مکمل بنزین
گوناگونخبر

شرایط جدید سوخت‌گیری در کشور با محدودیت کارت‌های سوخت

چند روزی است می‌شنویم که میزان سوخت‌گیری در هر نوبت با کارت‌های سوخت محدود شده است و همین موضوع شایعات افزایش قیمت بنزین را به دنبال داشته است اما مسئولان بارها تأکید کرده‌اند که برنامه‌ای برای افزایش قیمت بنزین وجود ندارد. بااین‌حال، اعمال محدودیت در سوخت‌گیری صحت دارد و طبق گزارش‌ها، تغییراتی در این زمینه صورت گرفته است. گفته می‌شود محدودیت سوخت‌گیری با کارت آزاد در هر نوبت 40 لیتر است درحالی‌که کسانی که با کارت سوخت شخصی اقدام به سوخت‌گیری می‌کنند در یک روز ابتدا با محدود 60 لیتر مواجه خواهند بود و در نوبت‌های بعدی در همان روز، این محدودیت به 40 و سپس 30 لیتر کاهش پیدا می‌کند.

بااین‌حال، به گفته جواد اوجی، در تأمین بنزین مشکلی وجود ندارد و مردم نگرانی نداشته باشند. گفته شده دلیل محدودیت‌های اخیر این است که مردم از کارت‌های شخصی استفاده کنند. به گفته اوجی، در آغاز کار، مردم 17 درصد از کارت شخصی سوخت استفاده می‌کردند اما امروز بیش از 70 درصد از کارت شخصی استفاده می‌کنند. وی افزود این یک تکلیف قانونی است که باید سوخت‌گیری خودروها از طریق کارت‌های سوخت خودشان انجام بگیرد.

در همین حال، «علی‌اکبر نژادعلی» مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی هم گفته است اطمینان خاطر به مردم می‌دهیم که بنزین به میزان کافی در جایگاه‌ها و انبارهای نفت وجود دارد و تمام شایعات مطرح شده در خصوص بنزین را رد می‌کنیم. وی در ادامه گفته به تعداد خودروهای پلاک گذاری شده، کارت سوخت شخصی در اختیار مردم وجود دارد و بر اساس مصوبه قانونی موظفیم تحویل بنزین در جایگاه‌ها بر اساس کارت‌های سوخت به مردم تحویل دهیم. کارت‌های اضطراری را هم در جایگاه‌ها داریم تا اگر مردم به هر دلیلی نیاز پیدا کردند از این کارت‌ها استفاده کند.

نژاد علی در مورد تغییر سهمیه بنزین هم گفته به میزان مناسب سهمیه در کارت‌های مالکان خودرو وجود دارد و هیچ تغییری در سهمیه سوخت افراد ایجاد نشده است. 60 لیتر به قیمت هزار و 500 تومان و 150 لیتر به قیمت 3 هزار تومان در کارت سوخت افراد وجود دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا