مکمل بنزین
گوناگونخبر

وانت جدید شرکت چینی JMC با پیشرانه فورد معرفی شد

شرکت چینی JMC (مخفف جیانلینگ موتورز کورپوریشن) برند جدید برای تولید پیکاپ بنام دادائو (Dadao) راه‌اندازی کرده است. اولین پیکاپ این شرکت روی پلت‌فرم جدیدی ساخته شده و از تکنولوژِ‌های پیشرفته زیادی برخوردار است. علاوه بر این، پیشرانه اکوبوست فورد زیر کاپوت این پیکاپ قرار می‌گیرد. شرکت JMC که در سال 1993 تأسیس شد، هم‌اکنون با خودروسازان مختلفی مثل ایسوزو، فورد و چانگان همکاری می‌کند. سبد محصولات این شرکت صرفاً از مدل‌های شاسی‌بلند، پیکاپ و ون تشکیل شده و حالا تصمیم به راه‌اندازی برند جدید گرفته است.

برند دادائو

محصولات برند دادائو بالاتر از مدل‌های JMC قرار می‌گیرند. به گفته این شرکت، پیکاپ‌های دادائو صرفاً خودروهایی کاربردی نیستند بلکه چندمنظوره بوده و با برخورداری از عملکرد مناسب و ویژگی‌های سطح بالا، برای رانندگی‌های روزمره مناسب خواهند بود. نام دادائو هم در چینی به معنای خیابان است. پیکاپ‌های این برند روی پلت‌فرم جدیدی که به‌طور مشترک توسط فورد و JMC توسعه پیدا کرده ساخته می‌شوند. روی این پلت‌فرم امکان ساخت خودروهایی با طول از 4.8 تا 5.7 متر و با فاصله محوری بین 2.7 تا 3.5 متر وجود دارد. در ابتدا دادائو فقط اقدام به عرضه پیکاپ خواهد کرد اما این پلت‌فرم قابلیت ساخت شاسی‌بلند را هم دارد. همچنین پلت‌فرم مذکور از پیشرانه‌های درون‌سوز، هیبریدی افزایش‌دهنده برد، پلاگین‌هیبریدی، تمام الکتریکی و حتی هیدروژنی پشتیبانی می‌کند.

اولین پیکاپ دادئو

دادائو اولین پیکاپ خود را معرفی کرده است. طراحی بیرونی این وانت به‌وضوح از پیکاپ‌های آمریکایی مثل فورد F150 الهام گرفته است. فرم جعبه‌ای شکل با کاپوت بلند، گلگیرهای عریض، چراغ‌های جلوی مربعی و جلوپنجره بزرگ از ویژگی‌های بیرونی این پیکاپ جدید چینی هستند. این وانت در سه نسخه مختلف تولید می‌شود که اولی نسخه تجاری است، دومی مخصوص خریداران خصوصی است و سومی نسخه مخصوص آفرود است. نسخه آفرودی از جلوپنجره مشکی‌رنگ و روکش‌های پلاستیکی در قسمت دهانه گلگیرها و سپرها بهره می‌برد. وانت دادئو بسته به هر نسخه، 5,450 میلی‌متر، 5,685 میلی‌متر و یا 5,706 میلی‌متر طول دارد درحالی‌که عرض و ارتفاع هر سه نسخه یکسان و به ترتیب برابر با 1,935 میلی‌متر و 1,872 میلی‌متر است. فاصله محوری این وانت 3,270 میلی‌متر بوده و از زمین 220 میلی‌متر فاصله دارد.

در داخل پیکاپ دادائو شاهد نمایشگر مرکزی 12 اینچی هستیم که می‌تواند به سمت راننده بچرخد. زیر این نمایشگر دریچه‌های تهویه و دکمه‌های فیزیکی کنترل سیستم تهویه جای گرفته‌اند. صفحه آمپر دیجیتالی، غربیلک فرمان منحصربه‌فرد و پد شارژر بی‌سیم هم از دیگر ویژگی‌های داخلی این پیکاپ هستند. البته نسخه تجاری کابین بسیار ساده‌تری با نمایشگر مرکزی ثابت دارد.

زیر کاپوت این پیکاپ چینی پیشرانه 2.3 لیتری چهار سیلندر توربوشارژ اکوبوست بنزینی فورد قرار گرفته است که 258 اسب بخار قدرت و 450 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. علاوه بر این، یک موتور 2.3 لیتری دیزلی با 177 اسب بخار قدرت و 450 نیوتن متر گشتاور هم قابل انتخاب خواهد بود. انتقال نیروی این موتورها توسط گیربکس‌های دستی و اتوماتیک صورت می‌گیرد و سامانه چهارچرخ محرک هم ارائه می‌شود. فروش وانت دادائو از ماه آینده آغاز و یک ماه بعد به خریداران تحویل داده خواهد شد.

نوشته های مشابه

‫4 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا