مکمل بنزین
گوناگونخبر

هیوندای لافستا N Line، سدان اسپرتی با 200 اسب بخار قدرت برای بازار چین

هیوندای لافستا سدانی است که فقط برای بازار چین در نظر گرفته شده و توسط جوینت ونچر پکن هیوندای تولید می‌شود. این جوینت ونچر زمانی بسیار موفق بود اما سال‌ها است به دلیل عدم عرضه شاسی‌بلندهای جدید و مدل‌های الکتریکی اختصاصی با مشکل مواجه شده است. لافستا به‌عنوان سدانی کامپکت که بین مدل‌های الانترا و سوناتا قرار می‌گیرد، در سال 2018 به بازار آمد. این خودرو در حال حاضر فقط با یک پیشرانه 1.6 لیتری توربو در دو سطح قدرت 190 یا 204 اسب بخار به همراه یک گیربکس هفت سرعته دوکلاچه عرضه می‌شود.

حال اما هیوندای نسخه اسپرتی از این سدان را با نام لافستا N Line معرفی کرده است. این نسخه از کیت بدنه اسپرتی با سپرها و رکاب‌های برجسته‌تر، جلوپنجره مشکی، یک دریچه هوای تزئینی روی کاپوت و یک بال بزرگ در عقب بهره می‌برد. نشان N Line روی گلگیرهای جلو، رینگ‌های آلیاژی جذاب با نشان N و کالیپرهای ترمز قرمزرنگ هم از دیگر ویژگی‌های ظاهری این نسخه اسپرت هستند. لافستا N Line همچنین صرفاً با رنگ خاکستری مات ارائه می‌شود.

اما جالب اینکه هم‌اکنون هیوندای یک نسخه اسپرت دیگر از این خودرو را هم ارائه می‌کند. این مدل که لافستا لاکچری اسپرت نام دارد، مثل N Line جدید در پشت خود یک بال دارد که البته کوچک‌تر است. همچنین کیت بدنه این نسخه هم نمای تهاجمی کمتری دارد. برخلاف N Line، لافستا لاکچری اسپرت را می‌توان با رنگ‌های بیرونی مختلفی خریداری کرد. این مدل همچنین با نسخه قوی‌تر 204 اسب بخاری پیشرانه 1.6 لیتری ارائه می‌شود.

 

N Line را می‌توان نسخه‌ای تهاجمی‌تر از لافستا لاکچری اسپرت دانست که سعی دارد در ظاهر با جلوپنجره لانه‌زنبوری مشکی‌رنگ، رکاب‌های برجسته، باله‌های زیر سپر و آینه‌های جانبی مشکی‌رنگ، اسپرت‌تر و جذاب‌تر به نظر برسد. خبر مهم‌تر اما اینکه هیوندای برای این نسخه یک پیشرانه 1.5 لیتری توربوشارژ جدید با 200 اسب بخار قدرت را در نظر گرفته است. بااین‌حال، عجیب اینکه این موتور 4 اسب بخار قدرت کمتری نسبت به نسخه قوی‌تر موتور 1.6 لیتری قبلی دارد. هیوندای گشتاور این پیشرانه جدید را هم هنوز اعلام نکرده است.

لافستا N Line در داخل نیز به‌روزرسانی‌هایی را تجربه کرده است که البته برای همه نسخه‌های این سدان کره‌ای ارائه خواهد شد. دو نمایشگر 10.25 اینچی به هم چسبیده برای صفحه آمپر و سیستم اطلاعاتی-سرگرمی، بازطراحی کنسول مرکزی و استفاده از دکمه برای دسته‌دنده از ویژگی‌های این کابین جدید هستند. این خودرو همچنین از حالت رانندگی اسپرت هم بهره می‌برد. هیوندای لافستا N Line اوایل ماه آینده در چین عرضه خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا