مکمل بنزین
خبرداخلی

آمار تکان‌دهنده واردات خودروهای خارجی در سال 97

واردات خودروهای خارجی مدت‌هاست با محدودیت روبرو شده و پس از ممنوعیتی که سال گذشته به دلایل مختلف برای آن ایجاد شد امسال و در 31 خرداد ماه نیز به دلیل نوسانات بازار ارز دچار محدودیت شد و به همین دلیل بازار این خودروها بهم ریخته و عملا منجر به افزایش شدید قیمت در آن شدند که باعث شد رکود به این بازار وارد شده و علیرغم حفظ قیمت‌های بالا معامله‌ای در آن رخ ندهد.

به گزارش چرخان، موضوع واردات خودروهای خارجی به یکی از معضلات در صنعت خودرو کشور تبدیل شده است که به نظر می‌رسد فعلا همتی برای رفع این ممنوعیت وجود نداشته و تلاش‌های اتحادیه خودروهای وارداتی نیز ثمری نداشته چرا که عملا وضعیت ارزی کشور اجازه آن را نمی‌دهد.

تعرفه واردات خودروهای خارجی واردات خودروآمار تجارت خارجی کشور اما نشان دهنده واردات 6000 خودروی زیر 2000 سی‌سی به کشور است که طبیعتا در سه ماهه اول سال انجام شده است ولی این آمار مربوط به 5 ماهه ابتدایی سال 97 است.

نکته جالب در این آمار ارزش واردات انجام شده از گمرک کشور است که رقم آن 162 میلیون دلار اعلام شده است. همچنین حجم موتور همه خودروهای وارد شده زیر 2000 سی‌سی بوده و هیچ آمار جزئی پیرامون خودروهای هیبریدی واردشده و دیگر اطلاعات پیرامون خودروها وجود ندارد.

قابل ذکر است که این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش شدید 70 درصدی را نشان می‌دهد که عملا باعث شده تا بسیاری از شرکت‌های واردکننده خودروهای این چنینی به تعطیلی کشیده شده و صدها نیروی این شرکت‌ها تعدیل شدند.

 

 

بیشتر بخوانید:

ذاکری

بعضی وقت‌ها می‌شه با یک چیز کوچک بزرگ‌ترین شادی‌ها رو خلق کرد و بعضی وقت‌ها کل دنیا هم جمع بشن، نمی‌تونن خوشحالت کنن... قصه من و تیبای خودم همینه... باهاش زندگی می‌کنم و خوشحالم! در چرخان از اخباری می‌نویسم که می‌دونم برای خیلی‌ها جالبه و مفیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا