مکمل بنزین
گوناگونخبر

معرفی دوج چلنجر دیمن با 1025 اسب بخار قدرت، قوی‌ترین خودروی عضلانی تاریخ

پس از انتظاری طولانی، سرانجام آخرین نسخه دوج چلنجر با نام دیمن 170 معرفی شده است که مشخصات شگفت‌انگیزی دارد. هرچند زیر کاپوت این خودرو همان پیشرانه 6.2 لیتری V8 سوپرشارژ هلکت قرار گرفته است اما دوج کل قوای محرکه را در دیمن 170 از نو ساخته است تا به اعداد چشمگیری دست پیدا کند تا جایی که تنها قطعه اصلی موتور که بدون تغییر از قبل گرفته شد میل بادامک است.

در وهله اول، این موتور به یک سوپرشارژر 3 لیتری جدید بجای نمونه 2.7 لیتری که در دیمن قبلی به کار رفته بود مجهز شده است و بدنه دریچه گاز 92 میلی‌متری قبلی با 105 میلی‌متری جایگزین شده است. با این کار، فشار بوست به 12.3 psi رسیده است. به لطف این تغییرات، موتور دیمن 170 هنگام کار با سوخت E85 (اتانول) 1025 اسب بخار قدرت و 1280 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. حتی در صورت استفاده از بنزین هم خروجی موتور همچنان 900 اسب بخار و 1100 نیوتن متر خواهد بود.

هنگام استفاده از سوخت E85، دیمن 170 ظرف تنها 1.66 ثانیه از صفر به سرعت 96 کیلومتر بر ساعت می‌رسد و مسافت 400 متر را در 8.91 ثانیه طی می‌کند. البته صرفاً در پیست مخصوص درگ می‌توان به این اعداد دست پیدا کرد. این خودرو به سیستم مدیریت هوشمند موتور مجهز است که می‌تواند نشان دهد چند درصد اتانول در بنزین وجود دارد و از این طریق زمان پاشش سوخت و جرقه‌زنی را برای بهینه‌سازی خروجی موتور تنظیم می‌کند. حتی یک آمپر هم مقابل راننده درصد اتانول را نشان می‌دهد. 1025 اسب بخار قدرت کامل موتور زمانی ارائه می‌شود که این رقم بیش از 65 درصد باشد.

انتقال نیرو همچنان توسط همان گیربکس هشت سرعته اتوماتیک صورت می‌گیرد اما دیمن 170 به ترمز گیربکس جدیدی مجهز شده که امکان شتاب گیری فوق‌العاده‌ای را در هنگام درگ فراهم می‌کند. همچنین برای خریدارانی که با این خودرو زیاد راهی مسابقات درگ می‌شوند لوازم جانبی مختلفی مثل مهارکننده پشت صندلی‌های جلو و حتی چتر نجات قابل سفارش خواهد بود. این خودرو در عقب به لاستیک‌های 315 رادیال مخصوص درگ مجهز شده درحالی‌که در جلو لاستیک‌ها باریک‌تر بوده و از نوع 245 هستند. البته این لاستیک‌ها برای هوای سرد و بارانی مناسب نیستند و به همین دلیل دوج یک پکیج رینگ و لاستیک سفارشی را هم برای این مواقع ارائه کرده است.

همچنین خریداران می‌توانند رینگ‌های سبک‌وزن ترکیبی آلومینیومی و فیبر کربنی را هم سفارش دهند که ۹ کیلوگرم در جلو و ۵.۴ کیلوگرم در عقب از وزن کم می‌کند. سیستم تعلیق دیمن 170 از کمک‌فنرهای تطبیقی بیل‌اشاتین تشکیل شده که ارتفاع عقب خودرو را 10 میلی‌متر افزایش می‌دهد. وقتی خودرو در حالت درگ قرار گیرد، فنرهای جلو سفت‌تر و فنرهای عقب نرم‌تر می‌شوند.

دیمن 170 جدید در ظاهر تا حد زیادی مشابه دیمن قبلی است اما در این خودرو فلاپ‌های روی گلگیرهای جلو حذف شده که 7.2 کیلوگرم از وزن خودرو کم کرده است. این خودرو در 14 رنگ مختلف قابل خریداری است که همه آن‌ها با کاپوت مشکی مات ارائه می‌شوند درحالی‌که سقف و صندوق مشکی هم قابل سفارش است. در داخل نیز برای کاهش وزن خریداران می‌توانند دیمن 170 را فقط با صندلی راننده با روکش پارچه‌ای و بدون صندلی عقب سفارش دهند اما کسانی که خواهان خودروی لوکس‌تری هستند می‌توانند صندلی‌های چرمی با گرم‌کن و تهویه، گرم‌کن غربیلک فرمان و سانروف را سفارش دهند.

قیمت چلنجر دیمن 170 از 96,666 دلار آغاز می‌شود. از این خودرو فقط 3300 دستگاه ساخته خواهد شد که 3 هزار دستگاه برای ایالات‌متحده و 300 دستگاه برای کانادا خواهد بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا