مکمل بنزین
گوناگونخبر

هوندا آکورد 2016، شیک‌تر و فوق‌العاده‌تر از همیشه

هوندا به زودی در مراسمی در Silicon Valey ایالت کالیفرنیا، از جدیدترین خودروی خود از سری آکورد رونمایی خواهد کرد. نهمین نسل از این خودرو محبوب، یکی از پیشرفته‌ترین و تکنولوژیک‌ترین مدل‌های تولید شده تاکنون خواهد بود. از لحاظ ظاهری، آکورد 2016 نسبت به مدل‌های پیشین بسیار زیباتر بوده و چراغ‌های جلو و جلو پنجره این خودرو همراه با سپر، با الهام از طراحی‌های قبلی کمپانی هوندا، ظاهری بسیار شکیل دارند. چراغ‌های LED این مدل با بهره‌گیری از یک ظاهر کشیده و نواری کروم رنگ به دور خود، یک طرح زیبا و بی‌نظیر را در جلو آکورد 2016 به ثبت رسانده است.

2016-honda-accord-1-970x647-c

داخل کابین این خودرو با یک صفحه نمایش 7 اینچی بزرگ تزیین شده است که برای اولین بار می‌تواند با سیستم‌های Apple CarPlay و Android Auto مچ شده و به راحتی ارتباط برقرار کند. البته به جز این مورد، تقریبا تمامی مدل‌های این کمپانی با بهره‌گیری از ویژگی‌های خاص هوندا، در کنار استفاده از قابلیت‌های الکترونیکی ویژه به رانندگان کمک می‌کنند.

2016-honda-accord-android 2016-honda-accord-car-play-

به طور مثال سیستم Honda Sensing، یک ویژگی خاص بر روی اکثر تولیدات این کمپانی است. در این قابلیت، سیستم ترمز خودرو هوشمند بوده و پیش از برخورد به خودرو جلو، راننده به طور کامل مطلع می‌شود. از دیگر ویژگی‌های این سیستم می‌توان به کمک به دور زدن خودرو در پیچ‌ها و کوچه‌های باریک، هشدار به راننده در هنگام خروج از جاده، هشدار خروج از خط و یک کروز کنترل کامل تطبیقی با موتور خودرو اشاره کرد. کمپانی هوندا در زمینه امکانات و ویژگی‌های استاندارد و البته درخواستی آکورد 2016 یک بازنگری کلی انجام داده است. این محصول شیک، با استفاده از گرم‌کن‌های مخصوص برای صندلی‌های عقب، نور بالای اتوماتیک، سنسورهای پارک جلو و عقب و حسگرهای مخصوص باران عرضه می‌شود. تمامی مدل‌ها نیز از دوربین دید عقب با چند زاویه نیز بهره مند هستند.

2016-honda-accord--back

به نظر می‌رسد که هوندا از لحاظ موتوری، هیچ تغییر خاصی در این مدل نسبت به مدل‌های پیشین انجام نداده است. مدل پایه آکورد 2016 با بهره‌گیری از یک موتور 2.4 لیتری چهار سیلندر همراه با توان تولید 185 اسب بخار قدرت و 181 نیوتن بر متر گشتاور وارد بازار می‌شود. تیپ گران‌تر و خاص آکورد 2016 با بهره‌گیری از یک موتور 3.5 لیتری V6 همراه با توان تولید 278 اسب بخار قدرت و گشتاور 252 نیوتن بر متر عرضه می‌شود.

تیپ 4 سیلندر همراه با یک سیستم دنده 6 سرعته دستی عرضه می‌شود که خریداران می‌توانند با پرداخت هزینه‌ای جداگانه، آن را به مدل بدون کلاچ یا CVT تبدیل نمایند. تیپ V6 نیز تنها با سیستم 6 سرعته اتوماتیک عرضه می‌شود. از آکورد 2016 قرار است تا در ماه آینده طی یک نمایشگاه رونمایی شود. هوندا هنوز قیمت نهایی این خودرو در کنار هزینه‌های مرتبط با بیمه و مالیات را اعلام نکرده است. پیش از این تصاویری نیز از فیس لیفت جدید آکورد کوپه از سوی هوندا منتشر شده بود و بنابراین به نظر می‌رسد به جز این دو محصول، تولید دیگری از سوی هوندا معرفی نخواهد شد

2016-honda-accord-side

محمد سعید بهمنی

فارغ التحصیل روابط بین الملل؛ عاشق ماشین با افتخار در خدمتم: ایمیل: Email: Saeid.bahmani@gmail.com اینستاگرام https://instagram.com/saeid.bahmaniii

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا