مکمل بنزین
گوناگونخبر

تویوتا آگیا، هاچبکی با قیمت 500 میلیون تومانی، گزینه مناسبی برای واردات

تویوتا شرکتی است که برای بازارهای خاص در سراسر جهان مدل‌های ویژه‌ای را تدارک می‌بیند. یکی از این خودروها نسل دوم مدل آگیا است که حالا نسل دوم آن معرفی شده است. این خودرو اما در اصل نسخه تغییر برند داده شده از دایهاتسو آیلا است (دایهاتسو یکی از برندهای زیرمجموعه تویوتا است که بیشتر در بازارهای آسیای شرقی فعالیت می‌کند). البته برخلاف آیلا، تویوتا برای آگیا نسخه GR Sport را هم ارائه کرده است که از ظاهر تهاجمی و ارتقاء شاسی بهره می‌برد.

تویوتا آگیا در تلاش است تا در ظاهر خود را از دایهاتسو آیلا متمایز کند که این کار از طریق سپر جلوی متفاوت با جلوپنجره بزرگ به همراه ورودی‌های هوای تزئینی اسپرت و چراغ‌های جلوی کمی متفاوت انجام شده است. علاوه بر این، در نسخه GR Sport هم شاهد کیت بدنه تهاجمی‌تری هستیم که شامل ورودی‌های هوای تزئینی بزرگ‌تر، قطعات آیرودینامیکی اضافی روی سپرها و رکاب‌های جانبی و رینگ‌های آلیاژی 15 اینچی می‌شود.

این خودرو مثل آیلا روی پلت‌فرم جهانی جدید دایهاتسو بنام DNGA ساخته شده و 3,760 میلی‌متر طول، 1,665 میلی‌متر عرض و 1,550 میلی‌متر ارتفاع دارد و فاصله محوری آن برابر با 2,525 میلی‌متر است. این یعنی آگیا هاچبک بسیار کوچکی است که 245 میلی‌متر از خودرویی مثل کوییک طول کمتری دارد. البته خودرویی که در تصاویر می‌بینید به خاطر کیت بدنه خاص GR Sport، با طول 3,830 میلی‌متر کمی از نسخه‌های معمولی کشیده‌تر است.

زیر کاپوت آگیا یک موتور 1.2 لیتری سه سیلندر بنزینی تنفس طبیعی با سیستم زمان‌بندی متغیر سوپاپ هوشمند دوگانه قرار گرفته است که 88 اسب بخار قدرت و 113 نیوتن متر گشتاور دارد. این تنها موتوری است که برای آگیا ارائه می‌شود درحالی‌که برای دایهاتسو آیلا موتور ضعیف‌تر 1 لیتری هم قابل انتخاب خواهد بود. انتقال نیرو در آگیا توسط گیربکس‌های پنج سرعته دستی یا اتوماتیک CVT صورت می‌گیرد که قدرت را به چرخ‌های جلو می‌فرستد.

نسخه GR Sport هیچ ارتقائی را در قدرت موتور نسبت به نسخه‌های معمولی تجربه نکرده اما از سیستم تعلیق اسپرت‌تری بهره می‌برد تا با ظاهر تهاجمی هماهنگ شود. این نسخه همچنین از تجهیزات بیشتری مثل چراغ‌های جلوی LED، پدال‌های تعویض دنده دستی برای دنده‌های مجازی گیربکس CVT، نمایشگر لمسی 8 اینچی اطلاعاتی-سرگرمی، دوخت قرمزرنگ، دوربین دید عقب، سنسورهای پارک عقب، شارژر بی‌سیم و آینه‌های تاشو برقی برخوردار است. البته انتظار دیدن هیچ سیستم کمک‌راننده‌ای را در این خودرو نداشته باشید زیرا تجهیزات ایمنی آن فقط به چند ایربگ محدود می‌شود.

تویوتا آگیا هم‌اکنون در اندونزی قابل خریداری است و قیمت آن از تنها 167.9 میلیون روپیه معادل 10,900 دلار آغاز می‌شود. البته نسخه پرچم‌دار GR Sport با قیمت 237.5 میلیون روپیه معادل 15,400 دلار به فروش می‌رسد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا