مکمل بنزین
گوناگونخبر

چانگان ییدا، سدان جذابی با قیمت مقرون‌به‌صرفه، مناسب برای بازار ایران

ییدا (Yida) جدیدترین سدان چانگان است که به‌زودی راهی بازار چین می‌شود. این یک سدان مقرون‌به‌صرفه است که برای خانواده‌ها در نظر گرفته شده اما ظاهر کاملاً اسپرتی دارد. طراحی بیرونی این ماشین با ویژگی‌هایی مثل چراغ‌های باریک جلو، جلوپنجره بدون قاب و دستگیره‌های در مخفی، شباهت زیادی به محصولات سری یونی چانگان مثل کراس‌اوور یونی‌تی و سدان یونی‌وی دارد هرچند که ییدا عضوی از این خانواده نیست. این ماشین با 4,770 میلی‌متر طول، 1,840 میلی‌متر عرض و 1,440 میلی‌متر ارتفاع و فاصله محوری 2,765 میلی‌متری، هرگز سدان کوچکی نیست.

طراحی داخلی

کابین ییدا بحث‌برانگیز به نظر می‌رسد زیرا از یک سو به غربیلک فرمان اسپرت، صفحه آمپر 10.25 اینچی و نمایشگر مرکزی عمودی بزرگ 13.2 اینچی مجهز است اما از سوی دیگر، متریال آن با مقادیر زیادی پلاستیک خاکستری، نسبتاً ضعیف به نظر می‌رسد. درهرحال، چانگان که قصد داشته به کابین این سدان جدید هم عناصر اسپرتی را اضافه کند، آن را به صندلی‌هایی با پشت‌سری‌های یکپارچه مجهز کرده است.

صرف‌نظر از متریال، کابین ییدا ساده و زیبا به نظر می‌رسد. روی داشبورد دریچه‌های هوای باریکی به چشم می‌خورد که توسط یک خط مسی‌رنگ به هم متصل شده‌اند. روی کنسول مرکزی هم یک پد شارژ بی‌سیم و شیفتر گیربکس بزرگی به چشم می‌خورد. ازجمله تجهیزات این سدان جدید چینی هم می‌توان به گرم‌کن صندلی‌ها، تنظیم برقی صندلی‌های جلو، سیستم خودران سطح دو و دوربین 360 درجه اشاره کرد.

موتور و گیربکس چانگان ییدا

ییدا به یک پیشرانه 1.5 لیتری چهار سیلندر توربوشارژ بنزینی مجهز است که 170 اسب بخار قدرت و 260 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند و به یک گیربکس هفت سرعته دوکلاچه متصل است. حداکثر سرعت این ماشین روی 200 کیلومتر بر ساعت محدود شده که برای یک سدان مقرون‌به‌صرفه عدد چشمگیری است درحالی‌که مصرف سوخت آن در هر صد کیلومتر 6 لیتر خواهد بود. سیستم تعلیق ییدا که در جلو مک‌فرسون و در عقب نیمه‌مستقل است، بسیار ساده بوده و با ظاهر اسپرت خودرو سنخیتی ندارد.

قیمت چانگان ییدا از 89,900 یوآن معادل 13,100 دلار آغاز شده و نهایتاً به 110,900 یوآن معادل 16,200 دلار می‌رسد. پیش‌فروش این خودرو در چین آغاز شده و ماه آینده تحویل آن به خریداران شروع خواهد شد.

نوشته های مشابه

‫5 دیدگاه ها

  1. همه ماشینهای دنیا قیمتشون مناسبه ولی تو ایران چند برابر فروخته میشه چند روز دیگه ماشینهای وارداتی‌‌ ۱۵-۲۰ هزار دلاری رو 5-6میلیارد تو بورس میفروشن

  2. حقوق ما کارمندان سالیانه ۱۰ الی ۲۰ درصد ولی قیمت اجناس ماهیانه وچند برابر ..میشه ..این چه اقتصادیه ..کسی بفکر مردم نیست ..خون دادیم شهید جانباز ایثارگر ولی گرسنگی وبد بختی نصیب ما شده چرا ..خدا داند ..این درست نیست عاقبت نداره ….

    1. بهتر از ماشینهای آشغال ایرانی هست که روز به روز بی کیفیت تر میشن و هیچ آبشن و امکاناتی نداره

  3. بس کنید حالمان از چینی هم بهم میخورد انقدر جنس بنجل وارد کشور ما کرده در اصل خود دولت مقصر است دنیای ما هم مثل کره شمالی شده چین بیخدا وروسیه کثیف انهایی که هی حرف از غرب زدگی میزنند حالا شما شرق زدها چه گلی بسر مردم زدید روز اول انقلاب نه شرقی نه غربی بود چه شد شماها شرقی شدید شدید هم شدید !!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا