مکمل بنزین
گوناگونخبر

تویوتا یاریس جدید با پیشرانه هیبریدی و تکنولوژی‌های جدید معرفی شد

نسل چهارم تویوتا یاریس با پیشرانه‌های هیبریدی قوی‌تر، بهبود تجهیزات ایمنی و اصلاح سیستم اطلاعاتی-سرگرمی برای بازار اروپا مورد به‌روزرسانی قرار گرفته است. برای این خودرو پیشرانه هیبریدی جدیدی بنام Hybrid 130 ارائه شده که به نمونه قبلی Hybrid 115 اضافه می‌شود. هردو مدل از یک پیشرانه 1.5 لیتری استفاده می‌کنند اما مدل جدید 130 به موتور الکتریکی بزرگ‌تر، نرم‌افزار بهبودیافته و گیربکس جدید مجهز شده است.

این مدل همان‌طور که از نامش مشخص است 130 اسب بخار قدرت و 185 نیوتن متر گشتاور دارد. به گفته تویوتا، مهم‌ترین مزیت این موتور هیبریدی جدید هنگام سبقت‌گیری مشخص می‌شود زیرا خودرو ظرف 7.5 ثانیه از سرعت 80 کیلومتر بر ساعت به 120 کیلومتر بر ساعت می‌رسد. شتاب صفرتاصد این یاریس هیبریدی هم 9.2 ثانیه اعلام شده است. تویوتا همچنین یک نسخه جدید بنام پریمر ادیشن را ارائه کرده که در صدر خانواده یاریس قرار می‌گیرد و صرفاً با پیشرانه هیبریدی قوی‌تر ارائه می‌شود. این نسخه از رنگ آبی انحصاری با سقف و ستون‌های مشکی و رینگ‌های 17 اینچی بهره می‌برد.

تویوتا همچنین تجهیزات ایمنی فعال و غیرفعال استاندارد یاریس را هم بهبود بخشیده است. سیستم تشخیص برخورد خودرو ارتقاء پیدا کرده و حالا موتورسیکلت‌ها را هم تشخیص می‌دهد. یکی دیگر از سیستم‌های ایمنی جدید کاهش شتاب گیری در سرعت‌های پایین است که وقتی خودرویی را در جلو تشخیص دهد از شتاب گیری ناگهانی جلوگیری می‌کند. سیستم جدید توقف اضطراری هم اگر هنگام حرکت در بزرگراه راننده به خواب برود یا عارضه‌ای برایش پیش آید، ابتدا هشداری را به صدا درمی‌آورد و اگر راننده هیچ کاری نکند، خودرو را با آرامی متوقف، فلاشر را روشن و قفل درها را باز می‌کند.

تویوتا همچنین برای یاریس 2024 سیستم اطلاعاتی-سرگرمی جدیدی را ارائه کرده است. یکی از ویژگی‌های این سیستم قابلیت تنظیم صفحه آمپر دیجیتالی در چهار گزینه مختلف است. این صفحه آمپر در تیپ‌های پایینی 7 اینچی و در تیپ‌های بالایی 12.3 اینچی است. اندازه نمایشگر مرکزی هم بسته به تیپ 9 یا 10.5 اینچی خواهد بود. این خودرو همچنین به اندروید اتو و اپل کارپلی بی‌سیم به همراه سیستم تشخیص صدا هم مجهز است که دستورات صوتی برای عملکردهای مختلفی مثل تنظیم سیستم تهویه را تشخیص می‌دهد.

برای اولین بار، یاریس با سوئیچ هوشمند دیجیتالی ارائه می‌شود و می‌توان با استفاده از اپلیکیشن گوشی هوشمند اندروید یا IOS از دور قفل درها را باز یا بسته و سیستم تهویه را روشن کرد. پذیرش سفارشات خرید یاریس جدید از همین ماه در اروپا آغاز می‌شود اما قیمت آن در زمانی نزدیک به عرضه اعلام خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا