مکمل بنزین
گوناگونخبر

نگاهی کوتاه به کیا سراتو (فورته) ۲۰۱۷: همان استیل ولی با قابلیت‌های بیشتر

کیا سراتو (فورته) برای سال ۲۰۱۷ تغییرات زیادی در ظاهر و پلتفرم خود ندیده در عوض در آپشن‌ها و قابلیت‌های فنی بهترین دستاورد را به ارمغان آورده است. سراتو ۲۰۱۷ هم به شکل سدان چهار درب و هم هاچ‌بک پنج درب معرفی شده است و مدل دو درب کوپه نیز به زودی از راه خواهد رسید. در این جا سعی داریم به مدل سدان آن نگاه کوتاهی بی اندازیم.

در ظاهر خودرو تغییرات زیاد و چشمگیری مشاهده نمی‌شود و همچنان استیل پویا و اسپرت کیا قابل مشاهده است؛ البته جلو پنجره آن کمی تیزتر شده و خطوط روی بدنه را نیز به شکل ملایم‌تری ادامه داده است. در جلوی خودرو مه شکن‌ها کمی فروتر رفته و به کناره‌ها کشیده شده اند و همچنین از لامپ‌های زنون برای آنها استفاده شده است.

در قسمت عقب تغییرات بسیار ظریف بوده به شکلی که تنها طراحان صنعتی، دانشجویان مکانیک و کارکنان خود کیا میتوانند پیشرفتهای بامپر عقب را تشخیص دهند! یک نوار باریک مشکی رنگ با شبرنگ‌های قرمز رنگ در گوشه‌ها!

داخل خودرو اما دقیقا دست نخورده باقی مانده‌ است. هرچند دیگر کمی این سبک طراحی داخلی برای خودروها قدیمی ‌شده است ولی کیا ترجیح داده تا در نسل بعدی طراحی آن را تغییر دهد. اما موتور ۱.۸ لیتری قبلی را با یک موتور جدید ۲ لیتری تقویت شده در قسمت هوادهی جایگزین کرده است. ۱۴۷ اسب بخار قدرت همراه ۱۷۹ نیوتن متر گشتاور با قابلیت‌های مصرف سوخت و آلایندگی کم قسمت خوب ماجراست. این میزان قدرت با جعبه دنده ۶ سرعته اتوماتیک به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. البته برای افرادی که سرعت بیشتری میخواهند موتور ۲ لیتری با ۱۶۴ اسب بخار قدرت و ۲۰۵ نیوتن متر گشتاور هم ارائه میشود که دیگر خبری از مصرف سوخت کم نیست.

سیستم فنربندی کمی خشک‌تر و اسپرت‌تر شده و با رینگ‌های ۱۶ اینچی آلومینیومی کاملا هماهنگ است. حالا آپشن‌هایی که قبلا سفارشی بودهاند برای مدل سدان به صورت استاندارد عرضه می‌شوند. آپشن‌هایی از قبیل صندلی‌های چرمی گرم‌شونده، سیستم تهویه مطبوع دو منطقه‌ای خودکار، دریچه‌های هوای عقب و کلید روشن خاموش موتور. البته این‌ها به ارزانی به دست نیامده و قیمت مدل ۲۰۱۷ نسبت به سال گذشته آن ۵۰۰ دلار افزایش داشته است.

 

علیرضا فروتن

طراح، نویسنده و مترجم از عاشقان فناوری و خودرو، ماشین باز و نیدفوراسپید باز حرفه‌ای

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا