مکمل بنزین
گوناگونخبر

ام وی ‌ام X33 کراس در بازار چین عرضه شد

چندی پیش در حاشیه نمایشگاه خودروی شانگهای، برای اولین بار رسماً از ام‌ وی‌ ام X33 کراس در حضور خبرنگاران ایرانی رونمایی شد. این خودرو اما در اصل نسخه فیس‌لیفت چری تیگو 3x است یعنی همان خودرویی که در کشورمان با نام X22 عرضه می‌شود. حال این کراس اوور کوچک جدید در چین عرضه و قیمت آن اعلام شده است. X33 کراس در چین با همان نام تیگو 3x عرضه خواهد شد.

تیگو 3x جدید از زبان طراحی کاملاً جدیدی استفاده می‌کند که یکی از ویژگی‌های آن ادغام دی‌لایت‌های شطرنجی مانند با جلوپنجره ماتریکس نقطه‌ای است. این ویژگی طراحی دماغه خودرو را کاملاً نسبت به نسخه قبلی متفاوت کرده است. ورودی هوای ظریفی در پایین سپر با تریم نقره‌ای‌رنگ هم یکی دیگر از ویژگی‌های این قسمت است. در پروفیل جانبی اما تیگو 3x فیس‌لیفت هیچ تغییر بزرگی را تجربه نکرده و با نسخه قبلی یکسان است.

در عقب خودرو طراحان سراغ مُد طراحی محبوب این روزها یعنی چراغ‌های سراسری متصل به هم رفته‌اند که در وسط آن‌ها نوشته CHERY به چشم می‌خورد. کمی پایین‌تر نیز می‌توان دو سر اگزوز تزئینی را در طرفین سپر همراه با یک‌تریم نقره‌ای‌رنگ مشاهده کرد. بالای شیشه هم یک اسپویلر بزرگ خودنمایی می‌کند. این کراس اوور کوچک که روی رینگ‌های 16 اینچی قرار می‌گیرد، 4,200 میلی‌متر طول، 1,760 میلی‌متر عرض و 1,570 میلی‌متر ارتفاع دارد و فاصله محوری آن 2,555 میلی‌متر است.

موضوع عجیب اما اینکه درحالی‌که نسخه ایرانی X33 کراس با داشبورد کاملاً جدید و لوکس‌تری معرفی شد، نسخه چینی از همان داشبورد قبلی استفاده می‌کند و در داخل تفاوت خاصی با X22 ندارد. درهرحال، غربیلک فرمان سه پره و یک نمایشگر لمسی در میانه داشبورد ازجمله ویژگی‌های داخلی تیگو 3x فیس‌لیفت هستند. این نمایشگر در تیپ‌های پایینی 9 اینچی و در تیپ‌های بالایی 10.25 اینچی است. همچنین در بالاترین تیپ سیستم پارک خودکار، گرم‌کن صندلی جلو، ESP و… هم ارائه می‌شود.

برخلاف X33 کراس که با پیشرانه 1 لیتری سه سیلندر توربو در ایران عرضه خواهد شد، تیگو 3x جدید در چین به یک پیشرانه 1.5 لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی مجهز است که 115 اسب بخار قدرت تولید می‌کند. برای انتقال نیروی این موتور هم گیربکس‌های پنج سرعته دستی یا اتوماتیک CVT قابل انتخاب خواهد بود. چری تیگو 3x فیس‌لیفت در سه تیپ مختلف با قیمتی از 59,900 یوآن معادل 8,500 دلار تا 74,900 یوآن معادل 10,700 دلار در چین عرضه می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا