مکمل بنزین
گوناگونخبر

خودروی آفتاب‌پرست: راز تبلیغات تلویزیونی خودروها!

شرط اول ساخت تبلیغات تلویزیونی برای یک خودرو چیست؟ داشتن خودروی مورد نظر. اما اگر این خودرو هنوز آماده نشده باشد چه؟ آیا راه دیگری برای شروع پروژه تبلیغاتی و نمایش پیش از موعد آن نیست؟

 

اما راز این تصویربرداری زیبا و ساخت تیزرهای خیره کننده که هر نوع اتومبیلی را حتی اگر هنوز نهایی نشده باشد به بهترین شکل ممکن در حال حرکت نمایش می‌دهد در چیست؟ اینجاست که پرنده سیاه وارد می‌شود، خودروی برقی اختراع شرکت میل که در لندن دفتری برای ساخت جلوه‌های ویژه بصری دارند و حتی در سال ۲۰۰۱ برنده جایزه اسکار برای جلوه‌های ویژه بصری فیلم گلادیاتور هم شده‌اند.

ezgif.com-resize

این خودروی برقی دارای شاسی کشویی بوده و می تواند طول خود را به هر اندازه‌ای تغییر دهد. همچنین سیستم پیشرفته فنربندی نیز قابلیت تغییر حالت برای شبیه‌سازی هر‌چه بهتر خودروی مورد نظر را داراست. ارتفاع خودرو نیز بسته به نیاز براحتی قابل تغییر است تا از نظر ابعاد خارجی و رفتارهای دینامیکی کاملا مطابق با خودرویی باشد که قرار است تبلیغ شود. البته این تکنیک فقط منحصر به ساخت تبلیغات تلویزیونی نبوده و حوزه کاری بسیار بیشتری مخصوصا در ساخت جلوه‌های ویژه رانندگی فیلم‌های پر خرچ سینمایی دارد.

the-mill-blackbird-adjustable-car-rig-designboom-header

به زبان ساده‌تر این تکنیک بدلکاری یک خودروی برقی برای خودروهای دیگر است. البته شبیه سازی فیزیکی و دینامیکی پرنده سیاه نیمی از کار نهایی است. نیمی دیگر در گروی سیستم‌های پیشرفته تشخیص تصاویر ویدیویی است که به صورت مجازی لباس خودروی اصلی را بر تن عریان پرنده سیاه می نشاند. و سپس با چاشنی افکت‌های بصری ویژه و خاص طراحی شده برای آن کامل می‌شود.

Charkhan-Style-600X400

 لطفا نظر خود را در رابطه با اینکه وقتی خودروی نمایش داده شده واقعی نیست، این تبلیغات کلاهبرداری و فریب محسوب می‌شود و یا کاملا درست و عقلانی است، با ما به اشتراک بگذارید.

 

علیرضا فروتن

طراح، نویسنده و مترجم از عاشقان فناوری و خودرو، ماشین باز و نیدفوراسپید باز حرفه‌ای

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا