مکمل بنزین
گوناگونخبر

طرفداران هوندا آکورد بخوانند؛ آکورد 40 ساله شد!

کمپانی هوندا یکی از معروفترین شرکت های ژاپنی در عرصه تولید خودرو، موتورسیکلت، تجهیزات موتوری و انتقال برق در دنیاست. اگر بخواهیم به محصولات خودرویی تولید شده توسط این شرکت اشاره کنیم، مطمئنا دو مدل آکورد و سیویک برای ما آشناترند، چراکه حدودا بیست سال پیش این دو با طراحی چشم نواز و اسپرت خود جایگاه ویژه‌ای در میان مردم ایران داشتند. اخیرا که شاهد حضور مدل‌های جدید آنها در کشورمان هستیم، باید گفت هوندا همچنان در حفظ این جذابیت موفق عمل کرده است.

1991-Accord_4th-Generation

امسال با عرضه مدل 2017 هوندا آکورد، این خودرو وارد چهلمین سالگرد تولید شد، رکوردی که شاید برای بسیاری از خودروها دست نیافتنی باشد. آکورد همواره جزء پرفروشترین خودروها در بازار رقابتی آمریکا محسوب می‌شود. شاید از نقطه نظر خیلی‌ها، این خودرو هم مثل دیگر سدان های هم سطح موجود و با یکسری امکانات تقریبا مشابه، عملکردی عادی جهت جابه‌جا شدن در فضای شهری یا مسافرت‌ها را داشته باشد؛ اما بدون اغراق باید گفت که هوندا آکورد یکی از ارکان اصلی شرکت هوندا برای رسیدن به جایگاه امروزش است.

_GHS6199-copy

این خودرو برای اولین بار در سال 1976 میلادی و به صورت هاچ بک سه درب تولید و عرضه شد اما ابعاد آن بزرگتر از مدل‌های مشابه آن زمان بود. هوندا از همان ابتدای ورود این خودرو به بازار فروش، قاطعانه برروی کیفیت آن پافشاری داشت به طوریکه مدعی بود تعداد محدودی از خودروسازان در دهه 70 میلادی از این بابت به پای آن می‌رسیدند. در آن بازه زمانی، دو عامل تورم و قیمت بالای سوخت در محبوبیت این خودرو نقش بسیار مهمی داشتند چراکه هوندا مدل آکورد را بعنوان خودرویی اقتصادی و کم مصرف روانه بازار کرده بود.

1987-Accord_3rd-Generation-copy

درسال 1982 میلادی، هوندا آکورد لقب اولین خودروی ژاپنی تولید شده در آمریکا را به خودش اختصاص داد. شروع تولید از کارخانه‌ای واقع در شهر ماریسویل ایالت اوهایو رقم خورد که فعالیت آن تا به امروز ادامه‌دار بوده است. براساس آمار رسمی منتشر شده از طرف هوندا، در این چهل سال تعداد 12.7 میلیون دستگاه آکورد تولید شده که سهم کارخانه‌های واقع در آمریکا از این تعداد، 10.5 میلیون دستگاه است.

1994-Accords_5th-Generation-copy

هوندا چند سال بعد و با معرفی نسل سوم آکورد، بالاخره توانست برای این خودرو شهرت و رسمیت یک سدان خانوادگی را به ارمغان بیاورد. به کارگیری خطوط ساده در طراحی و همینطور استفاده از مواد اولیه مرغوب در ساخت، هوندا آکورد را به یک خودروی باکیفیت و بادوام در ذهن خریداران تبدیل کرد. از اینجا بود که هوندا صادرات گسترده آکورد را با لیبل ساخت آمریکا به بازارهای بزرگ دیگر، حتی ژاپن استارت زد.

2016-Accord_9th-Generation-(1)-copy

سال‌های بعد از آن هوندا اقدام به تولید نسخه‌های استیشن، کوپه و هیبریدی نمود که معادل نمونه‌های لوکس امروزی محسوب می‌شدند. حتی مدل Crosstour این خودرو هم جزء برنامه‌های تولیدی هوندا قرار گرفته بود که بنا به دلایلی عنوان آکورد از آن حذف شد. حالا بعد از گذشت چهار دهه، نمی‌توان آکورد را فقط مختص خانواده‌های میان سال دانست چراکه این خودرو بعد از هوندا سیویک، محبوبترین مدل در بین خریداران با سن کمتر از 35 سال است. در ادامه تصاویری منتخب از نسل های مختلف این خودرو را مشاهده می‌کنید.

 

 

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا