مکمل بنزین
گوناگونخبر

ولوو می‌خواهد تا اوایل سال 2024 تولید خودروهای دیزلی را متوقف کند

بر اساس اخباری که تاکنون منتشر شده، به نظر می‌رسد که کمپانی ولوو در نظر دارد تا تولید مدل‌های دیزلی خود را تا اوایل سال 2024 متوقف کند. شاید برایتان سوال پیش بیاید که چرا این شرکت چنین تصمیمی گرفته است.

در پاسخ به این پرسش باید گفت که ولوو قصد دارد با توقف این صنعت، گامی بزرگ در جهت تبدیل شدن به یک خودروساز تمام الکتریکی بردارد. در چند ماه آینده، آخرین خودروی ولوو با موتور دیزلی ساخته شده و وارد بازار می‌شود.

این کمپانی یکی از قدیمی‌ترین خودروسازانی است که چنین برنامه‌ای در سر دارد. ولوو متعهد شده است که تا سال 2030 خودروهای کاملا برقی را به بازار عرضه کند. اکثر خودروهای ولوو در اروپا تا سال 2019 دیزلی بودند، اما این آمار در سال 2022 به 8.9 درصد رسید.

بر اساس اطلاعاتی که تاکنون منتشر شده، 33 درصد از فروش ولوو در ماه آگوست مربوط به مدل‌های تمام الکتریکی یا هیبریدی بودند. البته مشخص نیست که 67 درصد از مدل‌های باقی مانده موتور دیزلی داشتند یا خیر.

 

خودروسازان سعی دارند که به تدریج تعداد مدل‌های دیزلی موجود در خط تولید خود را کاهش دهند و یک گام برای محافظت از سیاره‌مان بردارند. ولوو درباره این اقدام اینچنین اظهار داشت:

زمان آن فرا رسیده است که خودروسازان در سراسر جهان باهم متحد شوند و اقدامات مفیدی را برای مبارزه با تغییرات آب و هوایی انجام دهند. ما متعهد می‌شویم که با متوقف کردن صنعت خودروهای دیزلی، محصولات جدیدتر و کاملا برقی را به بازار ارائه کنیم تا زمینی سالم را برای آیندگان به ارمغان بیاوریم.

خوب است بدانید که آمار فروش خودروهای دیزلی در سال 2015 در اروپا بیش از 50 درصد برآورد شده بود، این در حالی است که آمار فروش این محصولات در ماه جولای به بیش از 14 درصد رسید!

نظر شما درباره خودروهای دیزلی چیست؟ آیا شما نیز معتقدید که خودروسازان باید به زودی تولید محصولات دیزلی را متوقف کنند؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید. همچنین می‌توانید برای اخبار بیشتر در حوزه خودرو با چرخان همراه باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا