مکمل بنزین
گوناگونبرگزیده‌هاخبر

انتشار اولین تصاویر رسمی از داخلی تیگو 9، شاسی‌بلند لوکس و چشمگیر چری

پس از اینکه چند وقت پیش چری تصاویر بیرونی شاسی‌بلند جدید تیگو 9 خود را منتشر کرد، حالا برای اولین بار و به‌طور رسمی داخل آن را هم نشان داده است و واقعاً عالی به نظر می‌رسد تا جایی که می‌توان آن را بهترین کابین در تاریخ این شرکت چینی دانست. روی داشبورد تیگو 9 بیش از همه یک صفحه‌نمایش منحنی بزرگ جلب‌توجه می‌کند که از صفحه آمپر دیجیتالی 12.3 اینچی LCD و نمایشگر لمسی مرکزی 12.3 اینچی تشکیل شده است. این صفحه‌نمایش به سمت راننده زاویه دارد.

کنسول مرکزی تیگو 9 با پد شارژر بی‌سیم برای دو گوشی هوشمند، انتخاب‌گر حالات رانندگی و کنترل صدا فوق‌العاده شیک به نظر می‌رسد. زیر این کنسول هم محفظه بزرگی برای قرار دادن اشیاء به همراه پورت‌های USB-B و USB-C تعبیه شده است. جالب اینکه انتخاب‌گر دنده به سبک شاسی‌بلندهای بزرگ آمریکایی روی ستون فرمان نصب شده است. دکمه استارت تا حدودی شبیه بنتلی است و دریچه‌های تهویه با تریم فلزی نمای بسیار جذابی دارند.

به نظر می‌رسد صندلی‌های تیگو 9 متعلق به خودروی بسیار گران‌تری باشند زیرا بسیار لوکس به نظر می‌رسند. تریم‌های داشبورد و رو دری‌ها هم با رنگ‌های روشن واقعاً شیک به نظر می‌رسند. البته طرح رو دری‌ها با خطوط زیاد و رنگ‌های مختلف کمی شلوغ به نظر می‌رسد. تیگو 9 در نسخه‌های پنج و هفت‌نفره به بازار عرضه می‌شود که این تصاویر متعلق به نسخه پنج‌نفره هستند. در این نسخه فضای زیادی برای سرنشینان عقب وجود دارد که این موضوع در قسمت فضای پا بیشتر به چشم می‌آید. در نسخه هفت‌نفره اما شاهد ترکیب صندلی‌های 3+2+2 خواهیم بود.

ابعاد چری تیگو 9

تیگو 9 با 4,820 میلی‌متر طول، 1,930 میلی‌متر عرض و 1,699 میلی‌متر ارتفاع و فاصله محوری 2,820 میلی‌متری، شاسی‌بلند بزرگی است که بالاتر از تیگو 8 قرار می‌گیرد و به پرچم‌دار جدید چری تبدیل خواهد شد. تیگو 8 هم‌اکنون در سه نسخه مختلف شامل تیگو 8، تیگو 8 پرو و تیگو 8 پلاس تولید می‌شود که فاصله محوری هر سه آن‌ها یکسان است اما در طول کمی باهم متفاوت هستند. بزرگ‌ترین عضو این خانواده تیگو 8 پرو با 4,745 میلی‌متر طول، 1,860 میلی‌متر عرض و 1,745 میلی‌متر ارتفاع است و بنابراین تیگو 9 خودروی بسیار بزرگ‌تری نسبت به پرچم‌دار قبلی چری خواهد بود.

طراحی و موتور چری تیگو 9

تیگو 9 در بیرون هم خودرویی زیبا با خط کمر بلند، ستون‌های مشکی، سقف شناور و اوورهنگ جلوی کوتاه است. دستگیره‌های در مخفی، اسپویلر عقب، رینگ‌های 20 اینچی آلیاژی و طرح جالب ستون D هم از دیگر ویژگی‌های بیرونی این خودرو هستند. این کراس‌اوور بزرگ چینی با یک پیشرانه 2 لیتری چهار سیلندر توربوشارژ بنزینی جدید ارائه می‌شود که 261 اسب بخار قدرت و 390 نیوتن متر گشتاور دارد. این موتور به یک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک متصل می‌شود و نیرو را به هر چهارچرخ می‌فرستد. حداکثر سرعت این ماشین 205 کیلومتر بر ساعت و مصرف سوخت ترکیبی آن 7.7 لیتر در هر صد کیلومتر است.

چری تیگو 9 ماه آینده رسماً در نمایشگاه خودروی شانگهای رونمایی می‌شود و قرار است در اردیبهشت آینده راهی بازار چین شود. قیمت شاسی‌بلند پرچم‌دار جدید چری از حدود 170 هزار یوآن معادل 24,760 دلار آغاز می‌شود که برای چنین خودروی بزرگ، مجهز و لوکسی رقم بسیار مناسبی به نظر می‌رسد.

نوشته های مشابه

‫4 دیدگاه ها

  1. اولا شرکتهای ما باید خجالت بکشند که تا جندسال پیش که رابتون باغرب خوب بود ایراد ماشینهای چینی میگرفتید حالا شرکتهای ما کجا اونها کجا دوما قیمتهای ما چه دنیا چین وروسیه همشهبه دلار محاسبه میگردد که قیمتها را به نجومی تبدیل میکند سوما اگر خودرهای خارجی همان جینی را به دلار خودمان به مردم بردهید وقیمتهارو از بورس بردارید و ماشین باشرکتهای چه اروپای وامریکای قراداد ببندید همچیز متعادل میشود

    1. ایول درسته و جالب این جاست که ماشینهای مارو بردند بورس فقط به خاطر اینکه مردم قیمتها رو ببرند بالا و نگویند که دولت یا شرکتها قیمت رو بردند بالا و ایران هم شده کشوری که فقط متعلق به قشر پولدارها هست مثل سناتورهای انگلیس و آمریکا و در ظاهر صحبت از این هست که از غرب تقلید نکنیم

  2. اییبییول به خود خدا ایییبیییول لاه داره اول
    دوم حیف حیف که دولار به ششصد هزار تومان رسیده که برای هر ایرانی شرایط سختی هستش .
    و سوم چه فایده بعد از قرنی خودرو وارد ایران میشود و با چندین برابر قیمت باید بخری اون هم با قرعه کشی
    ….
    و چهارم
    چشم جناب ریس جمهور کشورمان
    روشن واقعا روشن
    اییبییول لاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا