مکمل بنزین
ماشین سنگینبرگزیده‌هاتماشاخانه

نگاهی ویدئویی به مشخصات کامیون امپاور EMPOWER BD300 بهمن دیزل

سری کامیون امپاور BD300 که برای اولین‌بار در شانزدهمین دوره نمایشگاه خودرو اصفهان توسط شرکت بهمن دیزل معرفی شد، آماده ورود به بازار است. این کامیون که بعدها در اکثر نمایشگاه‌های خودرویی کشور به نمایش درآمد، چندی پیش فرصتی شد تا در نمایشگاه خودرو رشت، نگاهی به آن بیندازیم.

 

مشخصات EMPOWER BD300

کامیون BD300 که دومین عضو خانواده امپاور محسوب می‌شود، مجهز به پیشرانه 6 سیلندر 6700 سی سی توربو دیزل است که توانایی تولید 300 اسب بخار، قدرت در 2500 دور در دقیقه و 1100 نیوتن متر، گشتاور در 1200 تا 1800 دور در دقیقه را دارد. این قدرت به واسطه گیربکس 8 سرعته MT، نیروی گشتاور را به چرخ‌های عقب منتقل می‌کند. موتور BD300 دارای سطح آلایندگی EURO 5 و مجهز به سنسور کنترل NOX است. کامیون تک محور مذکور، در دو‌ کاربری باری و کمپرسی عرضه خواهد شد و رنج باری آن نیز 18 تا 19 تن است.

این کامیون مجهز به سیستم های دستیار راننده همچون FCWS (سیستم هشدار برخورد از جلو) است که با همکاری سیستم ترمز AEBS یعنی ترمز اضطراری هوشمند امکان کاهش سرعت و توقف کامل خودرو بدون دخالت راننده را میسر می‌کند. این خودرو دارای رادارهای LDWS (سیستم هشدار حرکت بین خطوط)، HSA (سیستم کنترل شروع حرکت در سربالایی)  و کروز کنترل است.

کابین این کامیون ضمن داشتن تاییدیه استحکام بر اساس استاندارد اروپا، دارای طراحی لوکس و امکانات کاربردی و مناسبی چون یک عدد تخت خواب جهت استراحت راننده یا سرنشین، صندلی پنوماتیک راننده با دسترسی برقی جهت تنظیم در چند جهت و سرد کن، بخاری درجا، مدیا لمسی مجهز به رادیو و رهیاب، USB و بلوتوث است. همچنین کامیون BD300 به واسطه داشتن PTO بغل گیربکس، امکان نصب انواع مختلفی از کاربری‌ها را دارد.

با تشکر از پرسنل گروه بهمن و شرکت بهمن دیزل که در تهیه فیلم معرفی مشخصات EMPOWRE BD300 یاری رساندند.

سیدعلی سیدهاشمی

سیدعلی سیدهاشمی - SEYYED ALI SEYYED HASHEMI خبرنگار و فعال حوزه خودرو Automotive industry journalist Репортер автомобильной промышленности 汽车行业记者 پیج اینستاگرام: Seyyed.ali_seyyed.hashemi

نوشته های مشابه

‫3 دیدگاه ها

  1. انقدر همه چی دلالی شده که مشخصات اصلا مهم نیست.مهم قیمت بازاره

  2. سلام. تاریخ فروش و ثبت نام و قیمت را بفرمایید فقط مشخصات گفتید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا