بماند درحالی‌که انتظار می‌رود نسل بعدی C3 ایرکراس حدود 4.3 متر طول داشته باشد. استفاده از قطعات مشترک با C3 هندی نیز موجب کاهش قیمت این خودرو خواهد شد.

نسل بعدی C3 روی پلت‌فرم CMP ساخته خواهد شد که هم‌اکنون در پژو 208، اوپل کورسا و سیتروئن C4 به کار رفته است. این خودرو همچنین نسخه‌ای تمام الکتریکی هم خواهد داشت که طبق آخرین گزارش‌ها، به‌منظور کاهش هزینه‌ها از موتورهای الکتریکی ساخت چین استفاده خواهد کرد. این موتورها بین 80 تا 110 اسب بخار قدرت خواهند داشت و در کنار باطری‌هایی با ظرفیت بین 40 تا 50 کیلووات ساعت قرار خواهند گرفت که بردی بیش از 300 کیلومتر را فراهم کرده و از قابلیت شارژ سریع برخوردار خواهند بود. البته بعید است که C3 جدید فقط به‌صورت الکتریکی ارائه شود و انتظار می‌رود حداقل یک نسخه بنزینی هم داشته باشد. محتمل‌ترین گزین برای این نسخه، پیشرانه 1.2 لیتری سه سیلندر PureTech است که به‌طور گسترده‌ای در محصولات گروه استلانتیس استفاده می‌شود.

سیتروئن C3 جدید برای بازار هند و آمریکای جنوبی

سیتروئن اعلام کرده است که لوگوی جدید این شرکت از اواسط سال 2023 روی مدل‌های تولیدی خواهد رفت و اولین خودرویی که از این لوگو استفاده خواهد کرد نسل جدید C3 خواهد بود؛ بنابراین، انتظار می‌رود این خودرو به‌زودی رونمایی شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا