Take a fresh look at your lifestyle.
َADS Temp مستطیل

دوج چارجر برقی با بیش از 800 اسب بخار قدرت معرفی شد

دوج چند وقت پیش از کانسپت الکتریکی چارجر دیتونا به‌عنوان جانشین ماسل کارهای بنزینی خود رونمایی کرد. در آن زمان هیچ مشخصات خاصی در مورد این خودرو اعلام نشد اما حالا دوج کانسپت مذکور را با رنگ جدیدی در نمایشگاه تیونینگ سما به نمایش درآورده و اطلاعات بیشتری در مورد آن منتشر کرده تا طرفداران را متقاعد کند که نسل بعدی خودروهای عضلانی الکتریکی این برند به‌اندازه مدل‌های بنزینی کنونی هیجان‌انگیز و قابل سفارشی‌سازی خواهند بود؛ بنابراین حالا می‌توانیم مشخصات فنی بیشتری نسخه تولیدی این خودرو که قرار است در سال 2024 راهی بازار شود داشته باشیم.

طبق اعلام دوج، خریداران می‌توانند این خودرو را در 9 سطح قدرت مختلف انتخاب کنند و قوی‌ترین نسخه‌ها با یک کلید کریستالی ارائه می‌شوند که به داشبورد متصل می‌شود. نسخه‌های 400 ولتی چارجر دیتونا به‌صورت استاندارد در مدل‌های 455 و 590 اسب بخاری ارائه می‌شوند اما برای هردو، کلیدهای کریستالی eStage 1 و eStage 2 قابل سفارش هستند. پکیج eStage 1 قدرت مدل 455 اسب بخاری را به 495 اسب بخار و eStage 2 به 535 اسب بخار افزایش می‌دهد. در نسخه 590 اسب بخاری نیز این پکیج‌ها به ترتیب قدرت را به 630 و 670 اسب بخار افزایش می‌دهند.

اما اگر فکر می‌کنید 670 اسب بخار جایگزین ضعیفی برای نسخه هلکت 807 اسب بخاری کنونی است نگران نباشید زیرا دوج نسخه‌های 800 ولتی چهارچرخ محرک چارجر دیتونا را هم با نام SRT بنشی ارائه می‌کند که در سه مدل عرضه خواهد شد. فعلاً قدرت این مدل‌ها اعلام نشده اما به‌احتمال‌زیاد در بالاترین مدل‌ها بیش از 800 اسب بخار قدرت خواهند داشت. دوج همچنین برای اینکه احساس یک ماسل کار سنتی را به خریداران بدهند، برای چارجر دیتونا الکتریکی سیستم اگزوز جالبی طراحی کرده است که اولین سیستم اگزوز در صنعت خودروسازی برای یک مدل الکتریکی محسوب می‌شود و می‌تواند صدای مشابه غرش 126 دسی‌بلی موتور هلکت کنونی تولید کند.

هنگامی‌که در چارجر برق به انرژی حرکتی تبدیل می‌شود، هوا در این سیستم اگزوز جریان پیدا می‌کند و صدای تولیدی آن با عبور از یک آمپلی‌فایر از عقب خودرو پخش می‌شود. حتی در عقب خودرو فشار هوا در خروجی اگزوز هم قابل احساس خواهد بود. بازدیدکنندگان در نمایشگاه سما می‌توانند صدای این اگزوز را بشنوند و نظر خود را به مهندسان دوج در مورد این صدا بگویند تا به شکل‌گیری صدای اگزوز نهایی در نسخه تولید کمک شود.

نمونه حاضر در این نمایشگاه که قوی‌ترین نسخه چارجر دیتونا یعنی بنشی eStage 2 است، با رنگ قرمز ویژه‌ای رنگ‌آمیزی شده و روی رینگ‌های 18 اینچی فیبر کربنی سبک‌وزن با لاستیک‌های رادیال درگ 305 قرار گرفته تا بیشتر توجهات را به خود جلب کند. البته برای این خودرو 9 رنگ بیرونی مختلف و 9 نوع رینگ گوناگون قابل انتخاب خواهد بود.

در داخل چارجر دیتونا کانسپت شاهد فضایی کاملاً مدرن و البته اسپرت هستیم که طراحی نسبتاً معمولی دارد. یک نمایشگر مرکزی 12.3 اینچی که به سمت راننده زاویه دارد، یک صفحه آمپر دیجیتالی 16 اینچی و یک هدآپ دیسپلی 8 اینچی برای نمایش اطلاعات مهم خودرو ازجمله ویژگی‌های داخل این کانسپت هستند. علاوه بر این، دورتادور کابین خودرو نورپردازی جذابی کار شده و روی کنسول مرکزی هم دسته‌دنده‌ای مشابه گیربکس‌های دستی قدیمی دیده می‌شود. دوج در این ماسل کار برقی چهار حالت رانندگی مختلف شامل اتوماتیک، اسپرت، پیست و درگ را تعبیه کرده است درحالی‌که زیر نمایشگر مرکزی هم دکمه‌های لمسی برای تنظیمات سیستم تهویه به چشم می‌خورد.

1 نظر
  1. همایون می گوید

    برای یه خودرو برقی و اولین تلاش دوج محصول خوبیه فقط کاش کلاستر یا همون پشت امپرش عقربه ای و انالوگ میبود یا حداقل بخشیش انالوگ میشد تا بازار هدف این محصول بیشتر لذت ببره از روندنش

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.