مکمل بنزین
اخبار روز خودروبرگزیده‌هاخبرداخلی

تحویل تارا اتوماتیک با رینگ دانگ‌فنگ H30 کراس؛ تغییرات ایران خودرو ادامه دارد

مدتی پیش بود که براساس ارسال برخی تصاویر از خطوط تولیدی ایران خودرو، متوجه شدیم که طراحی رینگ 16 اینچی آلومینیومی خانواده دنا پلاس توربو تغییر کرده است.

اما در تازه‌ترین اخبار و همچنین گزارشات مردمی، می‌توان فهمید که رینگ برخی نسخه‌های تحویلی خودرو تارا اتوماتیک نیز تغییر کرده است!

تارا اتوماتیک

همانطور که مستحضرید، گروه صنعتی ایران خودرو با آغاز عرضه خودرو تارا، نسخه دنده‌ای آن را با رینگ فولادی (قالپاق خور) و نسخه اتوماتیک را با رینگ 16 اینچی آلومینیومی تحویل مشتریان داد.

در حالی که تنها حدود یکسالی از عرضه نسخه اتوماتیک تارا گذشته و ایران خودرو در برخی محافل، همچنان وعده صادرات آن را می‌دهد؛ اما نه تنها تیراژ تولید آن به حد چشمگیری نرسیده، حتی شاهد آن هستیم که برخی قطعات آن تغییر کرده و یا خواهد کرد. روزهای گذشته بود که برای اولین بار، از تغییر گیربکس خودرو 207i شش سرعته اتوماتیک خبر دادیم. باتوجه به اشتراکات فنی 207i با تارا اتوماتیک، این احتمال وجود دارد که گیربکس تارا نیز بزودی از DAE به LANDAI تغییر کرده و نسخه ارزانتر جایگزین شود.

اما همانطور که در ابتدا مطلب گفته شد، براساس برخی گزارشات مردمی، طراحی رینگ برخی نسخه‌های تحویلی جدید تارا اتوماتیک تغییر کرده است. اینگونه که مشخص است، ایران خودرو رینگ 16 اینچی دانگ فنگ H30 کراس را بر روی تارا اتوماتیک نصب کرده است.

متاسفانه باتوجه به طراحی ناموزونی که تارا دارد، رینگ 16 اینچی طرح قبلی، تا حدودی طراحی تارا را پوشش داده و نمای قابل قبولی را برای بیننده رقم میزد. حال با نصب رینگ طرح H30 کراس، نه تنها نمای جالبی را شاهد نیستیم؛ بلکه احتمالا قیمت تارا اتوماتیک باتوجه به رینگ نصب شده نیز متفاوت خواهد بود!

مشخصات تارا اتوماتیک V2

نسخه اتوماتیک تارا، مجهز به پیشرانه 1.6 لیتری تنفس طبیعی بوده که ایران خودرو آن را TU5 پلاس می‌نامد. این پیشرانه توانایی تولید 113 اسب بخار، قدرت و 144 نیوتن متر، گشتاور را دارد. سامانه زمان‌بندی متغیر سوپاپ‌های ورودی، فناوری پمپ روغن متغیر، ساختار پاشش سوخت جدید و… در این پیشرانه دیده می‌شود. ایران خودرو مانند دناپلاس توربو اتوماتیک، تارا اتوماتیک را به یک گیربکس 6 سرعته AT مجهز کرده است.

از امکانات تیپ فعلی تارا اتوماتیک می‌توان به موارد ذیل اشاره کرد:

  • سانروف
  • سیستم کروز کنترل و لیمیت کنترل
  • سنسورهای نور و باران
  • سامانه کنترل پایداری
  • شیشه بالابرهای برقی هرچهار درب
  • چهار کیسه هوا
  • سامانه ورود بدون کلید و استارت دکمه‌ای
  • سنسورهای هشدار دهنده موانع در قسمت عقب خودرو
  • مولتی مدیا همراه با دوربین دید عقب
  • تهویه دستی همراه با نمایشگر
  • دی لایت (چراغ های روشنایی در روز)
  • سنسورهای اطلاع رسانی میزان فشارهای باد تایرها (TPMS)
  • ترمزهای دیسکی جلو و عقب با ABS، EBD و BA
  • تریم چرم و پارچه صندلی‌ها
  • و…

بزودی اخبار و اطلاعاتی از تیپ‌های جدید تارا را با عناوین V3 و V4 منتشر خواهیم کرد

با ما همراه باشید…

سیدعلی سیدهاشمی

سیدعلی سیدهاشمی - SEYYED ALI SEYYED HASHEMI خبرنگار و فعال حوزه خودرو Automotive industry journalist Репортер автомобильной промышленности 汽车行业记者 پیج اینستاگرام: Seyyed.ali_seyyed.hashemi

نوشته های مشابه

‫6 دیدگاه ها

  1. مگه قول نداده بودن نسخه v4 تارا با یسری آپگریدهای جزیی از پاییز ۱۴۰۱ بیاد بیرون؟خروجی کار که داره بسمت تنزل پیش میره تا بهبود!!!

    1. وقتی که یه کاری کردن که هر بلایی سر خودرو بیارن باز هم مردم صف کشیدن برای خرید چرا زحمت ارتقا بدن. قراربود توی بورس قیمت رو متعادل کنه که بدتر هم کرد

  2. دارن توی بورس کالا به قیمت 150 میلیون تومان بالاتر از قیمت پایه میفروشن.اونوقت میخوان گیربکس ارزان و رینگ زشت هم تحویل مردم بدهند؟قرار بود از آبان نسخه v4 که چند مورد تغییرات واقعا ضروری رو صورت بدهند تحویل مردم بشود اینها دارن دزدی میکنند به جای افزایش کیفیت و تغییرات بهینه…. چطور میشود شکایت کرد؟ ما تحویل اسفند هستیم و با قیمت کذایی از بورس کالا خریدیم به امید آپشن های بیشتری که وعده داده بودند نسخه v4 اتوماتیک.لطفا اگر میتوانید گزارشی از این موضوع تهیه شود.

  3. باز هم چرخاش کوچیکه نسبت به بدنه،و این خیلی روی مخه

  4. چند وقت دیگه همه رینگها فولادی میشه و بعدش تارا اتوماتیک پلاس میاد با همون رینگ قبلی و گرونتر

  5. جک S3 هم دستگیره های درش فرق کرده و شده مثل j4 همرنگ بدنه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا