مکمل بنزین
گوناگونخبر

نسل جدید هوندا آکورد معرفی شد، سدان ژاپنی با ظاهری ساده‌تر

هرچند این روزها خریداران بیشتر به سمت شاسی‌بلندها حرکت کرده‌اند و فروش سدان‌ها رو به کاهش است اما هوندا آکورد هنوز هم خودروی محبوب و پرفروشی است و حالا نسل جدید آن معرفی شده است. بیایید ابتدا سراغ پیشرانه‌ها برویم که ممکن است موضوع بحث‌برانگیزی باشد. در نسل جدید آکورد، پیشرانه 2 لیتری توربوشارژ 252 اسب بخاری قبلی حذف شده و قدرت نسخه هیبریدی هم از 212 اسب بخار به 204 اسب بخار کاهش پیدا کرده است. البته این نسخه به نسل چهارم قوای محرکه هیبریدی هوندا با دو موتور الکتریکی جدید مجهز شده که در کنار هم نصب شده‌اند. با وجود کاهش اندک قدرت، گشتاور این نسخه از 315 به 335 نیوتن متر افزایش پیدا کرده است.

هوندا انتظار دارد نیمی از خریداران آکورد جدید نسخه هیبریدی را انتخاب کنند اما برای نیم دیگر همان پیشرانه 1.5 لیتری توربوشارژ قبلی عرضه می‌شوند که همچنان 192 اسب بخار قدرت و 260 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند اما در این موتور حالا تکنولوژی زمان‌بندی متغیر سوپاپ‌ها بروز شده، سیستم تزریق سوخت ارتقاء پیدا کرده، میل‌لنگ مستحکم‌تر شده و مخزن روغن بازطراحی شده است تا سروصدای پیشرانه کمتر شود. انتقال نیروی این موتور هم از طریق یک گیربکس CVT بهبودیافته صورت می‌گیرد که وعده عملکرد بهتر و آرام‌تری را داده است.

نسل جدید آکورد در بیرون ظاهری بسیار ساده‌تر از قبل پیدا کرده است که جلوپنجره مشکی سنتی‌تر، چراغ‌های افقی باریکی در طرفین آن، ورودی هوای عریضی روی سپر و بدنه‌ای ساده با خط شخصیت ظریف هستیم لچکی معمولی‌تر در پروفیل جانبی از ویژگی‌های آن هستند. در عقب خودرو نیز چراغ‌های پنجه خرچنگی نسل قبلی حالا با نمونه‌های جدیدی جایگزین شده‌اند که به هم متصل هستند. نسل جدید آکورد 4,971 میلی‌متر طول، 1,862 میلی‌متر عرض و 1,450 میلی‌متر ارتفاع دارد که یعنی 69 میلی‌متر کشیده‌تر از نسل قبلی شده است. این خودرو به‌صورت استاندارد روی رینگ‌های 17 اینچی قرار می‌گیرد اما در تیپ‌های بالاتر نمونه‌های 18 و 19 اینچی هم ارائه می‌شود.

آکورد جدید در داخل با داشبورد افقی و تریم فلزی طرح‌دار روی آن، شباهت زیادی با سیویک دارد. تمام تیپ‌های این خودرو به‌صورت استاندارد با صفحه آمپر دیجیتالی 10.2 اینچی ارائه می‌شود و تیپ‌های پایینی به نمایشگر اطلاعاتی-سرگرمی 7 اینچی مجهز هستند اما تیپ‌های بالاتر از نمایشگر بزرگ‌تر 12.3 اینچی با اندروید اتو و اپل کارپلی بی‌سیم بهره‌مند هستند. این بزرگ‌ترین نمایشگری است که تاکنون در یک هوندا ارائه شده است. سیستم اطلاعاتی-سرگرمی آکورد هم از قابلیت به‌روزرسانی از راه دور برخوردار است. هوندا در این خودرو ایربگ‌های جلوی جدیدی را ارائه کرده که برای کاهش احتمال آسیب‌های مغزی در تصادفات طراحی شده‌اند. علاوه بر این، برای اولین بار در آکورد ایربگ‌های زانو و جانبی عقب هم ارائه می‌شود.

نسل جدید هوندا آکورد در شش تیپ مختلف بنام‌های LX، EX، اسپرت، EX-L، اسپرت L و تورینگ عرضه می‌شود که فقط دو تیپ اول با پیشرانه 1.5 لیتری ارائه می‌شوند و بقیه همگی از قوای محرکه هیبریدی استفاده می‌کنند. در بالاترین تیپ یعنی تورینگ هم تجهیزات قابل‌توجهی مثل گرم‌کن و تهویه صندلی‌ای جلو، گرم‌کن صندلی‌های عقب، هدآپ دیسپلی، شارژر بی‌سیم گوشی و سیستم صوتی Bose با 12 بلندگو ارائه می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا