مکمل بنزین
یادداشتبرگزیده‌ها

عجیب ولی واقعی؛ 207i تیپ 5 با داشبورد و تجهیزات 206 تیپ 2؛ محصول جدید ایران خودرو!

ظهر امروز و در خبری که توسط ایران خودرو منتشر شد، متوجه شدیم که این کمپانی تصمیم گرفته است بعد از 22 سال، تولید پژو 206 را به اتمام برساند و سراغ محصولات جدیدتری برود! خب تا اینجای کار همه چیز خوب است و به نظر میرسد که این پیر فرانسوی خوش فروش، بالاخره به دیار باقی می‌شتابد!

اما در همین حین که ملت ایران از خوشحالی در پوست خود نگنجیده و در حال فتح بیابانهای اطراف جاده مخصوص برای برپایی جشن و سروری طولانی بودند، ایران خودرو باز هم گل کاشت و از کلاه خود خرگوشی بیرون آورد که تاکنون کسی ندیده است!

پژو 207i را همه میشناسیم، محصولی که در واقع +206 نام داشته و توسط پژو فرانسه در برخی کشورها تولید و عرضه شده بود. این 207 ایرانیزه در واقع نشانی از آن 207 معروف پژو ندارد و تنها نام اورا یدک میکشد. خب با این روش سال‌هاست که ما ایرانی‌ها پژو 207 را با خوشحالی خریده و اینروزها با ورود مدل‌های جدید 207 مثل MC و یا 207 با موتور +TU5 غرق در خوشبختی هستیم!

اما سورپرایز ایران خودرو چه بود؟!

خب از تیتر مشخص است؛ ما پس از شنیدن این شایعه جذاب و خاص وارد سایت ایران خودرو شده تا با چشمان خوب ببینیم که این خبر واقعیت داشته و ما آرزو به دل از این دنیا نمیرویم!

بله وقتی وارد سایت می‌شویم و بر روی این محصول کلیک میکنیم؛ نمونه‌های مختلفی از این خودرو دیده می‌شود، محصولات جذاب و با آپشن‌های بسیار زیاد و خلاقانه که باعث شده است مردم ایران به صورت میلیونی برای استفاده از این خودرو در قرعه کشی‌ها شرکت کرده و شانس خود را برای خوشبختی و سوار شدن بر این محصول محک بزنند.

خب در این لیست، چشممان به جمال محصول عجیبی با نام پژو 207i تیپ 5 می‌افتد. چشمان خود را مالیده و مجدد صفحه را رفرش میکنیم؛ بله درست است؛ محصول جدیدی به نام پژو 207 تیپ 5 در راه است!

207 تیپ 5

ویژگی‌های پژو 207 تیپ 5 و تفاوت آن با 207i

  • به سراغ لیست مشخصات محصول رفته و به دنبال این میگردیم که ببینیم این خودروی جدید چه دارد؟! خب، هرچه پایینتر می رویم نا امیدتر می شویم،
  • سیستم مالتی مدیا تبدیل به رادیو پخش شده است!
  • ترمز عقب کاسه ای شده است!
  • اما در قسمت تزئینات سورپرایز اصلی وجود دارد، داشبورد و دکوراتیو داخلی مانند خودروی پژو 206 
  • در قسمت بعدی، گزینه هایی چون ایزوفیکس، سنسور و دوربین دنده عقب نیز حذف شده است!
  • رینگ محصول جدید فولادی است و خبری از رینگ آلومینیومی نیست

هنوز نمیدانیم خوشحال باشیم یا ناراحت؛ خشوحال از داشتن 207ی که 206 است یا ناراحت از 207ی که 206 شده است!

 

یا للعجب، مگر می‌شود؟! ما یک 207 میخریم با داشبورد و تزئینات 206؟ آنهم احتمالا چند صد میلیونی گرانتر از 206 و فقط به دلیل وجود چراغ های جدید در جلو و عقب ماشین؟ چه قدر باحال!

پس ما امروز یاد گرفتیم که می‌شود محصول جدیدی را با تغییر داشبورد مثلا جدید به مدل قدیمی معرفی کرد و قیمت آنرا نیز هرچه دوست داریم زیاد کنیم؛ با این کار ناراحتی عاشقان 206 را نیز برطرف میکنیم؛ شکی در این نیست که نیت مجموعه بزرگ ایران خودرو در این تصمیم گیری خیر بوده و میخواسته تا هواداران پر و پا قرص 206، این خودرو را از یاد نبرده و همیشه تصویر جذابی از داشبورد این محصول با آن کیفیت مثال زدنی اش در اذهانشان بماند.

اما الان سوالی برای من وجود دارد، چرا ایران خودرو واژه تیپ 5 را به انتهای 207 اضافه کرده است؟ آیا نمیشد این محصول با نام جدیدی عرضه شود؟ مثلا پژو 413 که جمعی از دو عدد 206 و 207 است؛ تازه هم جدیدتر است و هم خفن تر!

البته، به نظر من می‌شود برای این محصول سورپرایز دیگری نیز داشت، استفاده از موتور TU3 و ایجاد جذابیتی دیگر برای این محصول؛ مثلا 207 تیپ 2.5 که کمی با آن تیپ 2 قدیمی فرق کند!

خدایا، چه قدر خوب است که مهندسین مملکت ما اینقدر خلاق هستند؛ اصلا کاش بتوانیم این مهندسین را صادر کرده و وارد کمپانی‌های بی اصالتی چون بنز و بی‌ام‌و و پورشه و خلاصه این شرکت‌های دره پیتی کنیم تا آنها کمی از ما یاد بگیرند و خلاقیت به خرج دهند!

باید کم کم منتظر این باشیم که کوییک و ساینا نیز با داشبورد پراید مدل 77 کره ای، به بازار عرضه شده و این انتظار عاشقان پراید را به پایان برساند!

نظر شما چیست؟ آیا حاضر هستید 600 میلیون برای این محصول پرداخت کنید؟!

نوشته های مشابه

‫18 دیدگاه ها

  1. وای خدایا چرا اینا انقدر پسفرت میکنن،همه شرکتا دنبال پیشرفت و جلو زدن از هم دیگه ان،اما اینا بر می گردن به عقب،امیدوارم زود تر این دو تا تاوبوت چرخ ساز جمع بشن

  2. ای کاش این راه هم می گفتید که ایران خودرو این سم خالص را از رفیقش سایپا یادگرفته
    نمونه اش همون خودرویی که از عقب تیبا۲ هستش ولی از جلو سایناs و داخلش هم مثل کوییکه ولی هنوز به صورت رسمی رسانه ای نشده ویا این ۲۰۷mc که از کوییکr الگو گرفته

    البته تازمانی که انحصار باشه انتظاری جز این روهم نمیشه داشت

    1. ایران خودرو دیگه شورشو در آورده
      واقعا که مهندسان ایرانی ریدن با این خلاقیتشون

  3. متن عالی!
    فقط نویسنده عزیز شما بهتر می‌دانید گاریسازان با عرضه‌های قطره‌چکانی نمیخواهند به هیچ وجه این بازار انحصاری را از دست بدهند و همه سعی خود را می‌کنند تا با عرضه‌های پایین، قیمت بازار آزاد بالا و بالاتر برود و با حفظ شکاف قیمتی کارخانه و بازار و طمع استفاده از این رانت، پیر و جوان را وسوسه کند تا از این اختراعات من درآوردی ایرانخودرو به شکل چشمگیری استقبال کنند!
    وگرنه با دلار ۴۵ هزار تومانی هم این گاری ۶۰۰ تومانی میشود حدود ۱۳۵۰۰ دلار!
    لااقل در بازار چین کلی خودروی مناسب‌تر از برندهای باکیفیت چینی میتوان تهیه کرد و حتی در ایران انحصاری قیمت‌های کارخانه نیز با توجه به کیفیت و ایمنی و استهلاک گاری‌ها اصلا توجیه خرید ندارد و به نظرم اگر روزی برسد که عرضه و تقاضا مساوی شوند آنگاه حتی با پرداخت تسهیلات نیز گاریسازان نخواهند توانست فروش‌های گذشته را تجربه کنند چون در این حالت پرداخت قسطی نیز با توجه به قیمت‌های چند صد میلیونی، هر قسط بیش از چند میلیون خواهد بود که در این شرایط سخت زندگی کمتر کسی از عهده آن بر می‌آید.

  4. سرعت قطار پیشرفت، خیلی زیاد داره میشه. بنظرم باید پیاده بشیم

  5. همچین میگی با مخلوطی از ۲۰۶ انگار واقعا باورت شده ۲۰۶ هست نه ۲۰۶ ۲۰۶ هست نه۲۰۷ ۲۰۷ هست فقط سندشان درسته وگرنه همون خودرو راناست

    1. حتماازرتبه بالاهاتاییدخورده که داریم پسرفت میکنیم.اگه واقعایک درصدازنامسولین بالادخالت داشت این کارونمیکردن.تف به شرفتون

  6. من نزدیک به دوماه پیش روبروی میدان راه آهن تهران دیدم!اولش شوکه شدم ولی بعدش که دقت کردم دیدم یه ۲۰۷ با داشبورد و رودری و تریم داخلی ۲۰۶!اولش خندم گرفت ولی بعدش که راجبش تو گوگل سرچ کردم دیدم متاسفانه واقعیت داره…

  7. کاش کسی پیدا میشد برای مصرف کننده ها هم فکری میکردنه فقط دلال ها که چرخ زندگیشان کوک باشه

  8. کاش فکری به حال مصرف کننده می‌کردید الان فقط شده دلال بازی بعد از یک عمر زندکی نتونیم ماشین صفر سوار بشیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا