مکمل بنزین
گوناگونبرگزیده‌هابررسی

بررسی مشخصات فنی و ارزش خرید هیوندای النترا وارداتی کرمان موتور

هیوندای الانترا یکی از خودروهای کره‌ای خوش‌نام در بازار کشورمان محسوب می‌شود. نسل‌های قبلی این خودرو که چه به‌صورت مونتاژی و چه وارداتی در کشورمان عرضه شدند، فروش مناسبی را تجربه کردند. ازاین‌رو، با آزاد شدن دوباره واردات خودرو، کرمان موتور دست‌به‌کار شده و جدیدترین نسل الانترا را به کشورمان آورده است. هیوندا النترا کرمان موتور در سامانه عرضه خودروهای وارداتی برای کسانی که در اسفند 1401 ثبت‌نام کردند برای فروش ارائه شده است. در ادامه به بررسی مشخصات و ویژگی‌های هیوندای الانترا وارداتی خواهیم پرداخت.

معرفی کلی هیوندای النترا

الانترا یکی از محصولات باسابقه هیوندای محسوب می‌شود که پیشینه آن به سال 1990 بازمی‌گردد. نسل اول این خودرو به‌صورت وارداتی در تعداد محدودی به کشورمان راه پیدا کرد اما حضور جدی الانترا در ایران با نسل سوم بود که با نام آوانته توسط کرمان موتور مونتاژ می‌شد. پس از چند سال وقفه، الانترا با نسل پنجم و این بار به‌صورت وارداتی به بازار کشورمان بازگشت. این نسل آغازگر محبوبیت الانترا در ایران بود و با عرضه نسل بعدی ادامه پیدا کرد. نسل ششم الانترا حتی مقطعی در سال 1397 توسط کرمان موتور مونتاژ شد. حال نیز نوبت به جدیدترین نسل الانترا یعنی نسل هفتم رسیده که راهی بازار ایران شود. این نسل در اوایل سال 2020 معرفی شد.

بررسی مشخصات فنی و ارزش خرید هیوندای النترا وارداتی کرمان موتور - هیوندا النترا وارداتی کرمان موتور

طراحی بیرونی هیوندا النترا

نسل هفتم الانترا ظاهری بسیار تهاجمی و پر از خطوط شارپ دارد که ممکن است برخی آن را نپسندند. در جلوی خودرو شاهد چراغ‌های تیزی هستیم که به جلوپنجره آبشاری بزرگی متصل شده‌اند. در قسمت جانبی، خطوط تیزی روی درها کار شده و در عقب هم طراحان چراغ‌هایی مثلثی شکل را در نظر گرفته‌اند که به هم متصل هستند. درب صندوق هم به شکلی تورفته طراحی شده است. الانترا به‌تازگی فیس‌لیفتی را تجربه کرده که اوایل سال 2023 معرفی شد و با تغییراتی در جلو با جلوپنجره کوچک‌تر و چراغ‌های جدید همراه است اما نمونه‌های وارداتی به کشورمان از نسخه پیش از فیس‌لیفت هستند. الانترا 4,765 میلی‌متر طول، 1,825 میلی‌متر عرض و 1,430 میلی‌متر ارتفاع دارد و فاصله محوری آن 2,720 میلی‌متر است.

هیوندای النترا

داخل هیوندای النترا

الانترا در داخل طراحی کاملاً بروزی دارد و همان چیزی است که از خودرویی در سال 2023 انتظار می‌رود. غربیلک فرمان چهار پره با طراحی جالب و طرح دریچه‌های تهویه سراسری که با تریم کرومی در سراسر داشبورد کشیده شده از ویژگی‌های کابین این سدان کره‌ای هستند. بااین‌حال، کرمان موتور برای واردات، پایه‌ای‌ترین مدل الانترا را انتخاب کرده که از لحاظ امکانات خودروی بسیار فقیری است و حتی از برخی خودروهای داخلی هم تجهیزات کمتری دارد. در این خودرو حتی از نمایشگر لمسی هم خبری نیست و جای نمایشگر با یک ساعت کوچک و دکمه‌های فیزیکی پر شده که لطمه بزرگی به نمای کابین خودرو زده است.

هیوندای النترا

تجهیزات و امکانات هیوندای النترا کرمان موتور

همان‌طور که گفته شد، لیست امکانات الانترا بسیار محدود است و صرفاً شامل موارد پیش‌پاافتاده‌ای می‌شود که عبارت‌اند از:

  • دو ایربگ
  • کنترل پایداری
  • چهار بلندگو
  • تنظیم دستی صندلی راننده
  • بلوتوث
  • سانروف
  • سیستم پایش باد تایرها
  • سیستم ضد سرقت

در الانترای وارداتی کرمان موتور، استارت خودرو از طریق سوئیچ انجام می‌شود و خبری از استارت دکمه‌ای نیست، سیستم تهویه از نوع دستی است، کروز کنترل وجود ندارد و حتی از سنسور دنده‌عقب که در ارزان‌ترین خودروهای داخلی می‌بینیم هم بی‌بهره است؛ بنابراین، الانترای وارداتی به چنین تجهیزات اندکی ممکن است در برابر رقبای چینی که بسیار مجهز هستند به مشکل بخورد.

پیشرانه هیوندا النترا کرمان موتور

الانترا در بازارهای جهانی با پیشرانه‌های مختلفی عرضه می‌شود اما نمونه‌ای که کرمان موتور برای واردات انتخاب کرده، به یک موتور 1.6 لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی با 127 اسب بخار قدرت و 158 نیوتن متر گشتاور مجهز است. هرچند این اعداد برای یک سدان کامپکت کافی به نظر می‌رسند اما الانترا از این لحاظ هم در پس رقبای چینی با موتورهای توربو قرار می‌گیرد. انتقال نیروی موتور این سدان کره‌ای توسط یک گیربکس شش سرعته اتوماتیک انجام می‌شود و در هر صد کیلومتر 9.4 لیر بنزین مصرف می‌کند.

هیوندای النترا

قیمت و جمع‌بندی هیوندا النترا کرمان موتور

هنوز قیمت هیچ‌کدام از خودروهای وارداتی که در سامانه عرضه شده‌اند اعلام نشده است اما از روی قیمت خام گمرکی می‌توان قیمت حدودی الانترا را پیش‌بینی کرد. ازآنجایی‌که قیمت این خودرو توسط گمرک با احتساب تعرفه 75 درصدی، 32,230 یورو اعلام شده، اگر نرخ آزاد یورو را ملاک قرار دهیم، با سایز هزینه‌ها مثل شماره‌گذاری، مالیات و… قیمت الانترا می‌تواند نزدیک به دو میلیارد تومان باشد. با این قیمت، الانترا از تمام سدان‌های چینی بازار کشورمان گران‌تر خواهد بود که با توجه به امکانات بسیار اندک و پیشرانه تنفس طبیعی نه‌چندان قدرتمند، ممکن است خیلی‌ها را در خرید آن با تردید مواجه کند.

هیوندای النترا

کاتالوگ و مشخصات فنی هیوندا النترا

کاتالوگ هیوندای النترا - HYUNDAI ELANTRA چانگان CS55 پلاس سایپا: مجهز به پیشرانه 1.5 لیتری T-GDI و گیربکس W-DCT جتا VS7 ماموت خودرو: مجهز به پیشرانه 1.4 لیتری T-GDI و گیربکس 6 سرعته اتوماتیک هیوندای النترا تجارت کرمان خودرو: مجهز به پیشرانه 1.6 لیتری تنفس طبیعی و گیربکس 6 سرعته اتوماتیک تویوتا کرولا معین خودرو: مجهز به پیشرانه 1.2 لیتری تنفس طبیعی و گیربکس CVT کیا سلتوس کوشا خودرو: مجهز به پیشرانه 1.6 لیتری تنفس طبیعی و گیربکس 6 سرعته اتوماتیک زوتی DL5 پارس خودرو: مجهز به پیشرانه 1.5 لیتری توربوشارژ و گیربکس CVT بررسی مشخصات فنی و ارزش خرید هیوندای النترا وارداتی کرمان موتور - هیوندا النترا وارداتی کرمان موتور
کاتالوگ هیوندای النترا

نوشته های مشابه

‫10 دیدگاه ها

  1. بدون سنسور دنده عقب!؟ این اصلا مگه استاندارد ۸۵ گانه رو پاس میکنه!؟ من خودم به شخصه آپشن های رفاهی واسم مهم نیست ولی در مورد امنیت دیگه نبودن سنسور دنده عقب و دو ایربگ؟ واقعا که اگه قانون نباشه شرکت ها هرکاری بخوان انجام میدن. هنین هیوندا و کیا و سوزوکی توی هند و آمریکای جنوبی، نسخه پایه‌ی بعضی از ماشین هاشون رو بدون ایربگ و ترمز abs میدن. چینی ها و هندی ها هم که امنیت واسشون آخرین گزینه هست. و اگه استانداردی برای مونتاژی ها نبود اونا رو هم می‌آوردن. امیدوارم استاندارد های ۸۵ گانه واسه وارداتی ها هم اعمال بشه. اخه نمیشه که. سنسور دنده عقب رو ساینا هم داره.

    1. با بالاترین قیمت اپشن موجود کمترین امکانات رو سفارش میدن که بیشترین سود رو یکنن.فطرت که پست باشه همینه

  2. امکانات این رو با تارا مقایسه کنید چرخان، تنظیم دستی صندلی راننده آپشن محسوب میشه؟ دیگه انتظار داشتی هیوندا صندلی پلاستیکی بزاره روش؟

  3. میخوادگنجشک روجای قناری بندازه به مردم کرمان خودرو

    1. تاوبوده همین بودتواین مملکت هیچ سرکتی بفکراین ملت نیست چون مردم این سرزمین دلسوز وحامی ندارن

  4. اندازه پراید اپشن گذاشتن روش متاسفم برا مسولین خارتیرین محصول را سفارش گذاری کردن برا مردم کشور خودشون بعد سران کشورهای دیگه را ببینید پرابشن ترین و بهترین چیز را برامردم خودشون سفارش گذاری میکنن

  5. مصرفش خیلی زیاده.الان ماشینای چینی با موتور ۱.۶ توربو حدود ۷ لیتر و کمتر مصرف میکنن

  6. اردی بهتره از این بخدا همه چیز دستی مانیتور نداره پشت کیلومتر قدیمی اون چینی بازم بروز هسته فکر کنم برداشت اصلی هارو دستی کذاشتن

  7. کاری که اینها با مردم انجام میدن مغولها با ایران نکردند ..واقعا بی لیاقت ترین مسئولین را داریم

  8. چقدر بدبختیم که این شرکت ها هیچ ارزشی واسه مشتریاشون قائل نیستن فقط میخوان یه دله آهن به هرقیمتی که می‌تونن بهمون بدن دیگه کاری به آپشن ومدل وکیفیت ندارن.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا