Take a fresh look at your lifestyle.
َADS Temp مستطیل

لیست خودروهای طرح فروش جدید سامانه یکپارچه اعلام شد + جزئیات

از امروز، شنبه بیستم اسفند 1401 مرحله اول طرح بزرگ عرضه یکپارچه خودروهای داخلی بر مبنای لیست نوبت‌دهی آغاز می‌شود و لیست خودروهایی که در این طرح عرضه می‌شود اعلام شده است.

ایران خودرو

وانت آریسان

پژو ۲۰۷ اتوماتیک

پژو ۲۰۷ دستی

پژو ۲۰۷ TU3

دنا پلاس دستی

دنا پلاس اتوماتیک

تارا دستی

تارا اتوماتیک

سورن پلاس دوگانه

سورن پلاس بنزینی

پژو پارس ساده

پژو پارس ELX XUP

پژو پارس سفارشی XUP

سایپا

شاهین G

کوییک R اتوماتیک

کوییک R دستی

کوییک اتوماتیک

کوییک S

آرین پارس موتور

لاماری

فردا موتور

FMC SX5

FMC T5

سوبا M4

مکث موتور

تیارا

خودروسازی ایلیا

دایون Y5

مدیران خودرو

آریزو 6 پرو اکسلنت

آریزو 5 توربو

تیگو 8 پرو مکس

X22 پرو

X55 پرو

تیگو 7 پرو اکسلنت

تیگو 8 پرو

سازوکار طرح یکپارچه عرضه خودروهای داخلی بر مبنای فرآیند نوبت‌دهی

فرایند طرح یکپارچه عرضه بر مبنای فرآیند نوبت‌دهی شامل سه مرحله زیر است:

مرحله اول: پیش ثبت‌نام متقاضیان برای لیست نوبت‌دهی

مرحله دوم: نوبت‌دهی و اعلام زمان‌بندی به ازای هر محصول مشخص

مرحله سوم: قطعی نمودن ثبت‌نام متقاضیان بر اساس فراخوان خودروساز

مرحله اول: پیش ثبت‌نام متقاضیان برای لیست نوبت‌دهی

در این مرحله متقاضیان واجد شرایط که وجه اعتبار لازم را در حساب وکالتی خود مسدود کرده‌اند امکان ثبت‌نام اولیه برای قرار گرفتن در لیست نوبت‌دهی و یا حق تقدم خرید خودروهای داخلی بر مبنای لیست انتظار را خواهند داشت بنابراین پیش‌نیاز ثبت‌نام متقاضیان برای لیست نوبت‌دهی، وکالتی نمودن حساب شخصی متقاضی به نفع سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان و مسدود نمودن وجه اعتبار می‌باشد. زمان مقرر برای وکالتی کردن حساب از روز شنبه مورخ 20/12/1401 تا پایان وقت اداری روز سه‌شنبه مورخ 23/12/1401 است. موجودی لازم برای انجام ثبت‌نام در لیست نوبت‌دهی کلیه خودروهای داخلی «صد میلیون تومان» می‌باشد. طرح جوانی جمعیت هم نیاز به افتتاح حساب و موجودی 100 میلیون تومان خواهد داشت.

مرحله دوم: نوبت‌دهی و اعلام زمان‌بندی به ازای هر محصول مشخص

پس از نوبت‌دهی لیست متقاضیان واجد شرایط در ثبت‌نام اولیه، بر اساس برنامه تولید اعلام شده از سوی خودروسازان داخلی، زمان برنامه‌ریزی‌شده برای تحویل خودروی مدنظر به متقاضی در سامانه یکپارچه تعیین اولویت خودرو، اعلام می‌گردد. اعلام زمان‌بندی بر اساس لیست انتظار در فروردین‌ماه 1402 و در سامانه www.esalecar.ir انجام می‌گردد. قرار گرفتن متقاضی در لیست انتظار بر اساس زمان‌بندی اعلامی، تعهدی را برای خودروساز به‌منظور تحویل خودرو ایجاد نمی‌نماید و این تعهد صرفاً پس از انجام مرحله سوم و بر اساس انعقاد قرارداد فروش متقاضی با خودروساز و بر اساس مفاد قرارداد منعقده شکل می‌گیرد.

مرحله سوم: قطعی نمودن ثبت‌نام متقاضیان بر اساس فراخوان خودروساز

در این مرحله و پس از اعلام زمان‌بندی وعده فروش به متقاضیان و شکل‌گیری لیست انتظار برای هر محصول، خودروساز موظف است تا هرگونه فراخوان برای طرح‌های فروش خودرو را بر اساس نوبت‌دهی انجام شده، اعلام نماید بنابراین خودروسازان به‌مرورزمان و صرفاً بر مبنای لیست اولویت‌بندی مذکور برای هر محصول، نسبت به فراخوان و قطعی نمودن ثبت‌نام و انعقاد قرارداد فروش بر مبنای قیمت روز خودرو، اقدام خواهند نمود. قطعی نمودن ثبت‌نام توسط خودروسازان در این طرح بر اساس لیست نوبت‌دهی شده بر مبنای قیمت روز منطبق بر دستورالعمل شورای رقابت می‌باشد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.