مکمل بنزین
گوناگونخبر

ام‌جی سایبرستر معرفی شد، یک خودروی اسپرت برقی روباز

پس از مدت‌ها انتظار سرانجام ام‌جی از خودروی اسپرت تمام الکتریکی خود با نام سایبرستر در نمایشگاه خودروی شانگهای رونمایی کرد. سایبرستر بازگشتی به ریشه‌های ام‌جی است که در دهه 70 میلادی به تولید رودسترهای اسپرت کوچک می‌پرداخت. خوشبختانه این خودرو در خارج از چین هم عرضه می‌شود و قرار است در تابستان 2024 راهی بازار اروپا و بریتانیا شود. سایبرستر می‌تواند به محصولی هیجان‌انگیز در بازار خودروهای الکتریکی اسپرت تبدیل شود.

هرچند در نسخهٔ تولیدی این خودرو برخی ویژگی‌های نسخه کانسپت تعدیل شده‌اند اما سایبرستر همچنان خودرویی اسپرت و جذاب به نظر می‌رسد. یکی از ویژگی‌های جسورانه و منحصربه‌فرد این خودرو درهای قیچی آن است که به سبک لامبورگینی باز می‌شوند. ورودی هوای برجسته در جلو، سپر تهاجمی، چراغ‌های جلو که روی گلگیرها نصب شده‌اند و رینگ‌های آلیاژی 20 اینچی چند پره نیز نمای اسپرت خودرو را تقویت کرده‌اند.

در پروفیل جانبی خودرو عناصر طراحی اصلی رودسترها یعنی سقف پارچه‌ای جمع شونده و کاپوت کشیده جلب‌توجه می‌کند درحالی‌که برای عقب خودرو طراحان ام‌جی چراغ‌های پیکان شکل منحصربه‌فردی را به همراه دیفیوزر دوبخشی در نظر گرفته‌اند. کابین دونفره با تم قرمز، صفحه آمپر دیجیتالی خمیده و کنترل‌های لمسی روی کنسول مرکزی هم از ویژگی‌های داخلی سایبرستر هستند که حسی آینده‌نگر به آن بخشیده‌اند. به گفته مدیر طراحی ام‌جی، سایبرستر آغاز یک فصل جدید برای این شرکت خواهد بود.

سایبرستر در دو نسخه به بازار عرضه خواهد شد. نسخه اول که تک موتوره و محرک عقب است، 310 اسب بخار قدرت دارد درحالی‌که نسخه دوم به لطف یک موتور الکتریکی دیگر با 201 اسب بخار قدرت در جلو، چهارچرخ محرک خواهد بود و مجموعاً 536 اسب بخار قدرت خواهد داشت. چنین قدرتی برای یک رودستر کوچک قابل‌توجه بوده و امکان رسیدن به حداکثر سرعت 200 کیلومتر بر ساعت را فراهم می‌کند. البته حداکثر سرعت نسخهٔ تک موتوره کمی کمتر و برابر با 193 کیلومتر بر ساعت خواهد بود. فعلاً اطلاعاتی در مورد ظرفیت باطری و شعاع حرکتی سایبرستر منتشر نشده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا