Take a fresh look at your lifestyle.
َADS Temp مستطیل

تویوتا و یک تکنولوژی جالب در رنگ پریوس!

2016-toyota-prius

تویوتا پریوس 2016 از یک موتور 1.8 لیتری چهار سیلندر به همراه یک موتور الکتریکی با مجموع قدرت 121 اسب بخار بهره می‌برد. یک مجموعه باتری لیتیوم یون برای این خودرو درنظر گرفته شده است. در زمانی که از نیروی الکتریکی برای پیمایش استفاده می‌شود، صدای تولیدی بسیار اندک و در حد هواپیماهای بدون موتور می‌باشد. مصرف سوخت پریوس جدید 4.8 لیتر در طول دوره تست 5 روزه بود. البته قسمت عمده حرکت در بزرگراه با سیستم کروز کنترل تطبیقی بوده و گاهی نیز رانندگی اسپرت انتخاب می‌شد. به همین دلیل مصرف سوخت برآورد شده برای پریوس کمتر از این و در حد 4.36 لیتر می‌باشد. این میزان حتی درون شهر و زمانی که بیشتر روی موتور الکتریکی تکیه می‌شود، کمتر هم خواهد شد.

prius

ترکیبی از طراحی اسپرت و رانندگی پویا، باعث شده تا این اسطوره هیبریدی حس رانندگی لذت بخش را چند برابر کند. در همین حال تویوتا در تلاش است تا رنگی را تولید کند که بتواند در هنگام استفاده از کولر گرمای بیرون را به کابین انتقال ندهد.

این انقلاب در رنگ خودرو باعث می شود تا با ایجاد شکست نور خورشید انرژی کمتری در جهت استفاده از سیستم تهویه خودرو انجام شود. استفاده از این تکنولوژی در رنگ خودرو باعث می شود تا دمای داخل کابین پایین بماند و انرژی کمتری برای تهویه مطبوع خودرو استفاده شود که در نهایت باعث بهره وری بیشتر در مصرف سوخت و همچنین کاهش در تولید گازهای گلخانه ای خواهد شد.

در حال حاضر این نوآوری در بازار ژاپن در دسترس است. فناوری نام برده، در راستای هدف تویوتا در زمینه به حداقل رساندن تولید گازهای گلخانه ای تا سال ۲۰۵۰ است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.