مکمل بنزین
گوناگونخبر

صدور مجوز واردات محصولات اوپل به کشور

این روزها اخبار واردات خودرو به کشور داغ است و همواره در مورد ورود شرکت‌ها و خودروهای جدیدی به بازار ایران می‌شنویم. طبق شنیده‌ها، جدیدترین خبر در این رابطه واردات محصولات برند آلمانی اوپل است. گفته شده این شرکت مجوز واردات به ایران را گرفته ست هرچند که هنوز مدل‌ها و شرکت واردکننده اوپل در ایران مشخص نیستند. اوپل یکی از برندهای خودروسازی بسیار قدیمی جهان محسوب می‌شود که در کشورمان هم سابقه زیادی دارد. این شرکت قبل از انقلاب با مدل‌های رکورد و کاپیتان در ایران حضور داشت و از سال 1353 شرکتی که امروزه با نام پارس‌خودرو می‌شناسیم، تولید اوپل کومودور را با نام شورلت رویال در ایران آغاز کرد.

بعد از انقلاب نیز اوپل پس از پایان جنگ در اوایل دهه 70 شمسی دوباره به بازار کشورمان بازگشت و با عرضه مدل‌های کورسا، آسترا، وکترا و امگا، به یکی از برندهای مهم در بین خودروهای وارداتی به کشور تبدیل شد. در آن سال‌ها، محصولات بروز اوپل نظر کسانی که خواهان یک خودروی مدرن اروپایی بودند را جلب کردند اما با ممنوعیت واردات خودرو به کشور در اواسط دهه 70، حضور اوپل هم در ایران خاتمه یافت. سپس در اواسط دهه 90 شمسی اوپل دوباره تصمیم به ورود به بازار ایران گرفت و حتی مدل‌هایی مثل کورسا را در نمایشگاه‌های خودروی کشور به نمایش درآورد تا شاید بتواند خاطرات خوش گذشته را تکرار کند اما عدم برنامه‌ریزی و زیرساخت‌های لازم مانع از این امر شد و اوپل نتوانست به بازار ایران بازگردد.

حال اما که پس از چندین سال دوباره واردات خودرو آزاد شده، یک بار دیگر نام اوپل در بین برندهای وارداتی به ایران مطرح شده است. البته این فعلاً در حد یک خبر است و فعلاً جزئیات آن مشخص نیست ولی قطعاً حضور اوپل در کشورمان می‌تواند اتفاق مثبتی باشد. البته برای اینکه اوپل دوباره مثل دهه 90 شمسی ناکام نشود، این بار باید با یک برنامه‌ریزی درست و تیم حرفه‌ای پای به بازار کشورمان بگذارد. اوپل از سال 1929 برای چندین دهه متعلق به شرکت آمریکایی جنرال موتورز بود اما در سال 2017 این برند آلمانی به گروه فرانسوی پژو-سیترودن فروخته شد و در حال حاضر تمام محصولات اوپل با استفاده از پلت‌فرم و پیشرانه‌های پژو-سیتروئن ساخته می‌شوند. به‌عنوان‌مثال، اوپل کورسا پلت‌فرم مشترکی با پژو 207 دارد.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. اینا رو هر کی میگه بیان مثل اون دفعه ول نکنن برن.ملت مسخره نیستن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا