مکمل بنزین
خبر

تقابل پژو 2008 با سیتروئن C4 کاکتوس و فورد اکواسپرت!

پژو خط تولید مدل ۲۰۰۸ را در سال ۲۰۱۳ و درست زمانی که بازار خودروهای کراس‌اوور کوچک گرم‌ شده بود، راه‌اندازی کرد. این خودرو برای ایجاد مسیری جدید در تولید خودروهای کوچک با پلتفرم 207 SW تولید شد. پژو این مسیر را به یک حرکت هوشمندانه تبدیل کرد و  ۲۰۰۸  توانست به خودرو محبوب سال تبدیل شود. پژو در مدل ۲۰۰۸ با یک نگاه متفاوت به خودروهای خانوادگی، تلاش کرد تا یک خودرو تر و تمیزتر با استاندارد بالا ارائه دهد. حال اینجا یک سوال مطرح می شود، آیا ۲۰۰۸ به اندازه کافی قوی طراحی شده تا به یکی از بهترین کراس‌اوورهای کوچک تبدیل شود؟ برای پاسخ به این سوال باید به سراغ رقبای سرسخت ۲۰۰۸ رفت. اولین رقیب این خودرو فورد اکواسپرت است. این خودرو با یک ورود خشن راهی بازار کراس‌اوورها شد. رقیب قدرتمند دیگر در همین مقیاس سیتروئن C4 کاکتوس است. C4 در بعضی از بخش‌ها با ۲۰۰۸ شباهت‌های نزدیکی دارد اما در مفهوم با طراحی هوشمندانه بسیار با ۲۰۰۸ متفاوت خواهد بود.

pug-2008-gp-test-c-michael-bailie-16-5979

این خودروها هر کدام در ابعاد باهم تفاوت دارند ولی پژو و سیتروئن فضای مشابهی را در اختیار قرار می‌دهند. فضای عقب ۳۶۰ لیتری پژو و ۳۵۸ لیتری سیتروئن بیشتر از فورد است چرا که این خودرو فضای ۳۵۵ لیتری دارد. همچنین در اکواسپرت فضای عقبی بسیار تنگ است در حالی که کاکتوس فضای بیشتری را دارد حتی بیشتر از ۲۰۰۸.

Peugeot-2008-2017-800-12

C4 کاکتوس با کیت استاندارد  £ 405 ارزان تر از 2008 است. در این بخش فورد نیز با حذف برخی از آپشن‌ها در مدل استاندارد از قیمت پایین‌تری نسبت به دو محصول دیگر برخوردار است. آپشن‌هایی مانند سنسور دنده عقب و دوربین در این مدل حذف شده است که شما برای درخواست این تجهیزات باید مبلغ بیشتری پرداخت کنید. سیتروئن با انتشار ۹۵ گرم co2 در هر کیلومتر به عنوان پاک‌ترین خودرو انتخاب می‌شود، اما ۲۰۰۸ با ۹۷ گرم در هر کیلومتر درمقام دوم قرار می‌گیرد. فورد اکواسپرت با اختلاف زیادی با ۱۱۵ گرم در هر کیلومتر در جای سوم قرار می‌گیرد.

 

علی شیرعلی بیک

مهندس مکانیک گرایش طراحی جامدات از دانشگاه آزاد تهران‌جنوب. علاقه مند به طراحی صنعتی مخصوصا خودرو. مترجم و نویسنده درحوزه خودرو، تکنولوژي و صنایع مرتبط

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا