مکمل بنزین
رپورتاژ

نحوه رفتن از استانبول به شهر زیبای کاپادوکیا

در کشور ترکیه برای رفتن از استانبول به کاپادوکیا گزینه‌های زیادی از نظر سیستم حمل و نقل وجود دارد. تصمیم و انتخاب هر یک از روش‌های سفر به وقت و زمانی که اختصاص داده‌اید و سبک سفری که ترجیح می‌دهید، بستگی دارد. از یک برنامه تور از قبل برنامه‌ریزی‌شده گرفته تا استفاده از ماشین شخصی و اجاره ای، می‌توانید از شهر استانبول به کاپادوکیا سفر کنید. بهترین روش‌های سفر می‌تواند از طریق هواپیما، اتوبوس، سفر با تور، قطار و یا با ماشین باشد. با ما همراه باشید تا هر یک از روش‌های سفر بین این دو شهر را توضیح دهیم.

شهر بالن ترکیه یا کاپادوکیا

1. از استانبول تا کاپادوکیا با هواپیما

فاصله استانبول تا کاپادوکیا 8 یا 9 ساعت از طریق زمینی است، اما سفر هوایی بسیار سریع‌تر انجام می‌شود. اگر از مسیرهای طولانی برای سفر کردن خسته‌ می‌شوید و می‌خواهید خیلی سریع به مقصد برسید، پرواز مستقیم از استانبول به کاپادوکیا وجود دارد که می‌تواند یک گزینه عالی برای سفر شما باشد. دو ایرلاین ترکیش ایرلاینز و پگاسوس ایرلاینز پروازهای منظمی را به دو فرودگاه کاپادوکیا در طول شبانه روز دارند. سفر شما تنها 80 دقیقه طول می‌کشد.

شرکت هواپیمایی ترکیش ایرلاینز گزینه‌های بیشتری برای پرواز به کاپادوکیا دارد و روزانه 6 سرویس از فرودگاه استانبول (فرودگاه سابیها گوکچن) به سمت فرودگاه کایسری و فرودگاه نوشهیر کاپادوکیا ارائه می‌دهد.

تعداد بیشتر پروازها دست شما را برای انتخاب مناسب‌ترین زمان برای سفر به شهر کاپادوکیا را باز می‌گذارد. دو فرودگاه در نزدیکی این شهر وجود دارد که فرودگاه کایسری در 80 مرکز گردشگری کاپادوکیا است و فرودگاه کوچکتر نوشهیر نیز در شمال شهر گلشهیر، تقریبا در 40 کیلومتری کاپادوکیا قرار دارد.

از جمله مزیت‌های سفر از استانبول به کاپادوکیا، داشتن خدمات ترانسفر فرودگاهی است که البته باید از قبل رزرو کرده باشید. حمل و نقل از درب هر دو فرودگاه تا هتل انجام می‌شود. زمان سفر از فرودگاه کایسری تا محل اقامت شما که می‌تواند یکی از هتل‌های کاپادوکیا باشد، 30 دقیقه طول می‌کشد.

فراموش نکنید از آنجا که مسیر استانبول تا کاپادوکیا شلوغ است، باید از قبل صندلی خود را رزرو کرده باشید.

2. سفر از استانبول به کاپادوکیا با اتوبوس

اگر با تور ترکیه به استانبول سفر کرده باشید، قطعا اتوبوس شما از قبل حاضر است و نیازی به رزرو ندارید. در روش سفر زمینی می‌توانید در طی رسیدن به مقصد از جاذبه‌های طبیعی این کشور نیز دیدن کنید و از تماشای آن‌ها لذت ببرید. در طی مسیر هم می‌توانید در مکان‌های گردشگری و توریستی یا رستوران‌ها توقف و استراحت کنید.

در شهر استانبول چندین شرکت اتوبوسرانی فعالیت دارند که از جمله می‌توان به شرکت حمل و نقل Esenler Otogar اشاره کنیم. شما می‌توانید از طریق این شرکت از استانبول به Nevşehir Otogar در حومه شهر نوشهیر که تقریباً در 18 کیلومتری روستاهای کاپادوکیا (در ناحیه غرب) سفر کنید.

همچنین شرکت‌های بزرگی مثل Nevşehir Seyahat، Kamil Koç و Metro نیز می‌توانند شما را از شهر استانبول به کاپادوکیه ببرند که زمان سفر با اتوبوس‌های این شرکت‌ها تقریبا بین 11 تا 12 ساعت طول می‌کشد.

بیشتر اتوبوس‌های این شرکت‌ها در زمان عصر حرکت می‌کنند که روز بعد در زمان صبح در ایستگاه اتوبوس نوشهیر پیاده می‌شود. البته گزینه‌های دیگری هم برای سفر در طی روز نیز وجود دارد. اگر می‌خواهید از تماشای مناظر بیرون و جاده‌های ترکیه در طی مسیر لذت ببرید، سفر روز را انتخاب کنید.

در مورد قیمت بلیط اتوبوس برای سفر از استانبول به کاپادوکیا تقریبا همه شرکت‌ها یک وجه مشخص و یکسان دریافت می‌کنند. بنابراین تصمیم با شماست که چه زمانی بخواهید از استانبول به سمت مقصد جدید حرکت کنید.

از مزیت‌های سفر با اتوبوس بین این دو شهر می‌توان به اتوبوس‌های شیک اشاره کنیم که دارای صندلی‌های لوکس به سبک خطوط هوایی هستند. همچنین در داخل اتوبوس نیز سیستم گرمایشی و سرمایشی، امکان شارژ تلفن همراه و سرویس نوشیدنی گرم و سرد رایگان به همراه میان وعده برایتان فراهم است. خدمات مینی‌بوس هم برای رفتن از محل اقامت به مراکز گردشگری کاپادوکیا مثل اورگوپ، آوانوس، اوتوگار و گورمه وجود دارد.

 

نمایی از شهر کاپادوکیا
نمایی از شهر کاپادوکیا

 

3. از استانبول تا کاپادوکیا با تور

یکی دیگر از روش‌های سفر از استانبول تا کاپادوکیا از طریق تور است. اگر در تور ترکیه نوروز 1402 شرکت کرده باشید، قطعا همه شرایط حمل و نقل شما از قبل آماده شده است. مزیت سفر با تور، صرفه‌جویی در زمان است تا بتوانید بسیاری از شهرها و نقاط دیدنی ترکیه را از نزدیک تماشا کنید. همچنین این روش سفر از استانبول تا کاپادوکیا بدون دردسر است و تمامی امور مربوط به رزرو اتوبوس یا قطار توسط تور انجام شده است. فقط شما راحت بنشینید و از تماشای شهر کاپادوکیا لذت ببرید.

توجه داشته باشید کوتاه‌ترین تور از استانبول به این شهر 2 روزه است و در تور یک روزه نمی‌توانید به خوبی از همه نقاط شهر دیدن کنید. با توجه به اینکه جاذبه‌های گردشگری در سراسر منطقه گسترده شده است و همه در یک قسمت نیستند، لازم است حداقل 48 ساعت در این شهر بمانید.

همچنین اقامت شبانه در این شهر به شما امکان شرکت در بالون سواری را هم می‌دهد که در زمان نزدیک به صبح انجام می‌شود. در بیشتر تورهای استانبول به کاپادوکیه هزینه شرکت در بالون سواری محاسبه نمی‌شود و بیشتر آن را آپشن اختیاری در نظر می‌گیرند که اگر بخواهید می‌توانید آن را از قبل رزرو کنید.

شما می‌توانید سفر خود را تا استانبول همراه با خانواده انتخاب کنید، اما از استانبول تا کاپادوکیه با تور سفر کنید. تورهای گردشگری مختلفی برای این قسمت وجود دارد که می‌تواند برای گروه‌های کوچک با 15 مسافر نیز باشد که در برنامه آن 2 روز سفر و یک شب در هتل را در نظر می‌گیرند. در این سفر می‌توانید تعداد زیادی از جاذبه‌های طبیعی و تاریخی کاپادوکیا را طی دو روز مشاهده کنید.

 

نکاتی برای سفر با تور

در تور گردشگری پروازهای رفت و برگشت از استانبول با ترانفسر فرودگاهی تا درب هتل وجود دارد. همچنین یک لیدر حرفه‌ای و آشنا به تمامی مناطق کاپادوکیا همراه شماست که می‌توانید با کمک او کل مکان‌های گردشگری بازدید کنید. کوهپیمایی در دره رز، بازدید از موزه فضای باز گورمه و شهر زیرزمینی کایماکلی، یک شب اقامت در یک غار – هتل، و دو ناهار و صبحانه از جمله مزیت‌های شرکت در اغلب تورهای گردشگری است.

همچنین می‌توانید تورهایی را انتخاب کنید که امکان بالون سواری در هوای گرم را هم داشته باشند. تورهای مسافرتی برای سفر از استانبول به کاپادوکیا به صورت پروازهای رفت و برگشتی است و حتی محل اقامت شما را نیز رزرو می‌کنند. البته برای انتخاب تور توصیه می‌شود حتما با آژانس‌های هواپیمایی در ایران مشورت کنید و یا از تجربه ایرانی‌هایی که تجربه سفر با تور به این شهر را داشته‌اند، استفاده کنید.

فراموش نکنید هزینه شرکت در تورها از طریق آژانس مسافرتی استانبول نسبت به تورهایی که در ایران برگزار می‌شود، بیشتر است. همچنین در آژانس‌های مسافرتی محلی کاپادوکیا نیز تورهای گردشگری برگزار می‌شود که قیمت ارزانتری نسبت به تورهای استانبول دارد. در هر صورت شما می‌توانید از طریق سفر با تور از تمامی جاذبه‌های گردشگری حتی در دورترین مناطق کاپادوکیا از جمله دره ایلهار نیز دیدن کنید.

4. از استانبول به کاپادوکیا با قطار

برای سفر با قطار می‌توانید از قطارهای سریع‌السیر استفاده کنید. خطوط این قطار بین استانبول، آنکار و قونیه برقرار است و اگر زمان بیشتری برای سفر دارید می‌توانید بین شهرها نیز توقف کوتاهی داشته باشید. همچنین می‌توانید سفر خود را به شب موکول کنید تا در حین سفر استراحت کنید و بخوابید و در طی روز نیز از مکان‌های گردشگری این شهر دیدن کنید.

اگر در بین مسیر در آنکارا (پایتخت) توقف می‌کنید، می‌توانید از موزه‌های مهم این شهر، آنیتکبیر، مقبره آتاتور، مسجد قونیه و بناهای تاریخی دوره سلجوقیان در این شهر دیدن کنید. خانه دراویش چرخان و موزه مولانا از دیگر جاذبه‌های گردشگری در کاپادوکیاست.

روزانه 8 قطار سریع‌السیر از استانبول به سمت آنکار حرکت می‌کند که فاصله بین آن‌ها 4 ساعت و 30 دقیقه طول می‌کشد. اگر از استانبول به قونیه بروید، سه سرویس قطار با 4 ساعت 15 دقیقه در اختیار شماست. اگر بخواهید برای سفر از استانبول به کاپادوکیا ابتدا در هر دو شهر آنکارا و قونیه توقف کنید، قطارهای سریع‌السیر 7 بار در روز از آنکارا به سمت قونیه حرکت می‌کنند که کمتر از 2 ساعت می‌توانید خود را به این شهر برسانید.

توجه داشته باشید برای سفر از استانبول تا کاپادوکیا باید بلیط قطار از قبل خریداری شده باشد. زیرا جمعیت زیادی منتظر خرید بلیط هستند و ممکن است فرصت کافی برای گرفتن یک صندلی نباشد. برای تهیه بلیط هم می‌توانید به ایستگاه‌های قطار مراجعه کنید و یا از طریق اینترنتی وارد سایت‌های خط راه آهن شوید و بلیط را رزرو کنید.

رفتن از استانبول به کاپادوکیا با قطار

 

5. از استانبول تا کاپادوکیا با ماشین

اگر از تهران تا استانبول با خودروی شخصی خود سفر کرده‌اید، می‌توانید تا کاپادوکیا نیز با همین ماشین سفر کنید. همچنین شما می‌توانید از شهر استانبول یک ماشین کرایه کنید و از این شهر به سمت کاپادوکیا بروید. در این صورت آزادی عمل بیشتری برای دیدن برخی از نقاط گردشگری منطقه کاپادوکیا را در طی مسیر خود خواهید داشت.

همچنین می‌توانید یک تاکسی کرایه کنید و از استانبول تا این شهر با تاکسی بروید. البته در این صورت آزادی زیادی برای بازدید از مناطق گردشگری نخواهید داشت.

در طی سفر با خودروی شخصی یا اجاره‌ای می‌توانید از دهکده حفاظت‌شده عثمانی Safranbolu (410 کیلومتری شرق استانبول)، خرابه‌های فریگی گوردیون (468 کیلومتری جنوب شرقی استانبول یا 272 کیلومتری جنوب سافرانبولو) و خرابه‌های هیتی هاتوشا که در روستای بوغازکاله (307 کیلومتری جنوب شرقی سافرانبولو یا 305 کیلومتری شرق گوردیون) قرار دارند، دیدن کنید.

همچنین از منطقه هاتوسا (Hattuşa)  تا روستای Göreme، (قلب صنعت گردشگری کاپادوکیا) 196 کیلومتر فاصله دارد که می‌توانید طی دو ساعت آن را طی کنید.

برای اقامت در طی شب هم می‌توانید به Safranbolu و Boğazkale بروید که هر دو دارای اقامتگاه‌هایی با امکانات رفاهی برای میزانی از شما در طی سفر خسته کننده هستند. در طی این سفر می‌توانید از مکان‌های تاریخی و گردشگری متعددی در داخل منطقه یا اطراف آن دیدن کنید. بنابراین ارزش صرف وقت برای رفتن از استانبول تا کاپادوکیه را دارد.

رانندگی در ترکیه به دلیل داشتن بزرگراه‌های اصلی بین شهرها کار سختی نیست و علائم راهنمایی رانندگی و جاده هم برای سفر خارجی‌ها فراهم شده است. توجه داشته باشید که قیمت گاز و بنزین در ترکیه بالاست و بنابراین سفر با خودروی شخصی یا اجاره‌ای از استانبول تا کاپادوکیه نسبت به سایر گزینه‌های حمل و نقل برایتان گرانتر تمام می‌شود.

 

در پایان …

شما می‌توانید از بین گزینه‌های مختلف سفر از جمله قطار، هواپیما، اتوبوس، تاکسی، تور و یا با خودروی شخصی بهترین گزینه را برای سفر خود انتخاب کنید. هواپیما یکی از بهترین و سریع‌ روش‌های سفر است، همچنین می‌توانید با خودروی اجاره‌ای هم به کاپادوکیه سفر کنید. قبل از سفر با خودروی شخصی یا اجاره‌ای به نحوه مسافرت، ساعاتی که باید مسیر را طی کنید و جاده توجه کنید. همچنین با خرید تورهای لحظه آخری نیز از آفرهای ویژه بهرمند شوید و با رزرو و خرید بلیط هواپیما از آژانس هواپیمایی مهرپرواز سفری مطمئن را برای خود رقم بزنید. تلاش ما در آژانس مهرپرواز این است تا بهترین هتل ها و اقامتگاه ها را با بهترین قیمت ها به شما مسافران گرامی ارائه دهیم که در تورهای خارجی و داخلی می توانید از خدمات آن ها بهرمند شوید. شما می توانید برای اطلاعات بیشتر با 02188507190 تماس بگیرید یا به آدرس زیر مراجعه کنید:

آژانس هواپیمایی مهرپرواز | www.mehrparvaz.com

این مطلب یک رپورتاژ آگهی بوده و چرخان در تهیه آن نقشی نداشته است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا