مکمل بنزین
گوناگونخبر

برند چینی-سوئدی لینک اند کو متعلق به جیلی، آماده واردات به کشور

این روزها خبرهای زیادی در مورد واردات خودروهای مختلف به کشور می‌شنویم که از محصولات برندهای معتبر اروپایی گرفته تا مدل‌های چینی را شامل می‌شود. یکی از شرکت‌هایی که به‌تازگی خبر واردات محصولات آن به ایران شنیده شده برند چینی لینک اند کو است. این یک برند چینی-سوئدی متعلق به جیلی است که در سال 2016 تأسیس شد. اکثر محصولات لینک اند کو روی پلت‌فرم‌های ولوو ساخته می‌شود و جزء خودروهای چینی سطح بالا به‌حساب می‌آیند. اولین محصول این شرکت کراس‌اووری بنام 01 بود که نسخه تولیدی آن در نمایشگاه خودروی شانگهای 2017 رونمایی شد. این خودرو یک کراس‌اوور کامپکت است که روی پلت‌فرم CMA مشترک با ولوو XC40 ساخته شده است.

لینگ اند کو 06

پس از این، لینک اند کو به‌سرعت محصولات خود را گسترش داد و هم‌اکنون در سبد محصولات آن هشت مدل مختلف دیده می‌شود که از 01 تا 09 نام‌گذاری شده‌اند. بزرگ‌ترین و گران‌ترین محصول حال حاضر لینک اند کو کراس‌اوور بزرگ 09 است که در اواسط سال 2021 معرفی شد و روی پلت‌فرم SPA مشترک با ولوو XC90 ساخته شده است. این خودروی لوکسی است که قیمت آن از 255,900 یوآن معادل 37,200 دلار آغاز می‌شود و با توجه به سقف قیمتی 20 هزار دلاری خودروهای وارداتی، نمی‌تواند وارد کشورمان شود اما لینک اند کو مدل‌های ارزان‌تری هم دارد که زیر 20 هزار دلار قیمت دارند.

لینگ اند کو 08

به‌عنوان‌مثال، سدان 03 با قیمت پایه 128,800 یوآن معادل 18,750 دلار می‌تواند یکی از گزینه‌های واردات باشد. این خودرو سدانی کامپکت با اندازه‌ای مشابه هیوندای الانترا است که ظاهر جذابی دارد. یکی دیگر از محصولات جذاب لینک اند کو کراس‌اوور کوچکی بنام 06 است که در سال 2020 معرفی شد و قیمت آن از 110,600 یوآن معادل 16,100 دلار آغاز می‌شود. جدیدترین محصول این برند چینی هم کراس‌اووری بنام 08 است که به‌تازگی معرفی شده و هنوز به بازار عرضه نشده و قیمت آن مشخص نیست. درهرحال، ازآنجایی‌که شش محصول جیلی برای واردات به ایران ثبت سفارش شده‌اند، به‌احتمال‌زیاد می‌توانیم محصولات وارداتی لینک اند کو را هم توسط یک برند خصوصی و البته پرحاشیه این روزها، در کشورمان ببینیم.

نوشته های مشابه

‫6 دیدگاه ها

  1. خوش به حال پولدارها! سیستم مدیریت لیبرالی دولتها به این سمت میره که امکانات به روز و جدید رو برای ثروتمندها فراهم میکنه و طبقات متوسط به پایین جامعه رو حسرت به دل.

  2. بازم باید گفت
    اوووووونننننچنان رررررررررونقییییییی ….

  3. واقعا چرا اینطوری شد پس مگه قرار نبود نظام اقتصادیه ما چیزی شبیه به سوسیالیست باشه اما از نوع شیعه پس چرا نظام سرمایه داری شدیم آخرشو لیبرالیسم پس چرا هنوزم از دهان انقلابیون چیزی برای رفاه اقتصادیمون نمیشنویم سوبسیدهای انقلاب رو یکی یکی برداشتیدو جاش مالیاتم گذاشتید ،،قرار این نبود آقایون بدونید فقط فنره طلا یا دلار نبست که فشرده شده صبره مردمم مثل فنریه که به آخره فشردگیش رسیده

  4. شما یا نظر نخواه یا همه نظرها را بزار.هرچند که چه به خر گو چه به در گو چه به دیوار کچی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا